ik heb verhalen gehoord van een moslim man die zijn dochter op straat zette omdat ze niet wilde trouwen met een vriend waarmee ze naar bed ging. Allemaal omdat Alah het zo wiltSantoz zei:nu ga ik waarschijnlijk weer veel kritiek op mn nek halen en verwijten krijgen dat ik appelen met peren vergelijk maar bekijk het eens anders
voor die mensen is de liefde voor het geloof en godsdienst even groot als bij ons de liefde voor pakweg moeder of vader, soms nog sterker
het lijkt misschien dom maar je kan het dus vergelijken met dat ze van jou gaan eisen te kiezen tussen je job of je moeder (dit is nu in het belachelijke getrokken en is voor ons misschien zo ondenkbaar dat het onnozel lijkt maar zo is het volgens mij)
ik begrijp het soms ook niet en kan het me niet inbeelden maar ik probeer me in te leven in het brein van een ander om een verklaring te vinden
Dus even grote liefde vergeet het maar, die jurken hebben zelfs minder respect voor hun eigen bloed dan voor hun godsdienst. Onbegrijpelijk...