XXL Nutrition

My second chance

kukipushup

Advanced Bodybuilder
Waardering
102
Lengte
1m65
Massa
62kg
Vetpercentage
9%
Beste lezer,

Kleine info over mezelf in spoiler

Ik ben 6mei 20jaar geworden en train al zo 8/9maanden, hiervoor veel krachttraining gedaan maar daar toch mee gestopt. De reden kan je hier zo straks lezen, verder kan je me krachtstats lezen in me handtekening dat zijn me eind prestaties. Nu wil ik me voorlopig even focussen op massa en fitheid, aangezien me lichaam dat echt nodig heeft.

Dit is mijn 2e log me eerst ging meer over stronglifts/madcow, maar me lichaam kon het op een gegeven moment niet meer aan dus ben ik al heel tijdje aan het kloten met wat andere schema's.. Was ook tijd gestopt met loggen maar hoop met het loggen weer voldoende motivatie te pakken en ook me progressie bij te houden, wat hopelijk komt!

Nieuwe log vanwege nieuwe uitdagingen en andere doelen, zo doende me bw, trainschema op dit moment & niet te vergeten mijn voedingsschema.

Bodyweight:

60.1kg

Trainschema:

Maandag - Borst, Biceps & Schouders

barbell bench press 4x12
Incline bench press 4x10
Dumbbell flyes 4x10

Press 4x10
Dumbbell lateral raise 3x10

Standing barbell curl 3x8-10
Dumbbell curls 3x8-10
Chin-ups 3x8

Woensdag - Benen, kuiten & trapezius

Barbell squat 4x12,10,8,6
Leg press 4x10
Leg Extensions 3x12

Standing calf Raises 4x12

Dumbbell/Barbell shrugs 4x10
Pull-ups 4x8

Vrijdag - Rug en Triceps

Deaadlift 4x12,10,8,6
Wide grip lat pulldown 3x12,10,8
Seated cable rows 4x10
Pendlay rows 4x10

Triceps extensions 3x12
Triceps dips 3x12

Eetschema

30xkk79.png

Mijn doelen zijn eigenlijk heel simpel op dit moment, maar om het toch nog even op een rijtje te zetten.

Doelen:

Eetschema volhouden voor 4 weken (dan kijken of het echt helpt, zo niet meer eten of voeding vervangen)
Blijven trainen
65kg bw halen

Klinkt altijd makkelijker dan dat het is, maar dit rijtje is haalbaar!

Wat je kunt verwachten in deze log zijn eigenlijk simpele dingen, wat foto's over voeding of fitness/bb in het algemeen. Mijn trainingen en de voeding die ik eet op een dag.

Als er enige opmerkingen/tips zijn over wat dan ook je mag ze altijd posten, ieder ze eigen mening en daar kan ik alleen maar van leren en dat is toch wel een van de grotere redenen waarom ik op deze forum zit.

Denk dat ik alles gezegd heb wat ik wou zeggen, zal vanaf morgen beginnen met trainingen posten en mijn voeding.

Laatst bewerkt:
Succes, ik zal je vanaf nu hier volgen. :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
Dankjewel! is goed man :)

Gister na de training te druk gehad om nog even op het forum te posten, dan maar vandaag even.

Voeding blijft belangrijk maar blijft toch wel lastig om zoveel te eten..me wekker gaat nu standaard om 11uur maar ik zou denk ik toch naar 9uur moeten om meer te kunnen eten. En dan ook geen excuses en echt gewoon 9uur everyday. Het is lastig maar ik vind vast een manier om er te komen.

Training van gister:

Barbell Squat

1x12 30kg
1x10 30kg
1x8 10kg

Leg Press

4x15 70kg

Leg extensions

3x12 30kg

Standing calf raises

3x12 70kg

Press

4x10 24kg

Dumbbell lateral raise

3x10 4kg

Dumbbell shrugs

3x10 12kg per hand

Het gaat allemaal nog lekker licht en traag, moet er weer aan wennen moet weer door de spierpijn even en daarom doe ik het ook lekker rustig aan.

Wel even wat veranderingen gebracht in trainschema aangezien schouders beter bij borst en biceps kan, dan heb ik ook meer energie om goed me benen te trainen en nog wat traps.

Trainschema met veranderingen:

barbell bench press 4x12
Incline bench press 4x10
Dumbbell flyes 4x10

Press 4x10
Dumbbell lateral raise 3x10

Standing barbell curl 3x8-10
Dumbbell curls 3x8-10
Hammer curls 3x10

Woensdag - Benen, kuiten & trapezius

Barbell squat 4x12,10,8,6
Leg press 4x10
Leg Extensions 3x12

Standing calf Raises 4x12

Dumbbell/Barbell shrugs 4x10
Pull-ups 4x8

Vrijdag - Rug en Triceps

Deaadlift 4x12,10,8,6
Wide grip lat pulldown 3x12,10,8
Seated cable rows 4x10
Pendlay rows 4x10

Triceps extensions 3x12
Triceps dips 3x12

Gaan zien hoe het loopt, ben aan zoeken voor meer koolhydraten aangezien dat moeilijker is om aan te komen vind ik. Eiwitten is easy je zit zo boven 100gram maar koolhydraten daar in tegen gaat wat moeizamer. Gister gekeken hoe je aardappels kan koken lijkt me een goedkope optie of toch maar eens kijken voor een rijst recept.

