MuscleMeat

Nieuw hardcore nummertje gemaakt....

Leviathan

aka Jordi
Elite Member
R.I.P.
10 media-items
Waardering
2
Ben de laatste tijd eens beziggegaan met een remix van een nummer van Alanis Morissette.

Een erg moeilijk nummer om een hardcore remix van te maken heb ik ondervonden. Ik heb dan ook de indruk dat ie hier en daar niet lekker synchroon loopt, maar ach ja......ik hoef er mn brood niet mee te verdienen he.

[Link niet meer beschikbaar]

Dude... Jij bent 'n oldskooler hoor ik... ;) Fijne bass...

Ik hoor eigenlijk alleen maar Alanis met 'n bass eronder... Geen zelfgemaakte sample ertussen... Das jammer...

Opbouw is goed... Maar ik mis na 01:07 de energie om te knallen... Er mag wel wat meer power inzitten... Zodat ik van die tribune afkom om te beuken op de dansvloer... Het is hoofzakelijk clap's en bass...

Als ik verstand van die producing progamma's zou hebben zou ik graag samen met je hier aan willen knutselen... ;) Idee is Flex!! Heerlijke oldskool sT...

Volgens mij klopt de toon van de bas en de clap niet met die van de alanis-sample. Dan krijg je een beetje het rob-gee effect die gitaar speelde en daar met een snoeiharde bass overheen ging die vals klinkt ten opzichte van de gitaar.

Ik weet niet welk programma je gebruikt maar ik zou de toonsoort van de bass dus aan proberen te passen aan de sample van morrisette (is ff zoeken). Dan klinkt het meer als een geheel ipv enkel een sample + overraggende bass.

Desalniettemin oldskool :D

P.S. Jezus, lange tijd geleden dat ik een hardcore liedje hoor. Zeker 6 jaar :P

edit: ik zie dat het een xm is. Gebruik je fasttracker?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
huckfinn zei:
edit: ik zie dat het een xm is. Gebruik je fasttracker?

Skaletracker....zelfde format.

Gratis te downen op www.skale.org

En idd....ik ben nog van de oude stempel :D , niet teveel poespas a la bijvoorbeeld Outblast/Korsakoff, gewoon simpel knallen met die basedrum.

Zonde van het nummer van Alanis als je het mij vraagt maarja Jagged Little Pill is dan ook een van mijn favoriete albums :D

Ik hoor hier mensen over oldschool praten maar daar lijkt dit toch in de verste verte niet op!? :D
Dit is toch gewoon hardcore.

Maar inderdaad lijkt het of die sample van alanis morrisette niet helemaal synchroom loopt.Die bass klapt wel lekker! :D :p

Loopt inderdaad niet synchroom. Je kiest daarom ook wel een verdomd moeilijk nummer om een mix van te maken :)

micr zei:
Loopt inderdaad niet synchroom. Je kiest daarom ook wel een verdomd moeilijk nummer om een mix van te maken :)

Klopt, ik weet niet of je de remix van Danger Hardcore Team kent?

Dat is dus klinkklare bagger, en ik wilde er toch een eigen draai aan geven.

Maar zwaar moeilijk nummer idd....

Ja is idd niet echt goed. Ach lekker door blijven gaan want toppertjes komen net als trainen met de jaren :)

micr zei:
Ja is idd niet echt goed. Ach lekker door blijven gaan want toppertjes komen net als trainen met de jaren :)

Naaa....ik steek liever meer tijd in trainen :D

Kan wel professionelere programma's gaan aanschaffen, maar zoveel tijd heb ik niet om me dr mee bezig te houden.

Gekke Gijs zei:
Ik hoor hier mensen over oldschool praten maar daar lijkt dit toch in de verste verte niet op!? :D
Dit is toch gewoon hardcore.

Oldschool is niks anders dan het oudere hardcoresT uit de ´trainingspakkentijd´. Zeg maar ´92 tot´98...

Test_Addicted zei:
Oldschool is niks anders dan het oudere hardcoresT uit de ´trainingspakkentijd´. Zeg maar ´92 tot´98...

Toen ik begon te stuiteren in '94/ '95 waren de oldschoolers destijds de gasten die in '89 en '90 begonnen zijn. De allereerste feesten in R'dam en A'dam.

Nu is de '2e generatie' gabbers (de goeie ouwe Aussie tijd) min of meer oldschool voor de huidige Lonsdale gastjes.

Jammer dat als ik hem probeer te downloade hij meteen mislukt in netpumper :(

Leviathan zei:
Naaa....ik steek liever meer tijd in trainen :D

Kan wel professionelere programma's gaan aanschaffen, maar zoveel tijd heb ik niet om me dr mee bezig te houden.

Download Fruity Loop en Cool Edit maar es, als je die een beetje onder de knie hebt dan rolt et ene na et andere nummertje deruit ;)

Zal binnenkort ook welles een nummer maken :)

Ik vind het opzich nog niet eens zo slecht klinken... het is vrij standaard en op zijn tijd is dat best lekker!! :D

Ik maak musiek met FL5 en daarnaast diverse andere programma´s om te samplen enz.

Ben wel eens met FL aan het klooien geweest, maar nooit echt de tijd ervoor genomen om me er echt in te verdiepen.

Leviathan zei:
Toen ik begon te stuiteren in '94/ '95 waren de oldschoolers destijds de gasten die in '89 en '90 begonnen zijn. De allereerste feesten in R'dam en A'dam.

Nu is de '2e generatie' gabbers (de goeie ouwe Aussie tijd) min of meer oldschool voor de huidige Lonsdale gastjes.

Inderdaad echte oldschool is de muziek van toen er nog geen hardcore was.

Terug
Naar boven