MuscleMeat

Moslim-werkneemster bedreigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Santoz

Freaky Bodybuilder
Waardering
0
Nieuwe bedreigingen Belgische werkgever moslima

Gepubliceerd op donderdag 23 december 2004

BRUSSEL (ANP) - De werkgever van een moslimvrouw in het Belgische Ledegem heeft opnieuw bedreigingen ontvangen, waarin wordt gesteld dat er een prijs van 250.000 euro op zijn hoofd staat als hij de werkneemster niet ontslaat.

Dat heeft werkgever Remmery, eigenaar van een visgroothandel, donderdag meegedeeld tegenover de Vlaamse publieke radiozender VRT. Remmery zegt niet op de dreigementen te zullen ingaan.

Justitie in het West-Vlaamse Kortrijk heeft inmiddels extra mensen op de zaak gezet. Het gaat al om de vierde dreigbrief aan Remmery, die eerder anonieme bedreigingen kreeg om de moslimvrouw te verplichten niet langer haar hoofddoek te dragen. Daar heeft de medewerkster uit eigen beweging al van afgezien. Nu eisen de briefschrijvers dat de werkgever de vrouw ontslaat.

,,Ze beschuldigen er mij van dat ik heul met de islam'', aldus Remmery donderdag. ,,Ik ben niet van plan aan deze dreigementen toe te geven. Dit kan gewoon niet.'' De dreigbrieven zijn telkens ondertekenend met de oproep Nieuw Vrij Vlaanderen. Het tijdschrift Vrij Vlaanderen is een publicatie van de jongerenafdeling van het Vlaams Belang, de opvolger van het extreemrechtse Vlaams Blok. De partij heeft eerder al gezegd niets met de dreigbrieven te maken te hebben.

De werkneemster, de 31 jarige Naïma Amzil, heeft inmiddels haar ontslag ingediend bij het bedrijf. De Belgische van Marokkaanse origine zegt de spanningen rond de bedreigingen niet langer aan te kunnen. De werkgever heeft het ontslag geweigerd. ,,Als ik haar nu ontsla, vind ze nooit meer werk. Dan wil niemand haar aannemen, omdat ze zullen vrezen dat ook zij doodsbedreigingen zullen krijgen'', aldus Remmery, die tevreden is over het werk van de vrouw.

Geactualiseerd om 11.28 uur

ondertussen heeft de vrouw zelf 'ontslag' genomen na een zevende dreigbrief
ze zou tijdelijk stoppen met werken tot de persoon van de dreigbrieven gevat is

serieuze shit imo, een aanslag op de democratie en ik zie het er in de toekomst niet beter op worden

Wat een domme kale lonsdale rechts extremist die bedreiger, gaat hij een werkende allochtoon bedreigen :eek: :D Gozer, bedreig dan werkeloze, heeft belgie er nog wat aan :D

DonnieBrasco zei:
Wat een domme kale lonsdale rechts extremist die bedreiger, gaat hij een werkende allochtoon bedreigen :eek: :D Gozer, bedreig dan werkeloze, heeft belgie er nog wat aan :D
Denk dat het eerder een moslim zelf is. Of iemand die zich voordoet als moslim. Dader heeft toch een doodsvonnis (heeft in het arabisch speciaal woord, weet het enkel niet meer) uitgesproken bij laatste brief. Zaten ook 2 kogels bij.

Titel van topic is fout, de werkgever, niet de werkneemster, werd bedreigd.

Volgens mij ging het er in eerste instantie om dat ze het hoofddoekje moest afzetten, dit wilde ze niet en toen zijn de bedreigingen steeds erger geworden. Ze had dit kunnen voorkomen door het doekje af te zetten tijdens het werk. Eigenlijk is dus de vrouw de oorzaak van alle ellende, gebrek aan integratie. Wat niet wil zeggen dat ik de bedreigingen goedkeur...

Wat een bullshit gast. Dit is een vrij land en als zij een hoofddoekje wilt dragen moet ze dat vooral doen.

Het gaat idd om de werkgever.
Kun je op 3 manieren opvatten dit.
Of een allochtoon die niet wil dat een vrouw met moslim achtergrond werkt voor een westerling.
Een autochtoon die pissed is dat daar niet een westerling werkt in plaats van een allochtoon.
Om iemand die de andere partij in een kwaad daglicht wil zetten (kan zowel een allochtoon of autochtoon zijn).

Vind het zelf een domme opvatting. Ik vind het juist positief dat een moslim (helemaal het feit dat het een vrouw is) voor een niet moslim werkt. Die vrouw heeft zich in dusverre aangepast dat ze begrijpt dat ze beter mee kan gaan in het westerse economische systeem.
Respect voor haar.
Vind het dom om bedrijven te bedreigen welke een moslim in dienst hebben. Neemt dadelijk niemand meer een autochtoon in dienst!

