AndroidHealthClinic

Motivatie maat

Gerges

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m75
Massa
75kg
Vetpercentage
14%
Beste DBB'ers,
Ik heb geen flauw idee of ik dit in het goede subtopic post.
Ik train sinds kort met een maat maar hij neemt fitness nog niet zo serieus (trainingsdagen, voeding, intensiteit etc.). Bv, ik wil een aantal oefeningen doen voor een bepaalde spiergroep en dan wilt hij niet vol ervoor gaan en slaat zelfs oefeningen over onder het mom van : "één oefening is toch voldoende?". Daarnaast neemt hij zijn voeding niet serieus, drinkt en eet maar wat hij wilt, toch "ziet hij enorme veranderingen ???". Daarom zoek ik eigenlijk een goed artikel waar dit allemaal redelijk makkelijk uitgelegd is zodat ik dit aan hem kan geven en hij zich een beetje in kan lezen. Zodat hij bewust word waar spieren kweken nou allemaal voor staat.

Thnx alvast!

zo'n soort mensen zijn opgevers,je dient niet altijd iemand naast je te hebben om gemotiveerd te zijn.
leven met wilskracht of anders kan je hier niets behalen.je bent je eigen motivatie.

zo'n soort mensen zijn opgevers,je dient niet altijd iemand naast je te hebben om gemotiveerd te zijn.
leven met wilskracht of anders kan je hier niets behalen.je bent je eigen motivatie.

+1 Ik train al jaren alleen en het bevalt me prima.

Als ik vrienden tegenkom in de gym merk ik dat ik eerder meer afgeleid ben dan geconcentreerd.
Train dus eigenlijk ook liever alleen. Tenzij het tijdens cardio is.

• Topic Starter Topic Starter
Ik trainde altijd ook in me eentje en af en toe met een vriend, maar ik ken deze vriend al heel wat jaren en ik ben altijd wel iemand die klaar staat voor een ander. Het feit is dat hij best wel wil sporten, graag zelfs alleen hij heeft niet de goede denkwijze over wat het allemaal inhoud om tot een bepaald punt te komen. Vandaar zou ik graag een goed artikel hebben wat zijn denkwijze eventueel zou kunnen veranderen.

Ik trainde altijd ook in me eentje en af en toe met een vriend, maar ik ken deze vriend al heel wat jaren en ik ben altijd wel iemand die klaar staat voor een ander. Het feit is dat hij best wel wil sporten, graag zelfs alleen hij heeft niet de goede denkwijze over wat het allemaal inhoud om tot een bepaald punt te komen. Vandaar zou ik graag een goed artikel hebben wat zijn denkwijze eventueel zou kunnen veranderen.

k heb ook enkele vrouwen in de gym die me vragen stellen en graag willen trainen en 'gemotiveerd'zijn.
besluit k hen te helpen en hen een schema geef,geven ze al op in een aantal weken.
dit neemt tijd in beslag.
als men intresse heeft in iets gaat men vaak zelf kennis opdoen en dit hoort hier ook bij.

dude die gast traint gewoon wat om te sporten en is niet bezig met resultaten zoals jou.

ik train zelden nog een hele training met iemand, vind het veel leuker om me eigen gang te gaan en tussendoor praatjes te maken met mensen die ik mag.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f280/motivatie-video-topic-270200/

Motivatie filmpjes?
Voorderest vind ik motivatie iets wat je zelf hoort te hebben.
Het is niet een soort voedsel dat je gewoon tot je kan nemen.
Je moet met een reden naar de gym gaan, een doel.
Iets wat je vooruitsleept, waar je s'ochtonds mee wakker word, en s'avonds mee naar bed gaat.

En ja, je hebt natuurlijk die genetic freaks die zich lekker vol kunnen proppen en flinke veranderingen zien, maar gedisciplineerd trainen en eten geeft natuurlijk betere resultaten.

maar of je iemand gemotiveerd kunt maken, i'dunno.
Door filmpjes e.d. kun je je motivatie weer in leven brengen.. maar dan moet je het wel eerst hebben.

Maargoed, wanneer hij de draad te pakken heeft en hij het serieus wilt oppaken kan dat altijd nog.
Je moet sowieso niet afhankelijk gaan worden van een trainingsmaat.. als die dan ineens stopt ben jij hard de lul.

gebruik m dan gewoon alleen als spotter :trollface:

Laat hem zijn eigen gang gaan, meestal als ik met vrienden train (komt weinig voor foreveralone) doe ik meestal ook andere oefeningen, gaat sneller, minder afleiding en het werkt beter voor mijn eigen motivatie. Het voordeel hiervan is is dat je toch nog altijd kan vragen om even te spotten als je het niet fijn vind om een random iemand uit de gym aan te spreken.

Ik train vak met 2 à 3 maten van me.
Alleen we volgen ieder ons eigen schema.
Zo kun je tussendoor elkaar helpen met een spot of een praatje maken.
Terwijl je uiteindelijk wel gewoon vol gefocust bent op je training en oefeningen en zo dus niet afgeleid raakt ;)

Extra motivatie haal ik daardoor eruit dat als ik ziek ben of iets toch zoiets hebt van ach zij gaan dus ga toch maar wel mee!

Ik train de laatste weken standaard met mijn broer en bevalt goed. Heb hiervoor echter met verschillende personen getraind en dat beviel een stuk minder doordat ik iedere keer weer in discussies belandde over wat nou wel en niet goed was enz.

Ik zou hem zo te horen gewoon als spotter gebruiken en niet proberen over te halen het even serieus als jou te nemen, motivatie moet toch van binnen komen.

Terug
Naar boven