Fitness Seller

niet aspireren, thoughts?

Bezoekers in dit topic

Mijn vriendin studeert nu af (hbo-v) tijdens de opleiding leren ze te aspireren wanneer je intra musculair injecteert.
Verder maken ze de injectiespot niet meer schoon, dit blijkt achterhaald te zijn. Deed ik trouwens ook nooit, nergens last van gehad.

Dat ook trouwens. Iets met dat het ontsmetten weer bepaalde bacterien doodt op de huid die onsteking tegen kunnen gaan of zo. Schoonmaken neem ik aan van wel, als een injectspot echt vuil is zal het ook niet goed zijn.
 
Precies zo leer ik het ook wel aspireren niet desinfecteren (behalve bij risicogroepen als tijdens een chemokuur of HIV.....) Natuurlijk maak je het schoon als iets echt vies is maar het punt is wrijven en bacterieen losmaken die anders veilig in porien waren blijven zitten. Je maakt meer los door poetsen. Een normaal schone arm of been ga ik echt niet poetsen voor ik injecteer ook bij mezelf niet.
 
wat het eigenlijk is lijkt me de kans dat een miezerige dunne naaldje een miezerige dunne adertje raakt is 00000,000000000001% laten we zeggen dat ie er helemaal door heen gaat dan heb je ook geen last ervan en de kans dat ie net erin komt zodat je erin spuit is zoo klein vandaar dat doktor het ook niet doen but ya better be safe then sorry toch

Je wil niet weten hoe vaak in een ader heb gezeten :o
Denk dit jaar nog 5 keer.
Blij dat ik toch aspireer.
Het is ook echt totaal geen moeite om wel te doen.
 
IN de zorgsector krijg je gewoon aangeleerd te aspireren. Gewoon doen
 
Back
Naar boven