MuscleMeat

Moslimfilosoof roept op tot respect voor homo's

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
Waardering
13

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ook moslims die homocoïtusualiteit afkeuren, moeten homo's met respect behandelen. Alleen met het tonen van respect zijn verschillen in de samenleving te overbruggen. Dat zei bijzonder hoogleraar Tariq Ramadan gisteren tijdens een debatavond op de Universiteit van Tilburg.

Gedrag
Volgens Ramadan, een Zwitserse filosoof met wortels in Egypte, is het tonen van respect een belangrijk onderdeel van de islam. Ramadan erkent dat veel moslims moeite hebben met homocoïtusualiteit en het gedrag van homo's afkeuren, maar benadrukt dat het uiteindelijk niet om gedrag gaat. "Als ik iemands gedrag afkeur betekent dat niet dat ik hem als persoon beoordeel." Dat oordeel is volgens Ramadan aan God.

Respect
Ramadan, die grote bekendheid geniet in verschillende Europese landen waaronder Frankrijk en Engeland, is tegenstander van het begrip integreren. Respect is voor Ramadan de basis. "Acceptatie en tolerantie zijn vaak een vorm van impliciet racisme. Daarom wil ik niet getolereerd of geaccepteerd worden." Ramadan pleit in plaats daarvan voor het respecteren van elkaar.

De Zwitser werd begin dit jaar op kosten van de gemeente Rotterdam voor twee jaar aangesteld als gasthoogleraar Identiteit en Burgerschap aan de Erasmus Universiteit. De gemeente wil dat hij de dialoog in de stad aanzwengelt. Ramadan is niet onomstreden. Tegenstanders omschrijven hem als een wolf in schaapskleren. De Verenigde Staten trokken in 2004 zijn visum in, waardoor een aanstelling als hoogleraar godsdienst aan de Notre Dame Universiteit in Indiana niet door kon gaan. (novum)

Ik ga ze met de dag sympathieker vinden die moslims :thumbup:

one down, 1,3 miljard to go..

Ik ben ook niet perse een grote homo-vriend, maar ik vind het wel belangrijk dat iedereen in zijn/haar waarde word gelaten, dus ook homo's.

Daarom juich ik de menig van de hoogleraar zeer zeker toe..

Daar hoef je toch geen hoogleraar voor te zijn om dat te snappen (of wel in sommige culturen)? Waarom doet iedereen alsof dit een revolutionaire uitspraak is?

Niet zo revolutionair "Zelda"!

We horen geen onderscheid te maken tussen rassen,geloof of geaardheid. We moeten alleen onderscheid maken tussen goed en slecht vind ik.

Goede gast die hoogleraar.

Die man begrijpt waar het om draait in ONZE wereld.

Samen moeten we er wat van maken.

Waarom moest je die foto er nou bij posten Bart82?

Dit was nou juist een reden waarop ik Moslims goed begreep???

Tariq Ramadan is een goed voorbeeld, ook al maken de neo-cons uit de USA hem met opzet zwart. Geen zij versus wij instelling, maar iemand die juist wil dat moslims hier zich losmaken van de invloed van stromingen uit radicale moslimlanden zoals Saudi Arabie.

goed bezig de belgen dan :rolleyes:

Julien Bosseler, de journalist die Monseigneur Léonard, de bisschop van Namen, heeft geïnterviewd, bevestigt dat de bisschop wel degelijk het woord "abnormaal" heeft gebruikt toen hij het over homocoïtusualiteit had. In het bewuste interview gaf de bisschop niet alleen zijn mening over homocoïtusualiteit, maar ook over abortus en euthanasie.

"Hij heeft dat woord zeker uitgesproken en ik beschik nog over opnames die ik tijdens het onderhoud heb gemaakt om dat te bevestigen", zo zei de journalist. Eerder op de dag had de bisschop van Namen in een persbericht gemeld: "ik denk niet dat ik het woord 'abnormaal' heb gebruikt, ik vermijd dat systematisch".

"Het zijn onbetwistbare feiten", reageert de journalist. "De bisschop ontkent daarenboven gezegd te hebben dat een condoom volledig nutteloos is in de strijd tegen aids. Maar ik heb nooit geschreven dat hij dat heeft beweerd", aldus Julien Bosseler. (belga/Hln)

goh, dat je homo's met rust moest laten was al langer bekend leek mij??? we wonen nog altijd in Nederland niet in een islamitisch land, helaas:( :D:D:D

respect voor deze mijnheer

coole gozer,
Ali-G-Respect.gif

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ook moslims die homocoïtusualiteit afkeuren, moeten homo's met respect behandelen. Alleen met het tonen van respect zijn verschillen in de samenleving te overbruggen. Dat zei bijzonder hoogleraar Tariq Ramadan gisteren tijdens een debatavond op de Universiteit van Tilburg.