• Topic Starter Topic Starter
de vrouw gaf gisteren een interview en ze leek mij helemaal geïntegreerd, qua taal, manieren en houding.
enkel de hoofddoek.. maar er bestaat ook nog zoiets als respect voor andermans godsdienst

ik ben trouwens tegen elke vorm van 'afpersing' of 'bedreiging' dus zelfs al zou de vrouw zich arrogant opstellen en geen moeite zou doen zich te integreren, dan nog zou het schandalig zijn

Anoniem zei:
Wat een bullshit gast. Dit is een vrij land en als zij een hoofddoekje wilt dragen moet ze dat vooral doen.
Ik zal het eens anders uitleggen:

Stel dat jij Jood bent en daarvoor een mutsje op je hoofd wil dragen. Ok, niets aan de hand, het is een vrij land.

Stel nu dat je een goede job hebt , en geen problemen hebt met de mensen daar. Maar op een dag krijgt je werkgever dreigbrieven met een waarschuwing dat je beter je mutsje op het werk afzet of...

Ga jij dan je werkgever in gevaar brengen, je job op het spel zetten, uiteindelijk ontslagen worden, alleen omdat je zonodig je achterlijk geloof wil naleven elke seconde van de dag?????

WTF man, wat is er nu belangrijker: je job behouden, de veiligheid van je werkgever garanderen, volledig aanpassen en integreren en bovendien hygiënisch werken OF zoveel belang hechten aan zo een stom hoofddeksel? Dit is het perfecte voorbeeld waarom het een cultuur is die nooit zal samengaan met de onze: ze integreren gewoon niet, onder geen enkele omstandigheid.
I rest my case :rolleyes:

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
StillStrong zei:

Stel dat jij Jood bent en daarvoor een mutsje op je hoofd wil dragen. Ok, niets aan de hand, het is een vrij land.

Stel nu dat je een goede job hebt , en geen problemen hebt met de mensen daar. Maar op een dag krijgt je werkgever dreigbrieven met een waarschuwing dat je beter je mutsje op het werk afzet of...

Ga jij dan je werkgever in gevaar brengen, je job op het spel zetten, uiteindelijk ontslagen worden, alleen omdat je zonodig je achterlijk geloof wil naleven elke seconde van de dag?????

WTF man, wat is er nu belangrijker: je job behouden, de veiligheid van je werkgever garanderen, volledig aanpassen en integreren en bovendien hygiënisch werken OF zoveel belang hechten aan zo een stom hoofddeksel? Dit is het perfecte voorbeeld waarom het een cultuur is die nooit zal samengaan met de onze: ze integreren gewoon niet, onder geen enkele omstandigheid.

nu ga ik waarschijnlijk weer veel kritiek op mn nek halen en verwijten krijgen dat ik appelen met peren vergelijk maar bekijk het eens anders

voor die mensen is de liefde voor het geloof en godsdienst even groot als bij ons de liefde voor pakweg moeder of vader, soms nog sterker
het lijkt misschien dom maar je kan het dus vergelijken met dat ze van jou gaan eisen te kiezen tussen je job of je moeder (dit is nu in het belachelijke getrokken en is voor ons misschien zo ondenkbaar dat het onnozel lijkt maar zo is het volgens mij)

ik begrijp het soms ook niet en kan het me niet inbeelden maar ik probeer me in te leven in het brein van een ander om een verklaring te vinden

StillStrong zei:

Eventjes ter informatie :Ze had er al in meegestemd haar hoofddoek af te zetten tijdens werk maar daar nam de briefschrijver geen genoegen mee...hij wou nog verder gaan en wou haar ontslag. Zodus hoofddeksel mij kl#ten.

Onverdraagzame k*tbelg zoals je idd dus ook Marokkanen hebt..zo zie je dat er langs beide kanten evenveel rotte appels zitten.

De briefschrijver screef in de naam van NVV Nieuw Vrij Vlaanderen..dus allochtoon?? don't joke!!!

grtz

mee eens, en dan nog wat, wie zit er nou fout? die lui die dreigen of diegene die de hoofddoek draagt? :cool:
duidelijk niet goed snik, ik vind het trouwens een vreemde zaak dat ze dr hoofddoek tijdens werk af wilde zetten. come on! je kiest ervoor en niet half ervoor. beetje nep. maja ook wel weer begrijpelijk

StillStrong zei:

Volgens mij ging het er in eerste instantie om dat ze het hoofddoekje moest afzetten, dit wilde ze niet en toen zijn de bedreigingen steeds erger geworden. Ze had dit kunnen voorkomen door het doekje af te zetten tijdens het werk. Eigenlijk is dus de vrouw de oorzaak van alle ellende, gebrek aan integratie. Wat niet wil zeggen dat ik de bedreigingen goedkeur...

Zegt vrijheid van godsdienst je iets???

Belachelijk om je zo druk te maken om een hoofddoekje.

Ik vind een hoofddoekje geen probleem.
Zolang vrouwen die geen hoofddoek willen dragen daar maar niet toe gedwongen worden, maar daar heb ik af en toe mijn twijfels bij. Als je als vrouw in sommige families geen hoofddoek draagt dan lig je eruit, dan is er naar mijn mening geen sprake meer van een vrije keus.

Ik ben wel faliekant tegen een burka. Niet alleen is dat voor mij een symbool van het extremisme, het is in veel situaties ook nog eens onpraktisch (met paspoorten en rijbewijzen bijvoorbeeld).

In mijn ogen heeft dat grapje al te veel media aandacht gekregen, kerel die zich heeft bezig gehouden met briefje schrijven heeft er gegarandeerd van genoten, en onze allochtone vrienden kunnen weer het arm schaap uithangen, ocharme wij moslims worden weer geviseerd. Wat minder media zou de ego van die persoon wat minder gestreeld hebben en zou het onderzoek ook ten goede komen.

Greeetzz

StillStrong zei:

rest je case maar niet, want wat voor jou een achterlijk doekje is, is voor een ander iets heel belangrijks.. voor een ander, dus niet voor jou, maar wie ben jij in deze situatie en in die ander z'n leven? beetje bullshit verhaaltje op het eind, "ze integreren gewoon niet onder geen enkele omstandigheid. Wat valt er nog te integreren aan die vrouw dan?" Ze spreekt toch nl? ze werkt toch? niet b**chen gewoon smoel houden, nu heb je waar je om vroeg en dan is het nog niet goed, wat moet ze? naakt werken? of met klompen aan? kom op zeg. En dat voor een vrouw notabene, ze werkt!!!!!!!!!!!!!!!!! dat is al een hele vooruitgang, ik ken amper allochtoonse vrouwen die werken. nu mag jij je case pas resten deal? als ze een burka aan had, dan zou ik het wel begrijpen, maar hoofddoek? ieder zn meug

ik vind het zielig voor die vrouw, wat een haat allemaal man het kan nooit eens goed zijn als de allochtoon niet bitched dan is het de nazi wel. Die werkgever had wel gelijk man dat als hij haar ontslaat, dat ze geen werk meer krijgt. ofja.. moeilijk misschien

StillStrong zei:

Hoe kan die vrouw nou weer de oorzaak van alle ellende zijn! ??? Je draait het hele verhaal om man... de bedreiger is gewoon de oorzaak van alle ellende.

Je zegt ook dat ze dit kon voorkomen door haar hoofddoek af te zetten (wat ze ook gedaan heeft) dat vind ik ook dom, als die man in z'n dreigbrieven schrijft dat je hinkelend met één vinger op je neus je werk moet doen dan doe je dat toch ook niet? Dan blijf je bezig ... Wilders en Hirsi Ali worden ook vaak bedreigd en die gaan gewoon door met waar ze in geloven zoals het hoort.

SageFrancis zei:
rest je case maar niet, want wat voor jou een achterlijk doekje is, is voor een ander iets heel belangrijks.. voor een ander, dus niet voor jou, maar wie ben jij in deze situatie en in die ander z'n leven? beetje bullshit verhaaltje op het eind, "ze integreren gewoon niet onder geen enkele omstandigheid. Wat valt er nog te integreren aan die vrouw dan?" Ze spreekt toch nl? ze werkt toch? niet b**chen gewoon smoel houden, nu heb je waar je om vroeg en dan is het nog niet goed, wat moet ze? naakt werken? of met klompen aan? kom op zeg. En dat voor een vrouw notabene, ze werkt!!!!!!!!!!!!!!!!! dat is al een hele vooruitgang, ik ken amper allochtoonse vrouwen die werken. nu mag jij je case pas resten deal? als ze een burka aan had, dan zou ik het wel begrijpen, maar hoofddoek? ieder zn meug

ik vind het zielig voor die vrouw, wat een haat allemaal man het kan nooit eens goed zijn als de allochtoon niet bitched dan is het de nazi wel. Die werkgever had wel gelijk man dat als hij haar ontslaat, dat ze geen werk meer krijgt. ofja.. moeilijk misschien
Ach ja ieder zijn mening he, jij komt nu over als een Marokkaan, dus je reactie is wel begrijpelijk :D

Corazon zei:
Hoe kan die vrouw nou weer de oorzaak van alle ellende zijn! ??? Je draait het hele verhaal om man... de bedreiger is gewoon de oorzaak van alle ellende.

Je zegt ook dat ze dit kon voorkomen door haar hoofddoek af te zetten (wat ze ook gedaan heeft) dat vind ik ook dom, als die man in z'n dreigbrieven schrijft dat je hinkelend met één vinger op je neus je werk moet doen dan doe je dat toch ook niet? Dan blijf je bezig ... Wilders en Hirsi Ali worden ook vaak bedreigd en die gaan gewoon door met waar ze in geloven zoals het hoort.
Ik zei dus dat ik die bedreigingen niet goedkeurde. Lezen is ook een kunst.

Maar als ze slim was, en voor de vrede te bewaren zou ze misschien voor 1 keer het geloof niet op de eerste plaats kunnen zetten. Dat is gewoon het heel probleem: integratie lukt niet als je je geloof altijd belangrijker vindt dan je leefwereld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven