XXL Nutrition

na de training

snel

Novice
Waardering
0
hallo allemaal
ik heb een vraagje ik wil nu efe geen whey-shake gebruiken voor een maand of 3 weken omdat ik iets anders wil proberen.
ik wil nu na de training een benaan in mixer doen en 2 of 3 eieren die eiwit dus alleen niet het gele gedeelte
is dat wel goed ik bedoel het is tog niet vettig ofzo?
graag advies

hallo allemaal
ik heb een vraagje ik wil nu efe geen whey-shake gebruiken voor een maand of 3 weken omdat ik iets anders wil proberen.
ik wil nu na de training een benaan in mixer doen en 2 of 3 eieren die eiwit dus alleen niet het gele gedeelte
graag advies

Je kunt veel beter gewoon een uur voor je training een maaltijd met complexe koolhydraten eten en veel eiwitten(in de vorm van gekookte eieren, kwark, vis, kip o.i.d.). En direct na je training gewoon wat snelle koolhydraten nemen(flesje sportdrank, banaan o.i.d.) En uiteraard een uur na je training weer een goede maaltijd.

direct na je training snelle koolhydraten zoals dextrose of vitargo
30-60 minuten daarna maaltijd met eiwitten en complexe koolhydraten zoals volkoren pasta, zilvervliesrijst of aardappelen

hallo allemaal
graag advies

Prima kombinatie. Banaan geeft omdat het ook fructose bevat niet zo'n enorm grote/hoge insuline afgifte en ei-eiwitten zijn een albumine eiwit (dus snel)

En waarom zou een banaan+ei-wit vet zijn ? ?

(persoonlijk zou ik trouwens wel een dooier ebij gooien vanwege de cholesterol, maar dat is een andere zaak :D)

chocolademelk !

Ik zou wel de eieren eerst koken.. dat verhoogd de biologische beschikbaarheid met bijna de helft.

Terug
Naar boven