MuscleMeat

Nieuw hier, meteen een paar vraagjes :)

Masod

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
77kg
Hoi allemaal,
Ik ben Robbert, ben 18jaar oud heb me nu ook ingeschreven bij dit forum.

Wat over mijn lichaam:

Ik heb vorig jaar 40-60 uur per week gewerkt bij een bloemenkweker, (aug 2010- mei 2011)

Toen ben ik van 2 broodjes per dag en een half bord avondeten naar 14 broodjes op een dag en 1/2 volle borden avondeten gegaan, mijn gewicht nam ook toe van 63,5kg in augustus 2010 naar 77 kg in juni 2011.
Ik ging ook vanaf februari 2011 tot juni 2011 2/3 keer per week naar de sportschool voor krachttraining, en ik had geen grammetje vet op mijn lichaam.

Ik ben in juni gestopt met de sportschool em in mei met het werk, en ben alleen maar veel ongezonder gaan eten. Toch kwam ik niks aan.

Nu studeer ik en heb ik buiten de 2keer per week naar de sportschool nauwelijks beweging, en ik eet nog even slecht.

ik weeg nu 78kg (maar 1kilotje erbij) en wil mijn vet(klein beetje dat er is gekomen sinds ik nu isopure proteïne shakes gebruik en nogsteeds even ongezond eet).

Ik ben echt enorm gegroeid vanaf februari tot juni(als ik het zelf zeg) maar nu gaat het veel langzamer, en mijn buik wordt alleen maar dikker(heb een heel uitstekende buik, altijd algehad als mager ventje)

Ik vroeg me af of ik naast het stoppen van paar keer per week fastfood en chips, ook moet stoppen met mijn proteïneshakes? ik ben wat aangekomen sinds ik die shakes gebruik.

Opzich niet veel aan de hand, gewoon wat beter eten, maar ik vroeg me af of die shakes wel nut hebben wanneer ik 2 keer per week naar de sportschool ga, ik heb ook creatinepoeder van precision engineered van een vriendgekregen(gewoon van de tuinen) maar heeft zon kuur ook wel nut?

Mijn doel is: mijn buikje eraf, en mijn trainingsessies optimaal gebruiken om relatief gezien zoveel mogelijk spiermassa aan te komen,

excuses voor de lap tekst meteen, ik ben nou eenmaal iemand die graag praat :)

Robbert

door degelijke proteineshakes kom je niet ineens vet aan.
Proteine shake zegt het al bevat voornamelij kalleen maar eiwitten. en maar heel weinig vet/koolhydraten.

je komt wat vet aan als je voeding ruk is, wat het bij jou dus zeer waarschijnlijk is.

- reken je energiebehoefte uit
- maak een degelijk voedingsschemamet juiste e/k/v verhoudingen

Lees de stickies!

• Topic Starter Topic Starter
ja ik eet gewoon bagger slecht, maar ik begin nu ook gewoon met goed eten(althans, geen chips, pizza, doner,patat etc.)

Maar ik heb hier nu een potje monohydrate creatine(als ik t zo goed zeg) staan, en ik wil mijn prestaties gewoon verbeteren, maar ik heb nogal lopen zoeken op internet en dit forum en daar staat dat monohydraten vocht vasthouden, krijg ik dan niet zo'n zelfde effect als vet eten? ik wil juist rond mijn buik en dijen zeg maar droger worden.

Ook staat er op de verpakking dat ik het in 3 fasen moet nemen:
fase 1 : laden: 4x per dag 5gr, dit 5 dagen lang
fase 2: onderhoud : 1x per dag, dit 11 weken lang
fase 3: rust periode: stop 4 weken met creatine

verder staat er niks over wanneer ik het moet innemen(wanneer ik sport of niet, niet pre of post- workout) op internet krijg ik hier ook weer gemengde meningen over

kan iemand dit verhaal misschien verduidelijken voor mij? :)

creatine houdt inderdaad meer vocht vast, dus als je strakker wilt worden zul je beter moeten gaan eten en cardio, creatine is dan helemaal niet nodig

aankomen of afvallen, wat je ook kiest je doet het in eerste instantie door een goed degelijk voedingspatroon op te pakken.
Supplementen zijn toevoegingen die je kan gebruiken als je om welke redenen dan ook echt niet voldoende/ gezond kan eten.

quote: Ik ben echt enorm gegroeid vanaf februari tot juni(als ik het zelf zeg) maar nu gaat het veel langzamer /quote

Ik ga ervan uit dat je werk bij die bloemen kweker zwaar fysiek werk was. Tevens ben je toen soort van gaan bulken. Je hebt dan waarschijnlijk in die tijd aardig wat spiermassa gekweekt. Geen wonder dat het nu minder snel gaat, en wat je nu aanzet is vet door de slechte voedingsgewoonten.

Ik zou gewoon stoppen met alle supplementen en eerst je voedingsschema in orde zien te krijgen. Pas als je dat echt goed onder de knie hebt weer starten met supplementen.

Ik kan alleen maar nog een keer herhalen
lees de stickies
reken je energiebehoefte uit
maak een degelijk voedingsschema met de juiste verhoudingen E/ KH / V

• Topic Starter Topic Starter
ja ik heb de stickies doorgelezen, alleen weet ik niet hoeveel energie ik per dag nodig heb? misschien heb ik daar over heen gelezen hoor, maar hoe bereken ik dat? en ik eet heel onregelmatig, maar dan zorg ik dat ik gewoon per dag zoveel calorieën binnen krijg.

ja ik eet gewoon bagger slecht, maar ik begin nu ook gewoon met goed eten(althans, geen chips, pizza, doner,patat etc.)

Maar ik heb hier nu een potje monohydrate creatine(als ik t zo goed zeg) staan, en ik wil mijn prestaties gewoon verbeteren, maar ik heb nogal lopen zoeken op internet en dit forum en daar staat dat monohydraten vocht vasthouden, krijg ik dan niet zo'n zelfde effect als vet eten? ik wil juist rond mijn buik en dijen zeg maar droger worden.

Ook staat er op de verpakking dat ik het in 3 fasen moet nemen:
fase 1 : laden: 4x per dag 5gr, dit 5 dagen lang
fase 2: onderhoud : 1x per dag, dit 11 weken lang
fase 3: rust periode: stop 4 weken met creatine

verder staat er niks over wanneer ik het moet innemen(wanneer ik sport of niet, niet pre of post- workout) op internet krijg ik hier ook weer gemengde meningen over

kan iemand dit verhaal misschien verduidelijken voor mij? :)

Allemaal bs, creatine kan jij non stop gebruiken, en een laadfase is ook bs.
(bullshit)

Welkom en goed inlezen! :D

Terug
Naar boven