AndroidHealthClinic

nieuw met een vraag

Nudin

Novice
Waardering
0
Lengte
1m96
Massa
104kg
Na al lang een lezer te zijn op vele forums toch even een vraag.

Ik ben nu een jaar/anderhal jaar echt bezig met sterker worden (echt powerliften kan ik het niet noemen omdat mn training daar niet speciefiek genoeg voor is) maar ben al meer dan 10 jaar actief als sporter.

Ik heb een tweetal vragen:

Ik sport in de kop van NH en in mijn sportschool (of eigenlijk in heel de stad) is er niemand die mij kan helpen. Mijn 1rm op dit moment zijn:
Squat: 167,5 kg (atg squat)
DL: 235 kg
Bp: 127,5 kg

Deze 1rm doe ik dan na mijn werk setjes dus als ik echt een week voor een 1 rm ga kom ik wellicht iets hoger uit.

Ik heb alle techniek en traiing schema's etc zelf via filmpjes etc uitgevogeld.

Vraag 1:
Ik denk zelf dat m,n techniek goed is maar er is niemand die mij dit kan vertellen omdat er niemand in de buurt is die ervaring heeft met heavy lifting. IS het verstandig om dit wel te laten checken of is mn gewicht nog laag genoeg om zelf verder te gaan totodat ik wat zwaarder kan?? En als ik het wel moet laten checken weet iemand dan waar in de buurt van den helder?

Vraag 2:
Ik zie bij veel mensen dat DL en squat dicht bij elkaar liggen. bij mij zit er 50kg tussen. Wat is een goede manier om dit dichter bij elkaar te krijgen? DUs om mn squat omhoog te krijgen?

1) Daar hoef je nergens voor heen: film jezelf en post dat hier voor commentaar.
2) Vaak is DL hoger ja, maar iedereen is anders. Gewoon je ding doen, lijkt me.

Als je die stats in anderhalf jaar pakt, ben je goed bezig! Of had je al een fitness-basis?

• Topic Starter Topic Starter
idd sport ik al aardig wat jaartjes maar de laatse 1,5 echt op het verbeteren van kracht. Eerst deed ik dat ook wel maar was de kracht altijd ondergeschikt aan de sport waarvoor ik de krachttraining deed. Dus als ik weining tijd had was de krachttraining altijd de eerste die ik skipte. Nu train ik vooral op kracht.

Ik zal eens kijken of ik wat filmpjes kan maken van werk setjes. of beter gezegd iemand mij laten filmen. Is de kwaliteit van telefoons daarvoor genoeg (redelijk nieuwe telefoon)?

Telefoon zal wel oké zijn als er maar genoeg licht is :)

dus je deadlift 235 en nu begin je je pas af te vragen of je juiste techniek gebruikt ???

nee natuurlijk niet maar alles wat ik van de techniek weet etc is van filmpjes en lees voer. Daarin volg ik meestal Mark rippetoe daar ik hem duidelijk vind en de filmpjes zijn ook duidelijk voor mij daarvan. Ik loop er al langer mee ofc. maar nu ik wat zwaarder begin te tillen vraag ik me af dat het goed zal zijn dat er iemand mee kijkt die er verstand van heeft. Alles zelf uit blijven vogelen is niet echt optimaal denk ik.

Filmen en hier posten!, is een apart topic voor feedback

En verschil tussen DL en Sq is per persoon verschillend, voor mij is het nu 85kg tussen raw sq en raw dl ;)

Dat is juist de enige juiste manier.

ook weer waar en dat zal ik wel blijven doen natuurlijk wat betreft schema's etc. maar door trainen zonder dat er ook maar ooit iemand zegt van "hey, probeer eens dit dan zal je merken dat je minder je rug belast" of "probeer eens dit als techniek dan pak je zo 10kg meer" of "dit doe je echt helemaal fout, zo verknal je je knieen" dat lijkt me niet best.

Maar ik begrijp dat ik op een apart stuk van het forum wat filmpjes kan zetten voor feedback?

Ja dat heb je goed daar kun je filmpjes van je lifts opzetten

bij geared liften komt de sqaut in de buurt van de deadlift omdat je onderin spanning en vering kan houden raw zijn er volgens mij niet zo veel die net zo veel squaten dan deadliften.
omdat een deadlift eigenlijk een soort van half sqaut dus heb je een beter momentum in je benen.

blijkt dat ik geen bijlagen kan/mag plaatsen. wat nu??
kheb namelijk wat filmpjes gemaakt van mn power clean, deadlift en frontsquat. Deze week zal ik mn backsquat ook filmen.

enige mogelijkheid?? ben een beetje digibeet wat dat betreft. moet ik ook weer daar een account aanmaken. ik las namelijk in de FAQ dat je filmpjes kan downloaden vanaf je comp. of mag dat alleen nadat je langere tijd actief bent op dit forum?

Terug
Naar boven