Gedrag
Volgens Ramadan, een Zwitserse filosoof met wortels in Egypte, is het tonen van respect een belangrijk onderdeel van de islam. Ramadan erkent dat veel moslims moeite hebben met homocoïtusualiteit en het gedrag van homo's afkeuren, maar benadrukt dat het uiteindelijk niet om gedrag gaat. "Als ik iemands gedrag afkeur betekent dat niet dat ik hem als persoon beoordeel." Dat oordeel is volgens Ramadan aan God.

Respect
Ramadan, die grote bekendheid geniet in verschillende Europese landen waaronder Frankrijk en Engeland, is tegenstander van het begrip integreren. Respect is voor Ramadan de basis. "Acceptatie en tolerantie zijn vaak een vorm van impliciet racisme. Daarom wil ik niet getolereerd of geaccepteerd worden." Ramadan pleit in plaats daarvan voor het respecteren van elkaar.

De Zwitser werd begin dit jaar op kosten van de gemeente Rotterdam voor twee jaar aangesteld als gasthoogleraar Identiteit en Burgerschap aan de Erasmus Universiteit. De gemeente wil dat hij de dialoog in de stad aanzwengelt. Ramadan is niet onomstreden. Tegenstanders omschrijven hem als een wolf in schaapskleren. De Verenigde Staten trokken in 2004 zijn visum in, waardoor een aanstelling als hoogleraar godsdienst aan de Notre Dame Universiteit in Indiana niet door kon gaan. (novum)

Ik ga ze met de dag sympathieker vinden die moslims :thumbup:

Vooral die derde alinea vind ik een mooie gedachtengang. Acceptatie en tolerantie zijn een vorm van impliciet racisme. Tolereren geeft bijv een bepaalde machtsverhouding aan.

Daar hoef je toch geen hoogleraar voor te zijn om dat te snappen (of wel in sommige culturen)? Waarom doet iedereen alsof dit een revolutionaire uitspraak is?

Het is wel belangrijk dat in culturen dergelijke mensen opstaan en spreken. In de westerse wereld was dat een jaar of dertig geleden het geval, er moeten nog velen volgen.

We horen geen onderscheid te maken tussen rassen,geloof of geaardheid. We moeten alleen onderscheid maken tussen goed en slecht vind ik.

jaaaaaaa, maar wat is goed en slecht? :D

Goede gast die hoogleraar.
Die man begrijpt waar het om draait in ONZE wereld.
Samen moeten we er wat van maken.

Ik lees in de woorden van deze man dat het begrip 'integratie' de prullenmand in kan. Het is een foute basisaaname om te denken dat cultuur A van cultuur B mag verwachten om zomaar te integreren. Cultuur A slokt op, er is feitelijk geen erkenning van cultuur B als 'souverein' wezen, geen respect voor de cultuur. Een souvereiniteit heeft volwaardig bestaansrecht, naast een andere souvereiniteit.
Deze man vraagt imo meer van cultuur A (de Nederlandse) dan op eerste gezicht lijkt.

Waarom moest je die foto er nou bij posten Bart82?

Om het punt van het artikel duidelijk te maken en aan te tonen dat we nog een lange weg te gaan hebben.

Dit was nou juist een reden waarop ik Moslims goed begreep???

zoals ik al zei, een hele lange, vervelende weg te gaan.

Tariq Ramadan is een goed voorbeeld, ook al maken de neo-cons uit de USA hem met opzet zwart. Geen zij versus wij instelling, maar iemand die juist wil dat moslims hier zich losmaken van de invloed van stromingen uit radicale moslimlanden zoals Saudi Arabie.

Dat is wat er van cultuur B verwacht wordt. :D
En heel belangrijk.

Wannabe westerling.
Afvoeren!

Alé eentje met wat verstand.
Ik hoop dat zijn extremere geloofsgenoten hem hier net voor een kopje kleiner maken.

Eigenlijk vraag ik nog niet eens om acceptatie van de Moslimwereld. Voor hun zou dat 10 stappen te ver zijn en aantasting van hun identiteit.

Het belangrijkste vind ik, dat homo's die uit de kast komen geen veroordeling krijgen op grond van het Islamitische geloof.

Daarintegen zouden wij, heel goed onderscheid moeten blijven maken tussen de Islaam en Moslim extremisme. Het een achterlijk geloof noemen is een uitspraak die dat juist niet bevorderd.

Arabische wereld en de Westese wereldmoet je niet met elkaar willen verbinden, maar wel in zekere zin respect en empathy voor elkaar tonen zonder dat je met je vingers aan elkaars cultuurnormen komt.

Terug
Naar boven