XXL Nutrition

na hoeveel weken is de rek eruit ?

jere

Advanced Bodybuilder
Waardering
16
Vetpercentage
10%
Hoi, als ik hier zo lees op het forum is het al voor veel mensen in om langere kuren te doen ... Vroeger was 10 weekjes standaard.
Kwou even de vraag stellen of het nu echt nog noemenswaardige groei en toegevoegde waarde heeft heeft om bv 14 of 16 weken te kuren ipv 10

Maakt men dan nog echt veel progressie die laatste 4 -6weken ???(indien men op zelfde dosis en produckten blijft..
en is het de verdere onderdrukking en langer herstel waard?
Of is het beter wat korter te kuren zodat men minder lang off moet en weer sneller aan de slag kan (indien men het onn off principe respecteerd ;) )
vb 10 weken on 14 off 10 on enzz andere optie : 16 on 20 off 16 onn enzz

graag jullie ervaringen hier mee...:)

En ik zou er nog een vraag aan vast willen koppelen:

Als je bv 12 ipv 10 weken TestE doet, wordt er dan in de laatste weken wellicht wat massa aan vocht omgezet in spierweefsel? Zodat je massa hetzelfde blijft, en dus lijkt alsof er niets meer gebeurt, maar in werkelijkheid nog wel degelijk progress.

(In dit voorbeeld TestE vanwege de vochtretentie)

Langere kuren is 'beter' omdat je lichaam de gewonnen massa dan beter kan vast houden.
Heeft nu eenmaal tijd oog om spiermassa te winnen en vast te zetten.

Langere kuren is 'beter' omdat je lichaam de gewonnen massa dan beter kan vast houden.
Heeft nu eenmaal tijd oog om spiermassa te winnen en vast te zetten.

ja en nee... door langer off te gaan verlies je ook meer. Het is maar net hoe een persoon erop reageert. Iemand die snel hersteld en weer sneller ON kan, kan prima langere kuren doen zonder al te veel te verliezen.

En ik zou er nog een vraag aan vast willen koppelen:

Als je bv 12 ipv 10 weken TestE doet, wordt er dan in de laatste weken wellicht wat massa aan vocht omgezet in spierweefsel? Zodat je massa hetzelfde blijft, en dus lijkt alsof er niets meer gebeurt, maar in werkelijkheid nog wel degelijk progress.

(In dit voorbeeld TestE vanwege de vochtretentie)

ik snap werkelijk geen snars van je vraag, en hoe de **** kan je vocht omzetten in spiermassa ?
dat is een beetje het zelfde als dat iemand zegt van 'ik ga al dit vet omzetten in spier'.
wanneer de rek er uit is, zal je natuurlijk wel blijven groeien maar niet zo hard meer als in het begin/midden van je kuur. je zal de nodige aanpassingen moeten doen (trainingwise/voeding).
beste is off gaan vind ik, en je gewonnen massa onderhouden tot je weer mag knallen.

ik snap werkelijk geen snars van je vraag, en hoe de **** kan je vocht omzetten in spiermassa ?
dat is een beetje het zelfde als dat iemand zegt van 'ik ga al dit vet omzetten in spier'.

Dat je er geen snars van snapt heeft wellicht te maken dat je het net niet helemaal goed hebt gelezen. Probeer ik het gewoon nog eens. :)

Ik schreef of er MASSA aan vocht wordt vervangen door MASSA van spierweefsel. Dus dat je op de weegschaal het idee hebt dat je in massa niet meer groeit, en mijn vraag of dat dat misschien komt omdat er massa aan vocht (of vet) afgaat en dat er massa van spierweefsel bijkomt. (Netto in massa dus geen vooruitgang).
En niet dat water wordt omgezet in spieren. Dat zou maar al te mooi zijn.

je formulering was een beetje weird, vandaar mijn reactie.
waarom zou dat vocht in de laatste weken opeens vervangen worden door spiermassa, of verminderen? indien je niet off gaat hou je altijd wel wat (vocht) vast.
is ook sterk afhankelijk met wat voor middelen je kuurt natuurlijk.

Terug
Naar boven