XXL Nutrition

Moslima's klagen McDonald's in Detroit aan

XXLtje

Brick by Brick!
Elite Member
15 jaar lid
Waardering
431
Lengte
1m84
Massa
107kg
Vetpercentage
12%
(Novum/AP) - Twee moslima's hebben donderdag een McDonald's in de buurt van Detroit aangeklaagd waar ze tevergeefs solliciteerden. De moslima's zeggen dat ze werden afgewezen omdat ze een hoofddoekje droegen, meldt de krant Detroit Free Press.

De manager van de McDonald's zei volgens de vrouwen dat ze hun hoofddoekje moesten afdoen als ze in het fastfoodrestaurant wilden werken. De McDonald's ligt in Dearborn, een van de grootste moslimgemeenschappen in de Verenigde Staten, en is een van de twee McDonald's in de VS die halal-McNuggets verkopen.

McDonald's zal later een verklaring uitgeven over de kwestie, zei een woordvoerder van het bedrijf.

Imo niet meer dan logisch wat de Mac eist !! Het is hun zaak, en binnenshuis mogen dan ook regels gelden die hun opstellen !
Questie van "take it or leave it" imo

Laatst bewerkt:
Had niemand dan gezegd dat McDo zelf theedoeken heeft om af te drogen?

in moslimlanden waar McBrol zit mogen ze wel met die doeken rondlopen.. hehe
kapitalistische hypocrieten..

bwa.. ter heeft gelijk die jagen de klanten weg, das slecht voor de business..

• Topic Starter Topic Starter

Turkije is dan geen moslimland bij uitstek meer , maar daar lopen ze echt niet met hoofddoek op hoor ;) ( althans niet bij de 2 mac's waar ik ben geweest daar )

Gewoon opdonderen met zo'n kopvod, zeker als er een kledingvoorschrift is bij een werkgever. Bij de Mac moet je toch allemaal in hetzelfde apepakkie lopen en daarbij behorende petje of ander hoofddeksel. Daar hoort geen hoofddoek bij.

kapitalistische hypocrieten.. :rolleyes:

de eigenaar van die tent mag zelf weten wie hij wel of niet aanneemt. zoiets kost hem klanten dus omzet, logisch dat hij die kopdoeken niet in zijn bedrijf wilt.

en waarom ze het dragen snap ik ook niet, in turkije zijn ook moslims die het niet dragen en waarom sommige dan wel, het ziet er totaal niet uit en je komt over als terrorist en iemand die 1000 jaar terug in de tijd leeft.

• Topic Starter Topic Starter
kapitalistische hypocrieten.. :rolleyes:

de eigenaar van die tent mag zelf weten wie hij wel of niet aanneemt. zoiets kost hem klanten dus omzet, logisch dat hij die kopdoeken niet in zijn bedrijf wilt.

en waarom ze het dragen snap ik ook niet, in turkije zijn ook moslims die het niet dragen en waarom sommige dan wel, het ziet er totaal niet uit en je komt over als terrorist en iemand die 1000 jaar terug in de tijd leeft.

Laatst is het in Turkije ook nog verboden voor zowel leraressen als leerlingen een hoofddoek te dragen op grondgebied van een uni.

Maar feit blijft gewoon dat de moslims in turkije ( in de grote steden dan ) zo'n beetje de verst voorliggende zijn qua aanpassingen aan het geloof ,... ofwel het geloof naar standaarden van deze tijd te interperteren.

Als de MAC daar 2 moslims een hoofddoekje laten dragen, willen alle Latino's en Afros meteen een honkbal petje dragen op hun knar. Waarom zij wel en wij niet discussie krijg je dan.

Moeten ze hier ook doen, algeheel hoofddoeken/boerka/mannen met jurk verbod in NL.

Als ik een eigen zaak zou hebben wil ik geen hoofddoekje zien bij me personeel, anders ga je maar bij de hema werken.

ja met pijn in het hart moet ik mac gelijk geven in de geval, als je het van hun standpunt bekijkt is het logisch
in een wereld waar mensen niet zo bekrompen en volgzaam zouden zijn zou het niet uitmaken, dan zou men ofwel niet kijken achter hoofdoek of niet, zou men geen hoofdoek dragen want religie zou niet bestaan of beter nog, de mac zou niet bestaan lol

Laatst is het in Turkije ook nog verboden voor zowel leraressen als leerlingen een hoofddoek te dragen op grondgebied van een uni.