Ik heb ook nog wel eens moeite met opstaan, het week is 's ochtends ook niet altijd zo geweldig. Als het wat warmer word ga je er vast wel eerder uit. Goede training kerel, die spierpijn ben je straks wel weer gewend en dan kan je weer opbouwen de gewichten. :)

Je schema ziet er goed uit, heb ik niks op aan te merken. Als iets niet goed voelt kom je het wel tegen wanneer je het schema uitprobeerd. En carbs moeilijker dan eiwitten? Ik vind het lastig om aan eiwitten te komen buiten shakes om :p Veel oats shakes maken was voor mij de trick, ik kook namelijk zelf geen eten maar eet met de pot mee. :D

Ik heb ook nog wel eens moeite met opstaan, het week is 's ochtends ook niet altijd zo geweldig. Als het wat warmer word ga je er vast wel eerder uit. Goede training kerel, die spierpijn ben je straks wel weer gewend en dan kan je weer opbouwen de gewichten. :)

Je schema ziet er goed uit, heb ik niks op aan te merken. Als iets niet goed voelt kom je het wel tegen wanneer je het schema uitprobeerd. En carbs moeilijker dan eiwitten? Ik vind het lastig om aan eiwitten te komen buiten shakes om :p Veel oats shakes maken was voor mij de trick, ik kook namelijk zelf geen eten maar eet met de pot mee. :D

Ja als je geen reden heb om op te staan ga je er snel wat later uit..ja vast wel maar heb nu wel me slaap nodig met nieuw schema enzo moet je lichaam weer rust pakken, ja dat komt vanzelf goed!

ja carbs vind ik stukke moeilijker dan eiwitten, lastig aan eiwitten te komen? pak wat kip, ei en kwark en je zit al op je eiwitten. Of je hebt een shake, kipfilet, kalkoenfilet..eiwitten zijn zo makkelijk maar koolhydraten daar in tegen. ja daar ga je al veel oats shakes maarja zat te denken meer aan rijst/pasta's/aardappelen/brood dat soort koolhydraten en hele maaltijden ipv shakes.

Heb een nieuwe eetschema gemaakt maar wel een stukje moeilijker, ik wil dit echt gaan doen en weet bijna 100% zeker dat ik er van aan zal komen..Zou haast wel moeten maar je weet het nooit, het is iig wel een redelijk goed schoon schema.

Hopelijk vind ik een manier om het schema te voltooien elke dag, zie spoiler.

09:00
50 gram Brinta
300 ml magere melk
30 gram Whey Protein
1 el olijfolie
1 banaan

Totaal aan calorieën: 697

11:00
4 volkoren boterhammen
100gram kalkoenfilet

Totaal aan calorieën: 425

14.00
100 gram rijst
200 gram kipfilet
1 el olijfolie

Totaal aan calorieën: 714

17:00
4 volkoren boterhammen
4 eetlepels appelstroop

Totaal aan calorieën: 426

18:00/20:00
Avondeten

Voor het slapen
500gram franse magere kwark
50gram cashews

Totaal aan calorieën: 448

Total: 2850kcal/193PRO/377KH/80FAT

Zo straks borst,biceps en schouders trainen, heb er zin in! ik heb al een tijdje niet echt lekker getraint en heb toch wel weer zin in een lekkere training.

Vandaag de middelen en voeding binnehalen voor me eetschema dan kan ik daarmee morgen beginnen, nu klaarmaken voor training en nog wat brood eten.

Ja als je geen reden heb om op te staan ga je er snel wat later uit..ja vast wel maar heb nu wel me slaap nodig met nieuw schema enzo moet je lichaam weer rust pakken, ja dat komt vanzelf goed!

ja carbs vind ik stukke moeilijker dan eiwitten, lastig aan eiwitten te komen? pak wat kip, ei en kwark en je zit al op je eiwitten. Of je hebt een shake, kipfilet, kalkoenfilet..eiwitten zijn zo makkelijk maar koolhydraten daar in tegen. ja daar ga je al veel oats shakes maarja zat te denken meer aan rijst/pasta's/aardappelen/brood dat soort koolhydraten en hele maaltijden ipv shakes.

Heb een nieuwe eetschema gemaakt maar wel een stukje moeilijker, ik wil dit echt gaan doen en weet bijna 100% zeker dat ik er van aan zal komen..Zou haast wel moeten maar je weet het nooit, het is iig wel een redelijk goed schoon schema.

Hopelijk vind ik een manier om het schema te voltooien elke dag, zie spoiler.

09:00
50 gram Brinta
300 ml magere melk
30 gram Whey Protein
1 el olijfolie
1 banaan

Totaal aan calorieën: 697

11:00
4 volkoren boterhammen
100gram kalkoenfilet

Totaal aan calorieën: 425

14.00
100 gram rijst
200 gram kipfilet
1 el olijfolie

Totaal aan calorieën: 714

17:00
4 volkoren boterhammen
4 eetlepels appelstroop

Totaal aan calorieën: 426

18:00/20:00
Avondeten

Voor het slapen
500gram franse magere kwark
50gram cashews

Totaal aan calorieën: 448

Total: 2850kcal/193PRO/377KH/80FAT

Ja precies, ik heb er ook erg vaak last van. Rust is ook belangrijk idd, je lichaam moet ook weer wennen aan de omschakeling.
Ik heb nog nooit moeite gehad met carbs, als avond eten aardappels of spaghetti/rijst is kom je echt gauw aan je carbs. Eiwitten grijp ik soms erg snel naar de shakes, 200 gr eiwitten heb ik al moeite mee, dan worden het soms wel 3 shakes per dag :o Wel een goed idee van die maaltijden met aardappels of rijst etc. dan zit je echt gauw aan je carbs man ;)

Je voeding ziet er goed uit, als je daar niet van aankomt weet ik het ook niet meer! Olijfolie is ook wel handig om aan je vetten/kcal te komen, dus dat gaat vast wel goed uitpakken! :)

---------- Post toegevoegd 3 June 2013 om 21:17 ----------

Zo straks borst,biceps en schouders trainen, heb er zin in! ik heb al een tijdje niet echt lekker getraint en heb toch wel weer zin in een lekkere training.

Vandaag de middelen en voeding binnehalen voor me eetschema dan kan ik daarmee morgen beginnen, nu klaarmaken voor training en nog wat brood eten.

Hoe is je training gegaan bro? Weer een PR er uit weten te halen? :D Morgen gaat dus je nieuwe eet schema van start, nice man. Laat het je smaken :p

Training van gister;

barbell bench press

4x12 30kg

Incline bench press

4x10 10kg

Press

4x10 20kg

Dumbbell lateral raise

3x10 5kg

Standing barbell curl

3x8-10 12kg

Dumbbell curls

3x8-10 8kg

Chin-ups

3x8 bw

lekker rustige training weer, ik train niet voor kracht dus doe lekker rustig met gewicht. Gewicht hou ik laag en ga voor ultimate control van de oefening, zo kan ik ook wat meer sets/reps.

---------- Post toegevoegd 4 June 2013 om 14:33 ----------

Ja precies, ik heb er ook erg vaak last van. Rust is ook belangrijk idd, je lichaam moet ook weer wennen aan de omschakeling.
Ik heb nog nooit moeite gehad met carbs, als avond eten aardappels of spaghetti/rijst is kom je echt gauw aan je carbs. Eiwitten grijp ik soms erg snel naar de shakes, 200 gr eiwitten heb ik al moeite mee, dan worden het soms wel 3 shakes per dag :o Wel een goed idee van die maaltijden met aardappels of rijst etc. dan zit je echt gauw aan je carbs man ;)

Je voeding ziet er goed uit, als je daar niet van aankomt weet ik het ook niet meer! Olijfolie is ook wel handig om aan je vetten/kcal te komen, dus dat gaat vast wel goed uitpakken! :)

---------- Post toegevoegd 3 June 2013 om 21:17 ----------

Hoe is je training gegaan bro? Weer een PR er uit weten te halen? :D Morgen gaat dus je nieuwe eet schema van start, nice man. Laat het je smaken :p

Ja het is een hele omschakeling, daarom pak ik ook me rust en begin ik lekker rustig. Geen zwaar gewicht ik ga voor ultimate control van de oefening.

Ja met spaghetti helemaal! maar je eet niet elke dag spaghetti, rijst is wel 1 van de beste natuurlijk..Zelf verteer ik zilvervliesrijst kennelijk heel moeilijk en komt het snel me strot uit. Vroeger al last van gehad, nu witte rijst proberen eens zien of dat wel te weg eten voor me is.

Ja franse magere kwark een pot, wat kipfilet en shake zit je zo op je eiwitten.

Haha idd! nu nog volhouden ben nog steeds bezig met verbeteringen en uit testen hoe te doen, gaat zeker goed komen je word er vanzelf slimmer in. Ja olijfolie is wel een handige, ook met kip bakken bijvoorbeeld gewoon scheutje olijfolie.

Training ging lekker (zie hierboven), wat laat met posten en nee geen PR haha nu focus ik me niet echt op PR's.

Nieuwe eetschema ziet er zo uit:
30xkk79.png

Laatst bewerkt:
Training van vandaag;

Warmuppie:

Crosstrainer

4minuten stand 7
2minuten stand 8

Benen, kuiten & trapezius

Leg press

3x12 50kg

Barbell squat

1x12,10,8,6 30kg

Leg Extensions

3x12 30kg

Standing calf Raises

4x12 50kg

Dumbbell/Barbell shrugs

3x9 60kg

Pull-ups

3x8 bw

Afsluiting:

Loopband

5minuten grade 15% snelheid 3

Lekker rustige benen training gehad, warmup voelde heerlijk zo ook de afsluiting. Lekker lichte squats met bedoeling om ultimate control te behouden, voor de rest elke oefening lekker laag gepakt en zo langzaam mogelijk uitgevoerd.

Terug
Naar boven