Fitness Seller

Nieuwe desktop PC kopen

Zelda

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
52
Ik zit erover te denken om een nieuwe desktop PC te kopen. Ik doe nu al 3 jaar met een Acer laptopje en die bevalt op zich prima, maar ik mis vooral grafische performance. Er is alleen één probleempje, mijn budget is erg beperkt voor mij als student. Het maximale wat ik er aan uit kan geven is ongeveer 600 euro.

Mijn vraag is of je voor dat geld een systeem inclusief TFT monitor kan kopen dat snel genoeg is om de zwaardere games goed op te kunnen spelen.

Ik heb al wat research gedaan naar de beste CPU, en kwam zo op deze interessante site waar de AMD 3800+/4000+ duidelijk beter blijkt te zijn dan de Pentium 3.4/3.6: LinuxHardware.org | AMD's Athlon 64 4000+ Released and Athlon 64 Chipsets Compared

Iemand verder goeie tips?

Intel heeft een zeer goedkope dualcore, de D805. Die is te koop voor € 120,- zo ongeveer. Niet direct voor gaming noodzakelijk een dualcore processor, maar de verwachting is toch wel dat nieuwe games en apps steeds meer uitgaan van dualcore processors.

Moederbord gebaseerd op de 775 chipset is al te vinden voor € 50,-

1 Gb geheugen rond de € 80,-

Videokaart, een 7600GS van een willekeurig merk. € 125,-

Behuizing met kwaliteitsvoeding rond de € 100,-

Harde schijf : 250GB voor € 85,-

17 inch monitor, Acer AL1716 of 1717 rond de € 180.

Totaal zit je dan op € 740 en heb je een prima en snel systeem. Is wel iets meer dan je budget, maar als je op bepaalde punten wil bezuinigen houdt dan rekening met het feit dat je nieuwe games zeker een stap moet terug doen qua settings. Die 7600GS kan alles nog prima bijbenen, goedkopere kaarten zeker niet.

Case atx 350W Plutonia BLACK w/usb front
ASUS AMD S939 A8S-X ATX
AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939, 2,0GHz, 512KB,) Tray
Spire SP708B3 KestelKing II™ ( Socket 754 / 940 / 939 )
DIMM TWINMOS 1GB DDRII 533 DUAL CHANNEL KIT RETAIL
Maxtor DiamondMax 10, 250GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ, RoHS)
ASUS PCIe 128M EN6600 Silencr/TD
NOVITA 17" Silver/Black LM1702
NEC DVD ND-3550 16x (Dual-layer, Zwart)
Microsoft Basic Black muis + keybord

650,- bij 1 winkel, misschien als je winkels een beetje vergelijkt dat je goedkoper uit betn

Dat geheugen gaat alvast niet passen Bart. DDRII werkt niet met AMD boards momenteel.

En voor je monitor moet je eigenlijk altijd een keuze maken uit minimaal een B-merk, zeker geen onbekend klonenmerk.

EricR zei:
Dat geheugen gaat alvast niet passen Bart. DDRII werkt niet met AMD boards momenteel.

En voor je monitor moet je eigenlijk altijd een keuze maken uit minimaal een B-merk, zeker geen onbekend klonenmerk.
Geheugen heb je gelijk in, niet aangedacht (+ 8 e). Ik heb dit schermpje werkend gezien zag er toch vrij aardig uit voor zijn prijs (145 e, weet alleen niet of dit in of verkoop is... :o )

En als je nu nog een 6600 videokaart koopt loop je een beetje achter de feiten aan. Is toch al snel het geval op CPU en GPU gebied, het minimale momenteel is toch wel een 7600GS (nvidia chipset) of een 1600Pro (ATI-chipset).

17 inch behoor je op 1280 x 1024 te draaien, dat vereist redelijk wat power van je videokaart wil je alles op high settings kunnen draaien.

Wacht nog ff een maandje totdat de nieuwe Intel Core2Duo (conroe)uitkomt.
Deze is niet zo duur en maakt gehakt van alles wat AMD op dit moment te bieden heeft en tegen een schappelijke prijs.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt tot nu toe voor alle tips. :)

Ik ga gewapend met deze kennis wat verder rondneuzen.

Mijn tip: koop een Aldi-PC.

Koosjebram zei:
Wacht nog ff een maandje totdat de nieuwe Intel Core2Duo (conroe)uitkomt.
Deze is niet zo duur en maakt gehakt van alles wat AMD op dit moment te bieden heeft en tegen een schappelijke prijs.

,

deze heb ik nu in mijn laptop, en is zeer goed aan te bevelen!!:D

- helaas nog geen budget model.......

Je kan beter nog even wachten ... waarschijnlijk einde van het jaar,
komt de AMD2 uit de s939 socket komt aan zijn eind.

Ik denk dat het lastig word voor die 600 euro incl. monitor om het feit dat een goede 17" lcd al bijna 200 euro kost en een midrange videokaart 175 - 200.

Lees anders ook eens de Tweakers.net Best Buy Guide, hier staan ook handige en intressante opmerkingen ;)

Rebel_x zei:

Haha, ik weet niet waar je smilie op doelt, maar Aldi pc's zijn goedkope pc's met A-merk componenten erin. Dus zijn aanbeveling is zeer zeker de moeite waard.

Persoonlijk zou ik een eigen pc in mekaar gooien

Yzord zei:
Haha, ik weet niet waar je smilie op doelt, maar Aldi pc's zijn goedkope pc's met A-merk componenten erin. Dus zijn aanbeveling is zeer zeker de moeite waard.

Persoonlijk zou ik een eigen pc in mekaar gooien

Wel, ik heb er op mijn werk zo een open gedaan, was wel lachen
Ik zou zeker geen aldi pc kopen

Zo topic leeft weer, die Ebay link verwijderd.

Terug
Naar boven