Fitness Seller

Na hoelang wisselen en wat?

AdmiralHorse

Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
79kg
Hallo allemaal even een vraagje:

Ik heb gelezen dat je lichaam heel snel gewend raakt aan je workout routine en dat je deze dus steeds moet veranderen. Ik ben momenteel drie maanden bezig met gewoon het simpele split schema 'borst bicep, rug tricep, benen schouders' waarbij ik de oefeningen ongeveer om de 2 weken probeer te veranderen. Ik doe meestal 4 sets van 8 reps en drie oefeningen per spier groep.

Wat moet ik veranderen om mijn lichaam 'alert' te houden. Moet ik een full body schema gaan doen, set en rep count veranderen, supersets gaan doen, of dit allemaal? En hoevaak moet ik afwisselen?

Never change a winning formula.

Hallo allemaal even een vraagje:

Ik heb gelezen dat je lichaam heel snel gewend raakt aan je workout routine en dat je deze dus steeds moet veranderen. Ik ben momenteel drie maanden bezig met gewoon het simpele split schema 'borst bicep, rug tricep, benen schouders' waarbij ik de oefeningen ongeveer om de 2 weken probeer te veranderen. Ik doe meestal 4 sets van 8 reps en drie oefeningen per spier groep.

Wat moet ik veranderen om mijn lichaam 'alert' te houden. Moet ik een full body schema gaan doen, set en rep count veranderen, supersets gaan doen, of dit allemaal? En hoevaak moet ik afwisselen?

Een split met Borst/Biceps - Rug/triceps - Benen/schouders, is sowieso drama.
Dit omdat veel borst oefeningen ook triceps aanspreken (bench press/dumbell press/dips etc.) en veel rug oefeningen spreken juist de biceps aan (alle rows, pull up, pull down etc.)

20 minuten voor tijd wisselen

"Klassieke training waar je dus 1x per 7 dagen traint houdt in dat je ongeveer twee dagen groeit, en de andere dagen zijn enkel onderhoud van die groei, en dus verloren tijd."

De meningen zijn wel verdeeld over deze gedachte natuurlijk, al heb ik persoonlijk wel het idee dat het inderdaad beter is om 2x per week iedere spiergroep te trainen dan 1x per week.

Terug
Naar boven