AndroidHealthClinic

Nieuwe computer samenstellen

Anoniem744

Freaky Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
0
Ik ga morgen naar de HCC(computerbeurs) waar ik een nieuwe computer wil gaan halen. Ben nogal een noob in computers en weet totaal niet wat nu gangbaar is.

Ik heb nu:
Celeron 2.94GH
240 Gig HD
Aardige videokaart (ff naam kwijt) edit: 6600GT
756 DDR

Maar dit was vorig jaar gewoon een goede pc, maar wil wel up-to-date blijven ook al game ik zelden. Wat raden jullie mij qua moederboard, cpu en videokaart?

Karma voor de hulp!

Laatst bewerkt:
Updaten??? Ziet er toch goed uit? Je zou misschien wat extra Ram kunnen halen.....

• Topic Starter Topic Starter
Updaten??? Ziet er toch goed uit? Je zou misschien wat extra Ram kunnen halen.....
Hmm ik wil gewoon altijd bijblijven en op de HCC kan je relatief goedkoop je spullen halen. Denk dat ik morgen intotaal wel 150 euro goedkoper uit ben dan de goedkoopste internetwinkel.

Het is ook geen slecht systeem dat ik heb, maar Vista komt er ook aan(wat ik voorlopig nog niet ga gebruiken maar over half jaartje misschien) en alleen wat extra Ram is niet voldoende om de goede games te spelen.

gewoon ff in een krantje van de plaatselijke witgoedboer kijken en kijken naar wat er allemaal in de duurste pc aldaar zit ;)

Processor: Intel Core 2 Duo E6600 - € 289,- => goed overclockbaar
Moederbord: Asus P5N32-SLI Premium/WiFi-AP - € 207,-
Koeler: Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775) - € 16,75
Geheugen: 1GB x 2 (2GB) PC4300 DDR2, CL4 - € 194,01
Harde schijf: 2 x Seagate Barracuda 7200.10, 250GB - € 69,39 (2x)
DVD-brander: BenQ DW1655 16x (Dual-layer, LightScribe) - € 37,85
Behuizing: Antec TX1050B SOHO Tower case - € 109,91

Nog suggesties voor een videokaart?

Die kaart uit de best buy guide is te duur?
Of wil je gewoon een andere.

Ik zou trouwens niet alleen af gaan op snelheid bij een videokaart.
Bij een snel systeem, wil je natuurlijk ook een videokaart die de nieuwste techniek kan toepassen op een game.

Wat wil je er voor uitgeven?
Dit is de huidige ranglijst van videokaarten in snelheid, beginnend bij de Voodoo.
Graphics Card Rankings #2 - Overclock.net - Overclocking.net
Ik weet niet goed wat ik er voor wil uitgeven. 300 is toch wel mijn max aangezien er over een half jaar ook nog een PS3 moet komen en ik (nog) geen baan heb.
Die kaart uit de best buy guide is te duur?
Of wil je gewoon een andere.

Ik zou trouwens niet alleen af gaan op snelheid bij een videokaart.
Bij een snel systeem, wil je natuurlijk ook een videokaart die de nieuwste techniek kan toepassen op een game.
Vind ik te duur ja, 450 voor een videokaart vind ik nogal over the top.

x1950 Pro een goed kaartje?

Als ik 300 kan uitgeven voor een videokaart zou ik iets als een Geforce 7900 nemen.

als je wat korting nodig hebt;) Ik werk namelijk voor Packard Bell

Koop gewoon een E6300, die dingen vliegen richting E6800 snelheden zonder extreme koelmethoden. Zou als videokaart een 7900GTO kopen,

Tweakers.net Pricewatch [ MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX7900GTO-T2D512E prijsvergelijking ]

Rest van het systeem is prima, ook al vind ik persoonlijk die Anteckast wat krap. Heb er zelf ook 1 staan hier.
7900GTO it is.

Kan je een linkje geven van de E6300, of deze inverhouding tot de E6800? Tweakers vind namelijk niets op die zoekterm.

Ik heb op het moment niets voor handen maar ik neem aan dat jij net zo goed kan googlen als ik ;)

edit: oeps, je had het tegen EricR.

als je een pc wilt gaan kopen is het niet verstandig om op de laatste dag pas te gaan zoeken.
als ik jouw was zou ik gewoon extra geheugen er in laten zetten.
en later een nieuwe videokaart.heb die zelf ook.ga volgend jaar een nieuwe kopen.

AnandTech: Intel Core 2 Duo E6300 & E6400: Tremendous Value Through Overclocking

Waarbij misschien de keuze momenteel voor een E6400 misschien nog wel een betere keuze is. Die heeft net iets meer potentieel om hogere snelheden te halen en is niet veel duurder dan een E6300.

Rest van de test is ook de moeite waard, maar hier zie je gelijk de performance van een overclockte E6300 of E6400. Daarmee moet je wel wat geluk hebben, maar die processoren klokken over het algemeen zeker tot E6600 snelheden (2,4 Ghz).

intressant ericr, :)
kost wat maar dan heb je ook wat.

AnandTech: Intel Core 2 Duo E6300 & E6400: Tremendous Value Through Overclocking

Waarbij misschien de keuze momenteel voor een E6400 misschien nog wel een betere keuze is. Die heeft net iets meer potentieel om hogere snelheden te halen en is niet veel duurder dan een E6300.

Rest van de test is ook de moeite waard, maar hier zie je gelijk de performance van een overclockte E6300 of E6400. Daarmee moet je wel wat geluk hebben, maar die processoren klokken over het algemeen zeker tot E6600 snelheden (2,4 Ghz).
In die benchmarc ik toch tezien dat de E6300 en E6400 sneller zijn als de E6600? Of praten we dan over een andere kloksnelheid?

Ik ben het spoor even bijster...:nut:

Het spoor bijster ;) Je moet naar de overklokte versies kijken, die staan in het rood. Het overklokken van C2Duo is vrij makkelijk en zeker met het moederbord dat je gaat kopen.

Nou ik stop er mee, het zoemt allemaal door mijn hoofd:D Ik kijk morgen wel wat een beetje een aantrekkelijke prijs heeft en zal het dan ook meteen laten weten hier op dbb :)

EricR thanks man!:thumbs:
Alle anderen ook bedankt!

Terug
Naar boven