Fitness Seller

MyFitnesspal foutje?

Gast 122655

Novice
uitgeschakeld
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
110kg
Vetpercentage
22%
Beste Dbb'ers,

Ik zat vandaag mijn voedingsschema up-to-daten tot ik er achter kwam dat de macro's niet schijnen te kloppen in Myfitnesspal.

Als ik de E/K/V = 203/140/99 aanhoud, kom ik uit op het totaal van 2263 kcal en niet 1984 kcal hetgeen wat Myfitnesspal berekent.

Doe ik iets verkeerds, zie ik iets over het hoofd? Of heeft het programma het verkeerd?

a87td.jpg

Wat heb je als je macro-verhoudingen ingesteld bij myfitness? Zelf heeft het programma voor mij berekend dat ik een cal inname moet aanhouden van 1550, en heb macro verhoudingen van 40-35-25 EKV, dit komt voor mij gewoon overeen met 155-135-43 gram respectievelijk...

Kcal worden in MFP los van de voedingswaarde ingevuld, daarom kom je vaak op verkeerde totalen, vaak tellen merken zoals bv Quest vezels en niet-actieve koolhydraten niet als calorieen etc..
Gewoon even kijken welke producten niet kloppen en daarvoor een andere voedingswaarde tabel selecteren of zelf 1 opstellen..

• Topic Starter Topic Starter
Wat heb je als je macro-verhoudingen ingesteld bij myfitness? Zelf heeft het programma voor mij berekend dat ik een cal inname moet aanhouden van 1550, en heb macro verhoudingen van 40-35-25 EKV, dit komt voor mij gewoon overeen met 155-135-43 gram respectievelijk...

Mijn macroverhouding is 35E/30K/35V. Dit komt overeen met de 2/2,5g E per kg lichaamsgewicht en 1 g V per kg lichaamsgewicht. Onderhoud is ongeveer 3500 kcal. BMR is ongeveer 2300kcal.

Kcal worden in MFP los van de voedingswaarde ingevuld, daarom kom je vaak op verkeerde totalen, vaak tellen merken zoals bv Quest vezels en niet-actieve koolhydraten niet als calorieen etc..
Gewoon even kijken welke producten niet kloppen en daarvoor een andere voedingswaarde tabel selecteren of zelf 1 opstellen..

Dit.

Terug
Naar boven