Fitness Seller

Nieuwe desktop PC kopen

Zelda

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
52
Ik zit erover te denken om een nieuwe desktop PC te kopen. Ik doe nu al 3 jaar met een Acer laptopje en die bevalt op zich prima, maar ik mis vooral grafische performance. Er is alleen één probleempje, mijn budget is erg beperkt voor mij als student. Het maximale wat ik er aan uit kan geven is ongeveer 600 euro.

Mijn vraag is of je voor dat geld een systeem inclusief TFT monitor kan kopen dat snel genoeg is om de zwaardere games goed op te kunnen spelen.

Ik heb al wat research gedaan naar de beste CPU, en kwam zo op deze interessante site waar de AMD 3800+/4000+ duidelijk beter blijkt te zijn dan de Pentium 3.4/3.6: LinuxHardware.org | AMD's Athlon 64 4000+ Released and Athlon 64 Chipsets Compared

Iemand verder goeie tips?

Intel heeft een zeer goedkope dualcore, de D805. Die is te koop voor € 120,- zo ongeveer. Niet direct voor gaming noodzakelijk een dualcore processor, maar de verwachting is toch wel dat nieuwe games en apps steeds meer uitgaan van dualcore processors.

Moederbord gebaseerd op de 775 chipset is al te vinden voor € 50,-

1 Gb geheugen rond de € 80,-

Videokaart, een 7600GS van een willekeurig merk. € 125,-

Behuizing met kwaliteitsvoeding rond de € 100,-

Harde schijf : 250GB voor € 85,-

17 inch monitor, Acer AL1716 of 1717 rond de € 180.

Totaal zit je dan op € 740 en heb je een prima en snel systeem. Is wel iets meer dan je budget, maar als je op bepaalde punten wil bezuinigen houdt dan rekening met het feit dat je nieuwe games zeker een stap moet terug doen qua settings. Die 7600GS kan alles nog prima bijbenen, goedkopere kaarten zeker niet.

Case atx 350W Plutonia BLACK w/usb front
ASUS AMD S939 A8S-X ATX
AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939, 2,0GHz, 512KB,) Tray
Spire SP708B3 KestelKing II™ ( Socket 754 / 940 / 939 )
DIMM TWINMOS 1GB DDRII 533 DUAL CHANNEL KIT RETAIL
Maxtor DiamondMax 10, 250GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ, RoHS)