Ik heb dus net gelezen dat je je netwerk adapter op ''monitor mode'' kan zetten. Na wat onderzoek is het mij nog niet gelukt
Iemand enig idee hoe ik dit kan doen?

Iemand enig idee hoe ik dit kan doen?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ligt aan je chipset ouwe warddriver, niet elke kaart kan in monitor modus.
Orinoco, Atheros etc. zijn meestal wel ondersteund, neem aan dat je linux gebruikt?
Windows is niet echt zinvol om mee te wardriven, tenzij je een speciale netwerkkaart hebt icm een speciale driver zal je er weinig uithalen.Klopt, ik wist dat niet elke kaart het ondersteund. Ik gebruik wel Windows.
sudo airmon-ng start <interface> <channel> en hopen dat de kaart standaard ondersteunt wordt in monitor mode.
hij gebruikt windows...
imo niet van toepassing in windows, mss dat je het aan de praat krijgt via een virtual machine waarin je Unix draait
wat wel handig is in windows is netstumbler (=gratis)
en in Linux kan je het wel gebruiken om je buren te "scouten" ;-)

Ik heb gisteren de juiste tools gevonden die ik nodig heb, en de truc om het in de (voor mij) juiste syntax weer te geven. Vandaag ga ik dus maar eens Linux installeren op een virtuele machine.
Ik heb gisteren de juiste tools gevonden die ik nodig heb, en de truc om het in de (voor mij) juiste syntax weer te geven. Vandaag ga ik dus maar eens Linux installeren op een virtuele machine.
(had het bovenstaande natuurlijk veel eerder kunnen vinden door goed te zoeken, maar ik kan best lui zijn. Gelukkig werd het in het ebook waarmee ik gisteren begonnen ben behandeld.)
laat maar weten hoe het gegaan is... ikzelf heb nooit men ingebouwde wifi werkend gekregen met de originele drivers binnen de VM
laat maar weten hoe het gegaan is... ikzelf heb nooit men ingebouwde wifi werkend gekregen met de originele drivers binnen de VM
toen ik nog kubuntu draaide, had ik er geen problemen mee, genoeg tutorials te vinden op youtube
gebruikte zelf bcm43xx (broadcom) drivers en aircrack-ng
btw, je kan ook eens kijken naar cygwin
Ik ben ook niet van plan om een draadlozeverbinding te 'hacken'. (aangezien ik de verbinding van de buren heb moeten configureren, en dus ook de beveiliging, zou dat dus zonde van de tijd zijn. Daarbij hebben ze ook nog eens trager internet dan dat van mij. Alhoewel er wel buren zijn waarbij ik de verbinding niet heb moeten configureren, maar zie er nog steeds niet het nut van in als mijn internet hier goed werkt en sneller is)
)de kick! :d En verder de hoeveel gb's die je mag downloaden (maar daar hebben jullie nl'ers minder last van als ons)
Date Download Upload Total
2009-08 610.11 GB 156.04 GB 766.15 GB

Toch een beetje zitten lezen over linux en moet eerlijk zeggen dat ik er wel benieuwd naar ben!
Toch maar ff installen naast Windows![]()