Fitness Seller

Nederlands Kampioenschap Vrachtwagentrekken

Doetze

Advanced Bodybuilder
Waardering
44
Zie: http://www.realdutchpower.nl/aankondigingen2011/nederlandskampioenschapvrachtwagentrekkensingles.htm

Op zondag 26 juni 2011 wordt het Nederlands Kampioenschap Vrachtwagentrekken gehouden. De aanvang van de wedstrijd is 13.00 uur. De wedstrijd wordt gehouden op de Bovenlandenstraat 12 te Beerta (achter de C1000 bij 't Speulparadies).

Scheidsrechters zijn Wout Zijlstra en Ted van der Parre.

Dit betreft een individuele wedstrijd!

De wedstrijd is onderverdeeld in de gewichtsklassen -100 kg en +100 kg.

Voor de -100 kg klasse zijn de onderdelen:
1) Vrachtwagentrekken harnas pull (20.000 kg)
2) Vrachtwagentrekken hand over hand (20.000 kg)
3) Vrachtwagentrekken harnas pull met touw (20.000 kg)

Voor de +100 kg klasse zijn de onderdelen:
1) Vrachtwagentrekken harnas pull (20.000 kg)
2) Vrachtwagentrekken hand over hand (20.000 kg)
3) Vrachtwagentrekken harnas pull met touw (20.000 kg)

Ook dames kunnen zich inschrijven voor deze wedstrijd, zij trekken een vrachtwagen van 8.000 kg (harnas pull). Dus dames van Nederland, laat zien wat je kunt! (Bij voldoende deelname!)

De organisatie van het Nederlands Kampioenschap Vrachtwagentrekken is in handen van de Organisatie Sterkste Oldambt (bestaande uit B. Schuur, K.J. Smith en O. Straat).

• Topic Starter Topic Starter
1. Kelvin
2. Arno
3. Johnny

Voor foto's zie: [Link niet meer beschikbaar]

De uitslag zoals op Real Dutch Power staat is mij aangeleverd door de organisatie. Ik snap hem alleen niet echt. De organisatie geeft punten bij ieder onderdeel. Maar gaat bij de einduitslag weer met totaaltijden werken. Waarom is mij niet duidelijk? Als je punten geeft dan dien je daarop de uitslag te baseren. Op basis van die puntentoekenning heeft Arno Louwsma 23 punten en Kelvin de Ruiter 22 punten en zou Arno dus de nummer 1 moeten zijn. Geen idee waarom dan toch weer de tijden zijn geteld?

M.i. zou de uitslag heren +100 kg moeten zijn:

1. Arno 23
2. Kelvin 22
3. John 17
4. Pascal 13
5. Eduard 11 (3 x volledige pull)
6. Wybe 11 (2 x volledige pull en 1 x afstand)
7. Kees 6
8. Nomko 5

Het blijft een probleem als er tijden en afstanden worden neergezet. Bij gelijk aantal punten kun je voor DIE onderlinge vergelijking de tijden gaan optellen. Maar wat nu in het volgende geval:

Uitslag heren -100 kg:

1. Johan 12
2. Frits 11 (0,27 m + totale tijd 65.24 s)
3. Javier 11 (0,46 m + totale tijd 67.76 s)
4. Marcel 6
5. Jeroen 5

Hier kun je alleen maar een terechte gedeelde plaats aan toekennen. De oprganisatie heeft echter Frits op plaats 2 en Javier op plaats 3 gezet.

Dames:

Chantal 9
Queenie 6
Latoya 4

Waar de totaalpunten van de dames vandaan komen zoals vermeld op RDP is mij niet duidelijk. Ja, van de organisatie natuurlijk, maar hoe zij dat hebben berekend?

Ik zal de Organisatie Sterkemannen Oldambt ook vragen om opheldering.

Graag uw reacties!

Laatst bewerkt:
Jezus hadden we hier vorig jaar niet nog een enorme discussie over. Hoe kan het in godsnaam nu toch weer zo onduidelijk zijn?

Inderdaad ...... the neverending story.

Maar ik wilde bewust het vuurtje weer eens aanwakkeren omdat het dus weer is gebeurd!

• Topic Starter Topic Starter
Wat is er mis aan het volgende?:

1. Tijd wint van afstand; ALTIJD! Tijd optellen; snelste wint!
2. Geen tijd (geen volledige pull) op alle onderdelen, dan ranking.
3. Gelijke ranking?; Beslissende pull (op laatste onderdeel of vooraf
afgesproken); snelste tijd of grootste afstand wint.

Volgens mij heb je dan alle varianten afgedekt.

Trouwens in deze uitslag moet bij Johan Kok een tijd staan (3x full pull) en geen 12 punten.

Ik heb ondertussen contact gehad met Wout Zijlstra.

"Ja dus seconden tellen voor degene die op alle 3 onderdelen de finish halen

Dit gaat dus voor alles

Voor degene die niet de finish halen op 1 van de 3 trekken tellen dus de punten

Je kunt dus geen seconden en meters bij elkaar optellen

Dit wordt dus vooraf ook aan de deelnemers medegedeeld

Frits heeft een onderdeel gewonnen natuurlijk dus hij is tweede"

Zo is het mij wel duidelijk.

het zijn altijd de zelfde die comentaar maken .Jammer hoor

het zijn altijd de zelfde die comentaar maken .Jammer hoor

Of misschien zijn het ook wel dezelfden die zich echt in de sport verdiepen. Jan heeft gewoon een goed punt. Het is in ieders belang dat er een duidelijk systeem is. Zolang er geen actief sterkste man orgaan is dat een regelhandboek heeft in deze zullen we via discussie onduidelijkheden aan de kaak moeten blijven stellen.
Als je het gevoel hebt dat mensen steeds over dezelfden atleten proberen twijfel te zaaien moet je de desbetreffende persoon een pm sturen.

---------- Post toegevoegd Sat 9 Jul 2011 om 10:31 ----------

Trouwens ik heb het topic even doorgekeken, afgezien van een aardig bedoelde opmerking van Skinnie zijn het alleen Jan, Doetze en ik die hebben gepost. Jan steekt onwijs veel tijd en energie in zijn site en is nog steeds bij veel wedstrijden aanwezig en doet dus heel veel voor de sport, Doetze hoeven we het niet eens over te hebben want wat die man allemaal kosteloos voor ons doet tja zo tref je er niet veel, en ik stop mijn hele ziel en zaligheid al jaren in RawPowerBaarn. Volgens mij kun je er wel vanuit gaan dat hier een groepje mensen in dit topic zit dat de sport een heel warm hart toedraagt.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven