MuscleMeat

Nevenfunctie Pauline Krikke (VVD - burgermeester Arnhem) levert 17000 op voor 25 uur werk/jaar

TheUnknownKnown

Freaky Bodybuilder
Waardering
266
http://www.gelderlander.nl/regio/arnhem/ophef-over-bijbaan-te-veel-van-krikke-1.3541505

ARNHEM Burgemeester Pauline Krikke van Arnhem moet per direct haar betaalde nevenfunctie opschorten als voorzitter van de raad van toezicht van de Rijksdienst voor het Wegverkeer RDW. Dat vindt fractievoorzitter Nico Wiggers van Zuid Centraal in de Arnhemse raad.

Minister Melanie Schultz van Heagen van Infrastructuur en Milieu heeft Krikke op 26 juni voor vier jaar benoemd bij de RDW. De functie neemt per jaar 25 uur in beslag. Krikke ontvangt een vergoeding van 16.800 euro voor de 25 uur werk als voorzitter van de raad van toezicht van de RDW, zo blijkt uit de aanstellingsbrief van minister Schultz van Haegen.

Zo hee wat een nieuws

• Topic Starter Topic Starter

Als iemand rond de 700 euro per uur opstrijkt aan (ik vermoed) belasting centjes vind ik dat schrikbarend nieuws zelfs.

Terwijl menig Nederlander wordt gewezen op / en merkt dat het leven er gewoonweg minder op wordt moeten deze graaiers net als de bankdirecteuren aan de schandpaal.

Waar kan ik solliciteren op zo'n functie?

Corrupte politici, niks nieuws

25 uur werk = 16.800 euro rijker, hmmm........ i like

• Topic Starter Topic Starter
Nog een graaier.....nu van de PVDA
Martin van Rijn
Wat nog veel minder past, is dat de commissie die het onderzoek naar Amarantis leidde, tot voor kort onder voorzitterschap stond van de nieuwbakken PvdA-staatssecretaris van WVC, Martin van Rijn. Deze man, die het onderzoek leidde naar graaiers en zichzelf verrijkende bestuurders in het onderwijs, liet zich als bestuursvoorzitter van PGGM een salaris van 469.000 euro uitbetalen. Van Rijn zit nu in één kabinet met Lilianne Ploumen.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184...graaicultuur-en-kreeg-zelf-469-000-euro.dhtml

En dan nu de strijd aangaan tegen graaiers in allerlei takken van de samenleving, triest.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven