XXL Nutrition

Niet Meer Slapen

Dboll zei:
Is 5-HTP niet meer in smartshops verkrijgbaar dan?? Daar werdt het verkocht omdat het een precursor voor serotonine is vertelden ze, of dat het de aanmaak hiervan stimuleerde.

5-HTP is een zeer krachtige precursor voor serotonine. Heel goed na XTC. Het probleem is dat het op meerdere plaatsen (oa lever) wordt omgezet in serotonine. Da's een neurotransmitter. Die hoort in je hersenen en is giftig in andere weefsels. L-Tryptofaan is wel nog te koop, bv in after-E. Maar als je dat wilt combineren met eiwitten kan je beter gewoon melk, huettenkaese of bv kalkoen eten. Daar zit veel tryptofaan in. Of, als geisoleerd aminozuur, in rijpe bananen.

Geen dokter die zoveel van steroiden weet als een leergierige BB-er.
Geen dokter die zoveel van hersenchemie weet als leergierige drugsgebruiker. :D

Tryptophaan en melatonine zijn beide wel ok om een keer te nemen... niet elke dag want je lichaam raakt er wel weer aan gewend...
Maar in princiepe zijn dit de stoffen die je lichaam aanmaakt als het over gaat naar de rustfase... dus je zal beter en wat dieper slapen... en in jouw geval uberhaupt wat beter in slaap komen.

Een vriend van me die piloot is die neemt het af en toe als ie onregelmatige vluchten heeft... maar zoals bij veel dingen... je lichaam raakt er snel weer aan gewend..

verder kan je deze produkten bestellen bij de lokale supplementenboer... MdoubleU heeft wel goede L-trypto...

jw

Kunt zelfs (indien men in een lab. werkt en de bevoegdheid hebt) pure serotonine bestellen....weliswaar verschrikkelijk duur maar ja,...dan heb je ook wat. Ik weet de prijs zo ff niet meer maar t was in elk geval n paar honderd euro voor n 500 mg. Ik ben laborant maar heb de bevoegdheid niet :( ;)

Ook ik heb me in het verleden nogal beziggehouden met de wonderlijke wereld van de hersenchemie ;) :D

Ehm... serotonine? Leuk voor je groeihormoon enzo, maar niet de reden om voor het slapen tryptofaan te nemen. Tryptofaan is de bouwstof voor serotonine maar ook voor melatonine. En dat kan je inderdaad ook puur kopen.

Edit: Klinkt een beetje onsympatiek van me. Ben natuurlijk zelf begonnen over after-E enzo. Die tryptofaan neem je natuurlijk met de bedoeling extra serotonine aan te maken. Bovendien kan je soms van serotonine zelf ook een beetje slaperig worden. Maar toch eerder energiek.

Laatst bewerkt:
5-HTP wordt bij sirius (smartshop) nog steeds verkocht onder de naam: "mood doctor".

elke capsule bevat:
5-OH-Tryptofaan, 50mg; <- 5htp
pyridoxal-5-fosfaat, 10 mg;
st. janskruid extract, 10 mg;
inositol-hexa-nicotinaat, 67 mg;
magnesium hydroxyde, 122 mg;
calcium citraat, 356 mg

Terug
Naar boven