MuscleMeat

Na camera's en DNA afname nu wellicht CHIP op kentekens

TheUnknownKnown

Freaky Bodybuilder
Waardering
266
Om diefstal en tanken zonder te betalen sterk terug te dringen, krijgen auto's, bestelbussen, motoren en vrachtwagens een nieuw nummerbord met daarin een chip. Dat schrijft De NOS. De chip moet er voor zorgen dat de politie een nummerbord op afstand kan scannen zodat gekeken kan worden of een auto bijvoorbeeld is gestolen.
Vandaag wordt dit advies gepresenteerd door een werkgroep onder leiding van de RAI Vereniging van auto-importeurs. Die onderzocht op verzoek van demissionair minister Melanie Schultz van Haegen (Verkeer) de toekomst van kentekenplaten.
Ook wil de werkgroep een derde minikenteken, dat achter de voorruit moet worden geplaatst. Door de unieke code daarop te koppelen aan de cijfercombinatie die nu al op het nummerbord is geprint, krijgt een voertuig een digitale identiteit die op afstand kan worden gecontroleerd.
Naar verwachting zou het nieuwe nummerbord ongeveer 8 euro meer kosten dan de huidige kentekens.

http://www.powned.tv/nieuws/tech/2012/05/nummerbord_moet_speciale_chip.html

Eerst is het tegen tankdiefstal maar op den duur zijn er in ene tal van mogelijkheden met de chip in kentekens.....alleen dat zegt men nu nog niet. Stap voor stap de privacy schenden...dat werkt.

Zijn niet eens zo heel ver meer vandaan van de chip onder onze huid.

goede zaak.

• Topic Starter Topic Starter

Dat men je op den duur de hele dag kan volgen ?

Camera's werken niet anders bestond Opsporing Verzocht niet, DNA afname werkt ook niet want de MISDAAD is dan kennelijk al gepleegd.

Men wilt controleren omdat men DENKT dat het iets helpt....schijnveiligheid dus.

Ah, een echte Stasi fan hoor ik al.

Wat Pat als zegt, binnenkort chip onder onze huid. Het is hier onderhand de DDR aan het worden, geluidsopnames in OV, op elke straathoek een camera, kentekens worden overal waar je rijdt geregistreerd, jan en allemans telefoon wordt getapt, politie/justitie wil geen verantwoording afleggen over dit alles.

De politie kan nu trouwens ook al kentekens op afstand scannen met een catch-ken, het enige is dat je dan wel langs ze moet rijden.
Enige doel achter dit verhaal is om je (nadat rekeningrijden afgeschoten was) alsnog een GPS chip in onze auto te kunnen krijgen, allemaal onder het mom van veiligheid. Net als alle maatregelen na 9/11. Steeds meer vrijheid inleveren, door bangmakerij.

Een van de mooiste quotes ever, Benjamin Franklin:

Those Who Sacrifice Liberty For Security Deserve Neither.

Al die maatregelen doen me altijd denken aan die scene van Scarface waar 'het litteken' aan zijn Amerikaanse ondervragers vraagt of ze weten hoe het is om de hele dag in de gaten gehouden te worden (zoals in Cuba dus).

http://www.youtube.com/watch?v=kZgE_sUrXFY

Al die maatregelen doen me altijd denken aan die scene van Scarface waar 'het litteken' aan zijn Amerikaanse ondervragers vraagt of ze weten hoe het is om de hele dag in de gaten gehouden te worden (zoals in Cuba dus).

http://www.youtube.com/watch?v=kZgE_sUrXFY

Toen was het een mannetje met een grote zonnebril. Tegenwoordig gebeurt het relatief onzichtbaar met camera's/microfoons etc.
Sprak een tijd geleden een vrouw die 15 jaar geleden naar Zwitserland geëmigreerd was en na die tijd weer voor het eerst in NL kwam.
Ze was serieus geschokt hoe alles omringd was met grote hekken, al de camera's overal etc. Wij zien het niet eens meer, zo ver is het al. Overal waar je komt hangt er wel zo'n bolletje dat naar je kijkt. Overal waar je kijkt word je kenteken gelezen en opgeslagen. Waar we nu zijn is iets waar de Stasi alleen maar van had kunnen dromen.

Ik vraag me af waarom er een chip nodig is om de auto op afstand te scannen. Zijn de ICT'ers van de overheid niet in staat om een software te compilen die kentekens kan scannen zonder chip? Dit gebeurd al jaren op deze manier in Groot-Brittannië.

En het gas wordt nog een standje hoger gezet.

Ik vraag me af waarom er een chip nodig is om de auto op afstand te scannen. Zijn de ICT'ers van de overheid niet in staat om een software te compilen die kentekens kan scannen zonder chip? Dit gebeurd al jaren op deze manier in Groot-Brittannië.

Dat gebeurt hier ook al jaren. Het enige verschil is dat ze met een chip ze je kenteken niet meer mbv een camera vast te hoeven leggen.

En de mensen zullen het slikken zoals een hongerige h**r.

Je haalt (toekomstig) chip in kenteken en (huidig) kentekenherkenning systemen door mekaar..:)
Ik bedoelde meer dat het systeem met de chips uiteindelijk ook niet gebruikt gaat worden voor het doel waarvoor het nu wordt ingevoerd.

Eerste partij die tegen het ESM is en voor een verbod op stationaire camera's op de openbare weg krijgt mijn stem.

Slechte zaak, echte criminelen vinden hier wel wat op, en de kleine man verliest weer privacy/vrijheid/rechten en wordt extra genaaid. Niets anders dan de kenmerken van een politiestaat met fascistische trekjes. En dan kan je nog 8 euro extra betalen ook voor het schenden van je eigen privacy. Wat een ellende weer :no:

Slechte zaak, echte criminelen vinden hier wel wat op, en de kleine man verliest weer privacy/vrijheid/rechten en wordt extra genaaid. Niets anders dan de kenmerken van een politiestaat met fascistische trekjes. En dan kan je nog 8 euro extra betalen ook voor het schenden van je eigen privacy. Wat een ellende weer :no:

Precies. Gelukkig slaan ze hier nog niet zo ver door als in de US maar dat is ook maar een kwestie van tijd.

waarom maken ze niet gewoon een systeem vooraf betalen en dan tanken?

Hahaha dat is een mooie comment. Dat is het meest lachwekkende. Om tanken zonder te betalen tegen te gaan :roflol:
M'n ballen. Ga dan met slagbomen/beweegbare obstakels werken ofzo. De maatregelen en het delict staan dus echt niet in verhouding met elkaar.

Het systeem wat er nu is zou gewoon moeten functioneren, maar de politie zelf functioneert gewoon niet goed en daar gaat een chip in een nummerbord waarschijnklijk geen verandering in brengen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven