Fitness Seller

Nederlandse 'super provincies' !? Voor of tegen ?

Dit slaat dus helemaal nergens op. Geen vernieuwing, omdat je geen 'zeeuw' bent. Hou toch op.

uit welke provincie kom je? Dat zal de reden geven van jouw antwoord. Jij vindt t nergens op slaan, maar genoeg anderen hebben er problemen mee. Niet je mening als vanzelfsprekend beschouwen.

Goed plan, zoveel provincies is nergens voor nodig, neem Gelderland nou, daar woond geen hond, heb je daar nou echt een heel bestuur voor nodig, gewoon samen klonteren met Overijssel, daar woond namelijk ook amper een kip en een halve koe. Nederland is zo klein, dat kan best met wat minder mensen bestuurd worden.

Als Gelderlander kan ik je vertellen dat Gelderland niet zo klein is.
Met een dikke 2 miljoen inwoners is het de 4e provincie van NL.
Qua inwoners per km2 is het de 6e.

Hier het lijstje van aantal inwoners : (hoog naar laag)

3.560.205 Zuid Holland
2.719.764 Noord Holland
2.470.184 Brabant
2.013.903 Gelderland
1.243.161 Utrecht
1.138.571 Overijssel
1.121.483 Limburg
647.239 Friesland
582.161 Groningen
489.912 Drenthe
397.772 Flovoland
381.202 Zeeland

Lijstje van inwoners per KM2 : (hoog naar laag)

1265 Zuid Holland
1018 Noord Holland
898 Utrecht
521 Limburg
502 Brabant
405 Gelderland
342 Overijssel
281 Flevoland
250 Groningen
213 Zeeland
194 Friesland
185 Drenthe

Niet dat ik er iets tegen zou hebben om met Overijssel samen te gaan hoor, van mij mogen ze het helemaal afschaffen die provincies.

N-H. Dus? Er zal heus niets voor je veranderen hoor...

Dacht ik al, NH en ZH hebben amper binding met de provincie. Voor mij is t meer een gevoel van als ze zouden zeggen: we fuseren amsterdam met rotterdam. Genoeg mensen die daar niet blij mee zijn, want t is hun amsterdam etc. Als ze t bestuur anders willen regelen, vind ik dat prima wanneer er genoeg vertegenwoordiging komt vanuit iedere regio. Het gebied hoeft alleen niet samen te komen, dus geen grote provincies, maar gewoon die we nu hebben.

Provincies afschaffen en friesland afscheiden van Nederland!

Boeruh! :mad:

Wat is er mis met Friesland? Zou daar als inwoner van de noordoostpolder liever bij horen dan bij Noord-Holland. Die kleine mannetjes grote bek mentaliteit bevalt mij voor geen meter.

Bij ons was er een enquête, en wat mij betreft mogen ze ons weer bij Overijssel aansluiten, beter dan bij die nep-amsterdammers uit Lelystad en Almere.

wat is er mis met friesland? Zou daar als inwoner van de noordoostpolder liever bij horen dan bij noord-holland. Die kleine mannetjes grote bek mentaliteit bevalt mij voor geen meter.

Bij ons was er een enquête, en wat mij betreft mogen ze ons weer bij overijssel aansluiten, beter dan bij die nep-amsterdammers uit lelystad en almere.

+1

Wat is er mis met Friesland? Zou daar als inwoner van de noordoostpolder liever bij horen dan bij Noord-Holland. Die kleine mannetjes grote bek mentaliteit bevalt mij voor geen meter.

Bij ons was er een enquête, en wat mij betreft mogen ze ons weer bij Overijssel aansluiten, beter dan bij die nep-amsterdammers uit Lelystad en Almere.

Ik stond afgelopen weekend toevallig aan de deur en er was een erg bezopen fries die een erg lang druilerig vervelend verhaal aan het vertellen was dat friesland ze eigen land moet worden omdat het ze eigen dialect heeft blahblah

En dat deed me eraan denken wou friesland niet een tijdje geleden los staan van nl?

Of iets in die trant

Meer in die context :p

Ik stond afgelopen weekend toevallig aan de deur en er was een erg bezopen fries die een erg lang druilerig vervelend verhaal aan het vertellen was dat friesland ze eigen land moet worden omdat het ze eigen dialect heeft blahblah

En dat deed me eraan denken wou friesland niet een tijdje geleden los staan van nl?

Of iets in die trant

Meer in die context :p

Fries js een taal en geen dialect :p In het Fries heb je dan wel weer verschillende dialecten.

En dronken boeren moet je sowieso snel afkappen!

Van het weekend heb ik in Leeuwarden aan de gestaan, kom je toch niet veel boeren tegen hoor. Friesland is een beetje mijn werkgebied, moet je eens in Twijzelerheide werken, kan je het resultaat zien van honderden jaren inteelt. Maar meeste gedeeltes zijn echt heel leuk om te werken.

Hoewel Fries erkent wordt als taal vraag ik me (als Vlaming) af of dat wel terecht is. Is het echt zo verschillend van het Nederlands dat het die status verdient? Of is het net zoals West-Vlaams gewoon een uit de hand gelopen boerendialect? Ipv fatsoenlijk Nederlands te leren hebben ze er dan maar een taal van gemaakt? :o En wil Friesland ook onafhankelijk worden of vinden ze Nederland wel ok?

Ben benieuwd of ik nu Friezen of West-Vlamingen boos heb gekregen. :p

Fries een echte taal, jazeker, als die mensen praten heb je geen flauw idee of ze een beroerte aan het krijgen zijn of aan het praten zijn. Fries bestond volgens mij al voordat de hedendaage Nederlandse taal bestond. Soort van Oud Germaans -> Fries -> Nederlands, maar dan niet echt de voorlopen maar het rare achterneefje.

Ik vind normaal aantwaarps het leukst maar in dit filmpje niet. :(

Terug
Naar boven