XXL Nutrition

nadelen te vroeg beginnen met kuren

rotterdambb

Advanced Bodybuilder
Waardering
44
Vetpercentage
12%
Hey mensen ik weet dat veel mensen te vroeg beginnen met kuren (gelieve elkaar niet aan te vallen in dit topic)
Wat zijn nou de preciese nadelen als je alles op een rijtje zet?

Behalve dat je nog genoeg kan groeien als je nog maar weinig weegt zonder te kuren

Hey mensen ik weet dat veel mensen te vroeg beginnen met kuren (gelieve elkaar niet aan te vallen in dit topic)
Wat zijn nou de preciese nadelen als je alles op een rijtje zet?

Behalve dat je nog genoeg kan groeien als je nog maar weinig weegt zonder te kuren

dat het slecht voor je is.

kan me verder geen nadeel bedenken.

Dat vraag ik me ook af. Het zal ongetwijfeld wel zijn nadelen hebben, maar volgens mij zijn die toch wat overroepen.
Deskundigen zeggen ook dat je zeker geen alcohol en drugs mag gebruiken voor je 16/18/21, maar tegenwoordig zuipt iedere 15-jarige zich toch klem op vrijdag en zaterdag. Ik ken in ieder geval niemand die daar iets aan overgehouden heeft.

Je moet natuurlijk niet beginnen juicen als je 14 bent en nog maar net in je puberteit zit, maar denk niet dat het zoveel uitmaakt of je nu op je 19de of je 21ste kuurt.

Persoonlijke mening natuurlijk, ik ken er helemaal niets van.

• Topic Starter Topic Starter
Ik bedoel met te vroeg kuren, meer dat mensen gaan kuren als ze bijvoorbeeld 65 kilo wegen, niet qua leeftijd

Ik bedoel met te vroeg kuren, meer dat mensen gaan kuren als ze bijvoorbeeld 65 kilo wegen, niet qua leeftijd

als je zoveel weegt heb je waarschijnlijk niet zo veel verstand van de sport.
of je moet een manlet zijn van 125 cm.

Goed, je weeg 65 KG met een lengte van 180 cm, je begrijpt of de sport niet, of je bent net begonnen met de sport.

either way ben je te vroeg met kuren, en je zult wss 80% van je gaint verliezen.

ik kan me nog steeds geen nadeel bedenken.

- lichte mensen weten vaak nog niet hoe ze optimaal moeten trainen en eten om gains te maken en te behouden
- een eerste kuur betekent voor velen het einde van hun natty carrière. Jammer als dat einde er al moet komen op 65kg. Dan sta je na 3 kuurtjes ongeveer op 80-85kg droog. Dat is degelijk, maar zou eigenlijk veel beter moeten kunnen voor iemand die ondertussen een "steroid junkie" geworden is.

Maar ik denk niet dat een kuur schadelijker is voor je lichaam als je begint op 65 ipv 80 kg.

Nogmaals, dit is wat ik ervan denk.

Ik heb het mij ook weleens afgevraagd.
Ik denk dat je te snel boven je kunnen gaat en je beter eerst 3 tot 5 jaar naturel kunt trainen tot je echt aan een plateau zit.
Dan kun je verder door deze het gebruik van spierversterkers.

Heb er zelf geen ervaring mee maar heb het wel eens om mij heen gezien in het verleden.
Er zijn er die er lang mee gewacht hadden en ook een paar die gelijk begonnen.
Er wordt bij het beginnen aan de krachtsport soms op aanraden van anderen gelijk gestart met een "licht kuurtje" .
Nadelen waar ik over hoorde praten waren: stria en aanhechtingen die nog niet sterk genoeg en gewend waren plus last van gewrichten.

ik ben vrij vroeg begonnen en heb daardoor overal striae, me rug, biceps, schouders, heupen zitten helemaal onder en je kan er geen fl**ker meer aan doen terwijl ik het spuuglelijk vind

daarnaast kan je de eerste paar jaar makkelijk veel kilo's pakken, wanneer je aan je plateau zit moet je is gaan kijken naar een klein kuurtje

helaas heb ik dit advies nooit zelf gehad

Ik denk dus ook dat het enige nadeel is dat ze niet meer naturel verder willen trainen.
Heb een paar gasten in me sportschool lopen dus na een paar weken trainen al aan de kuur gingen..
En er loopt er nog 1 rond die non stop bezig is met kuren dus niet eens weet wat trainen zonder kuren inhoudt.

Ik snap ze aan de ene kant wel, het gaat gewoon een stuk sneller..

heb er zelf ook overna gedacht toen ik 70kilo woog maargoed uiteindelijk om bovenstaande reden niet gedaan en lange tijd uitgesteld.

mannen groeien tot hun 21 jaar. Botten stelsel word breder en dergelijke. Dit stopt wanneer je kuurt omdat je groeischijfen dichtgaan. Daarom word er geadviseerd niet voor je 21 te kuren

Maar het enige nadeel aan te vroeg beginnen (Niet qua leeftijd, maar qua gewicht) is dus dat je nog naturel genoeg kan winnen, en je waarschijnlijk niet meer zonder kuurtje wilt trainen omdat je gewend bent dat je een stuk sneller groeit

Ben zelf ook te vroeg begonnen met kuren. Wou snel breed worden voor de zomer (Ja ik was er zo een ;) )...nu ongeveer een maand na mn nakuur vind ik trainen nog steeds erg leuk ! Heb ietsvan 6 kilo verloren omdat mn voeding niet optimaal was. Een les voor de volgende keer ga zeker eerst naturel nog een hoop winnen !

Mn fysiek is wel degelijk veranderd alleen de weegschaal geeft veel minder aan dan tijdens mn kuur.

Vraag me alleen wel af wanneer ik nu weer "normaal" doorgroei...voor mn gevoel ben ik super hersteld en voel me top dus ben benieuwd !

Laatst bewerkt:
Als je 65 kg weegt en je bent bijvoorbeeld 1.80 kan je makkelijk natty gainen en is het zonde om aas te gebruiken maar je kan idd aas gebruiken. Maar als je haaruitval hebt en kuurt ben je sneller kaal en wie wilt nou op zn 21-22e al kaal zijn? Dat is voor mij de reden om nog niet te beginnen met kuren anders zou ik net als Hoody elke dag naalden in m'n kont knallen. (no homo)

Gewoon nog genoeg te behalen zonder AAS, ook al train je vanaf je 15e..

Kun je geen nadelen noemen?
-gyno
-haaruitval
-agcnee
-pezen kunnen de zware gewichten niet aan
-enzov

mannen groeien tot hun 21 jaar. Botten stelsel word breder en dergelijke. Dit stopt wanneer je kuurt omdat je groeischijfen dichtgaan. Daarom word er geadviseerd niet voor je 21 te kuren

met als reply

Maar het enige nadeel aan te vroeg beginnen (Niet qua leeftijd, maar qua gewicht) is dus dat je nog naturel genoeg kan winnen, en je waarschijnlijk niet meer zonder kuurtje wilt trainen omdat je gewend bent dat je een stuk sneller groeit

???????????????????????????

lees het nog eens:
Ik vind dit reden genoeg om niet te kuren voor je 21ste.

Edit: negeer mij maar, ik had zelf de "(Niet qua leeftijd, maar qua gewicht)" niet gelezen

Laatst bewerkt:
het enige nadeel die ik kan bedenken is dat je spieren nog niet sterk genoeg zijn en daardoor een flinke klap krijgen, bij ons op de sportschool liep ook iemand die net begon gelijk een kuur en zit nu thuis met een half ingescheurde spier in zun rug.
voor de rets heb ik er weinig verstand van...

Kies voor middelen die niet aromatiseren zonder oestrogene werking en je 'omzeilt' het.

Vanuit gezondheidsperspectief; je HPG as is nog in ontwikkeling en de effecten van kuren hierop zijn niet goed bekend wat betreft de 'uitontwikkeling' hiervan en diens gevolgen.

Laatst bewerkt:
wat je snel wint, verlies je ook weer snel.

iemand die natural een goede basis heeft opgebouwd zal na een terugval door bijv ziekte of stress deze massa minder snel verliezen dan iemand die deze zelfde basis versnelt heeft opgebouwd met behulp van AAS. maw je zult meer massa verliezen als je te vroeg begonnen bent met kuren bij een tegenvallertje, dan met goede basis.

buiten dit moet je zonder degelijke kennis van voeding, training en AAS deze spulletjes voorlopig nog even links laten liggen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven