Santoz
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 0
Nieuwe bedreigingen Belgische werkgever moslima
Gepubliceerd op donderdag 23 december 2004
BRUSSEL (ANP) - De werkgever van een moslimvrouw in het Belgische Ledegem heeft opnieuw bedreigingen ontvangen, waarin wordt gesteld dat er een prijs van 250.000 euro op zijn hoofd staat als hij de werkneemster niet ontslaat.
Dat heeft werkgever Remmery, eigenaar van een visgroothandel, donderdag meegedeeld tegenover de Vlaamse publieke radiozender VRT. Remmery zegt niet op de dreigementen te zullen ingaan.
Justitie in het West-Vlaamse Kortrijk heeft inmiddels extra mensen op de zaak gezet. Het gaat al om de vierde dreigbrief aan Remmery, die eerder anonieme bedreigingen kreeg om de moslimvrouw te verplichten niet langer haar hoofddoek te dragen. Daar heeft de medewerkster uit eigen beweging al van afgezien. Nu eisen de briefschrijvers dat de werkgever de vrouw ontslaat.
,,Ze beschuldigen er mij van dat ik heul met de islam'', aldus Remmery donderdag. ,,Ik ben niet van plan aan deze dreigementen toe te geven. Dit kan gewoon niet.'' De dreigbrieven zijn telkens ondertekenend met de oproep Nieuw Vrij Vlaanderen. Het tijdschrift Vrij Vlaanderen is een publicatie van de jongerenafdeling van het Vlaams Belang, de opvolger van het extreemrechtse Vlaams Blok. De partij heeft eerder al gezegd niets met de dreigbrieven te maken te hebben.
De werkneemster, de 31 jarige Naïma Amzil, heeft inmiddels haar ontslag ingediend bij het bedrijf. De Belgische van Marokkaanse origine zegt de spanningen rond de bedreigingen niet langer aan te kunnen. De werkgever heeft het ontslag geweigerd. ,,Als ik haar nu ontsla, vind ze nooit meer werk. Dan wil niemand haar aannemen, omdat ze zullen vrezen dat ook zij doodsbedreigingen zullen krijgen'', aldus Remmery, die tevreden is over het werk van de vrouw.
Geactualiseerd om 11.28 uur
ondertussen heeft de vrouw zelf 'ontslag' genomen na een zevende dreigbrief
ze zou tijdelijk stoppen met werken tot de persoon van de dreigbrieven gevat is
serieuze shit imo, een aanslag op de democratie en ik zie het er in de toekomst niet beter op worden

Gozer, bedreig dan werkeloze, heeft belgie er nog wat aan
??