Maar feit blijft gewoon dat de moslims in turkije ( in de grote steden dan ) zo'n beetje de verst voorliggende zijn qua aanpassingen aan het geloof ,... ofwel het geloof naar standaarden van deze tijd te interperteren.

Die situatie is heel anders ,Ataturk heeft in de grondwet dit opgedragen maar nu er een grote meerderheid zwaar gelovig is en de grootste partij van Urdagan[volgens mij schrijf ik het fout,sorry] die de Islamitische regels terug willen sinds het Otomaanse rijk moet het leger de regels beschermen van Ataturk en dat is niet makkelijk.

Daar zal binnenkort wel een bommetje op liggen :roflol:

Moeten ze hier ook doen, algeheel hoofddoeken/boerka/mannen met jurk verbod in NL.

haha komaan, waarom, kijk dat je die hoofddoeken en boerka's weg wilt, ok, religieuze symbolen of hoe je het ook wil noemen, ik vind het stomme redenatie maar veel mensen haten het vanwege de religieuze achtergrond ervan, maar mannen met een jurk, waarom? als een man een jurk wil dragen is hij daar toch vrij in? haha

haha komaan, waarom, kijk dat je die hoofddoeken en boerka's weg wilt, ok, religieuze symbolen of hoe je het ook wil noemen, ik vind het stomme redenatie maar veel mensen haten het vanwege de religieuze achtergrond ervan, maar mannen met een jurk, waarom? als een man een jurk wil dragen is hij daar toch vrij in? haha

nee ze moeten gewoon zich houden aan de bedrijfscode, mcdonalds wilt gewoon voor iedereen gelijke uniformen en geen hoofddoekjes hier en daar erdoorheen, ze moete eens niet zo zeiken, doe gewoon het hoofddoekje af als je werkt en klaar is kees

Ja maar dat doet ie maar lekker thuis vind ik, het is nog steeds Nederland, er zijn buurten waar je gewoon denkt van is dit wel Nederland.

nee ze moeten gewoon zich houden aan de bedrijfscode, mcdonalds wilt gewoon voor iedereen gelijke uniformen en geen hoofddoekjes hier en daar erdoorheen, ze moete eens niet zo zeiken, doe gewoon het hoofddoekje af als je werkt en klaar is kees

dit gaat niet over dat, het gaat over realist zijn mening om die dingen volledig te verbieden in nederland, lees voor je antwoord

Ja maar dat doet ie maar lekker thuis vind ik, het is nog steeds Nederland, er zijn buurten waar je gewoon denkt van is dit wel Nederland.

ja maar waarom? waarom moet iedereen in nederland een broek dragen, een tshirt en een trui? dan kan je zeggen die persoon zijn broek is te wijd, verbieden! die persoon zen broek hangt te laag, verbieden! die persoon draagt een gele trui ipv een oranje trui, verbieden! ... waarom moet iedereen conform zijn op het gebied van kledij?

.aanklagen??die menen zeker dat ze in een apenland als belgie zitten waar alles lukt :rolleyes:
Trouwens ,Mc.donalds is n miljardenbussiness,die lacht zo'n mensen gewoon uit.

ja maar waarom? waarom moet iedereen in nederland een broek dragen, een tshirt en een trui? dan kan je zeggen die persoon zijn broek is te wijd, verbieden! die persoon zen broek hangt te laag, verbieden! die persoon draagt een gele trui ipv een oranje trui, verbieden! ... waarom moet iedereen conform zijn op het gebied van kledij?

Dat iemand een te wijde broek draagt dat heeft niets te maken met de cultuur van dat land, dat zijn de verschillen tussen mensen.

En daarbij mogen hun eigen vrouwen niet eens in normale kleren lopen, anders worden ze afgestoten, in de bloedhete hitte moeten ze met dik ingepakte kleren en een hoofddoek lopen, de vrouwen moeten zich daar aan passen aan de mannen, en ik vind dat de mannen zich lekker aan mogen passen aan de cultuur in dit land, anders hadden ze gewoon weg moeten blijven.

Turkije is dan geen moslimland bij uitstek meer , maar daar lopen ze echt niet met hoofddoek op hoor ;) ( althans niet bij de 2 mac's waar ik ben geweest daar )

Turkije.. OK, die willen al te graag westers zijn.. (aller die in de steden)

zie [Link niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven