MuscleMeat

Nieuw schema

mndc

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
89kg
Vetpercentage
14%
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over een nieuw schema. Ik train nu een tijdje met een vierdaags splitschema:
1. Borst, triceps, schouders
2. Rug, biceps, benen
3. Borst, triceps, schouders
4. Rug, biceps, benen

Maar hier is natuurlijk een aantal problemen mee, vooral dat ik probeer niet te lang bezig te zijn (max. vijf kwartier) maar aan de andere kant heb ik voor mijn gevoel niet genoeg tijd om alle spiergroepen optimaal te trainen(Of ligt dit aan een te lage intensiteit?)

Hebben jullie ideeen voor een ander schema? Zelf had ik in gedachte
1. Borst
2. Rug
3. Schouders
4. Armen
5. Benen

zodat ik op die manier één spiergroep per keer goed uit kan putten en ze veel tijd kan geven om te herstellen, terwijl ik ook niet in problemen kom met de tijdsduur van een training.
Graag jullie ideeen en bij voorbaat dank.

Rug en benen op 1 dag, dacht het niet. 5 keer trainen in de week, dacht het niet.

Een uur trainen is lang genoeg stronglifts is iets goeds voor beginners en wil je toch 4x zou je evt upperlower kunnen doen maar ik raad full body aan.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb al een beetje ervaring en ik zoek niet iets voor beginners, maar ik heb eerder de vraag of dit jullie een goed programma lijkt.

Ik heb al een beetje ervaring en ik zoek niet iets voor beginners, maar ik heb eerder de vraag of dit jullie een goed programma lijkt.

Ik zie geen programma, alleen spiergroepen die je dan wilt trainen. Nergens iets van oefeningen of sets/reps.

5 keer trainen als 16 - jarige vind ik net iets te veel. En rug en benen zijn de 2 grootste spiergroepen, die moet je net apart houden. Lijkt me vrij logisch, mijn mening, doe wat je wil.

op welke dag doe je deadlifts?

benen en rug kunnen gewoon goed samen. Waarom niet?

Zoals ik zei, doe wat the **** je wil doen, maar het is mijn mening.

5x in de week kan makkelijk. Je moet alleen niet meteen 5 dagen gaan en verwachten dat je elke dag kan maxen. Rustig opbouwen naar 5 dagen in de week en dan nog logisch nadenken over je training.

Deadlifts na squats of squats na deadlifts kan ook.

Terug
Naar boven