AndroidHealthClinic

nieuw

prinsesje

Novice
Waardering
0
Hai ik ben prinsesje en ik ben hier nieuw. mijn hele leven doe ik al aan sport. Vroeger deed ik altijd aan turnen nu doe ik aan rpm, bodypump,fitness,skaten ,hardlopen en steps. Sinds ik ben gaan samen wonen ben ik in vier jaar tijd 15 kilo aangekomen.( van 50 naar 64) Ik wil graag afvallen . (wil weer 55 kilo wegen) maar dit lukt me niet echt . Ik ben wel periodes afgevallen door minder te gaan eten maar daarna zat het er ook zo bij. Om te cutten heb ik met de berekening uitgerekend dat ik minimaal 1880 kcal mag binnenkrijgen. Wie zou er een dieet voor me kunnen samen stellen?

alvast bedankt

welkom prinsesje
lees de stickies eens om te beginnen, en in de categorie voeding ga je ook vast en zeker veel bijleren

welkom :wave:

Alvast 1 tip: eet niet minder, eet meer en vaker (klinkt gek he ;)) MAAR doe meer aan sport en cardio EN eet de JUISTE voeding.

Als je het echt wil laten vooruitgaan raad ik 45 min tot 1 uur cardio per dag aan, aan een gemiddeld tempo. (dat wil zeggen niet te laag! Maar wel aan een tempo zodat je het 45 minuten kan volhouden zonder te stoppen, probeer je eigen grens te zoeken voor het ideale tempo.)

Probeer 5x per dag te eten om de 3 uur ongeveer. Veel groenten en wat fruit, aangevuld met mager vlees en vette vis. Haal je koolhydraten uit volkoren brood, rijst, havermout of brinta. Zolang je deze eenvoudige regels volgt komt het goed. Om je resultaat te controleren kan je in de sportschool elke week, of elke 2 weken een vetmeting met huidplooimeter laten uitvoeren.
Houd dit bij in een schema zodat je precies weet of je voldoende kcal verbrand (vet verliest).

Nogmaals: eet genoeg, zorg dat je geen honger hebt, maar doe regelmatig aan sport (KT oid) en cardio. Lees veel over dit onderwerp over dit forum en schaf je om alles precies te weten een goed boek aan bijv. deze hier.

• Topic Starter Topic Starter
ik eet elke dag sowieso twee stuks fruit. 7/8 bruine boterhammen (beleg wisseld van tonijn , kipfilet, kaas jam, kokos,appelstroop) Iedere dag een beker biogarde . ik denk dat ik teveel eet. Want s'avonds schep ik zo twee keer op. ik denk dat het vooral te maken heeft met de gerechten die ik eet. Mijn vriend kookt vaak surinaams, indiaans, pasta's etc.

Welkom :)

prinsesje zei:
ik eet elke dag sowieso twee stuks fruit. 7/8 bruine boterhammen (beleg wisseld van tonijn , kipfilet, kaas jam, kokos,appelstroop) Iedere dag een beker biogarde . ik denk dat ik teveel eet. Want s'avonds schep ik zo twee keer op. ik denk dat het vooral te maken heeft met de gerechten die ik eet. Mijn vriend kookt vaak surinaams, indiaans, pasta's etc.
Ja in dat geval echt gaan berekenen wat je precies eet. Als je elke dag wat anders eet dan reken je voor een week uit wat je elke dag aan kcal hebt binnengespeeld. Dan die 7 dagen optellen en delen door 7 dan heb je een gemiddelde van wat je dagelijks eet.

Vaak zitten de kcal in sausjes en extraatjes en dat hoopt snel op.

Welkom,

Welkom! :)

En we bumpen er nog een, why not.
Welkom.

Terug
Naar boven