MuscleMeat

Nieuwe Digitale Camera

$Money$

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Omdat men oude digitale camera bijna op zijn eind zit, zou ik me een nieuwe willen aanschaffen, en nu viel men oog op deze : Fujifilm Finepix S5700 - Digicamshop.be
Ik zou me dan ook willen verdiepen in de fotografie, iets wat ik altijd al graag heb gedaan:p..
De bedoeling zou zijn om deze te kopen als een soort van instapmodel naar het betere echtere werk later;)

Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze fuji? of die me kunnen zeggen of het een goede keuze zou zijn of niet..
Of mensen die me een andere zouden aanraden?

Let wel, omdat ik nog student ben, heb ik niet meer te spenderen dan 250max, uiteraard zijn er veel duurdere die veel beter zijn, maar de bedoeling is stap voor stap in de wereld van de fotografie te komen en dus is het voor mij niet nodig, om direct een dure spiegelreflex te gaan kopen...
Ook als er mensen zijn die me bv boeken kunnen aanraden omtrent fotografie laat het maar horen:D
Tons of karma for some help:D

Ga een stapje hoger en koop een S6500FD. Fuji heeft of beter gezegd had de beste sensors in non DSLR's. Van die Super CCD sensors vind je in F30, F31 (allebei niet meer te koop) en de S6500fd de beste in hun soort.

Heb zelf een S6500fd en dat is een prima camera in zijn klasse. De S5700 is geen slechte camera maar de S6500fd heeft gewoon meer opties en is beter instelbaar.

• Topic Starter Topic Starter
Ga een stapje hoger en koop een S6500FD. Fuji heeft of beter gezegd had de beste sensors in non DSLR's. Van die Super CCD sensors vind je in F30, F31 (allebei niet meer te koop) en de S6500fd de beste in hun soort.

Heb zelf een S6500fd en dat is een prima camera in zijn klasse. De S5700 is geen slechte camera maar de S6500fd heeft gewoon meer opties en is beter instelbaar.

ja maar op dit moment is eigenlijk het probleem (nou ja probleem:p ) dat ik nog niet zeker ben of ik dan wel de camera veel ga meenemen:p die S6500fd weegt rond de 600 gram en is dnek ik een pak groter dan de S6500FD toch?
Het grote voordeel aan de S6500FD is volgens mij dat je hij toch compact is..langs de andere kant, hij kost wel maar 50euro minder natuurlijk:D
Nou twijfel ik nog meer:D

De S5700 bedoel je. Die is inderdaad kleiner. Heb zelf het voordeel dat ik of de F30 of de S6500 kan meenemen. Die S6500 is soms inderdaad te groot om even mee te nemen.

• Topic Starter Topic Starter
De S5700 bedoel je. Die is inderdaad kleiner. Heb zelf het voordeel dat ik of de F30 of de S6500 kan meenemen. Die S6500 is soms inderdaad te groot om even mee te nemen.

ja het is vooral de grootte die me bij de S6500 wat afschrikt, als ik besluit om op vakantie in Frankrijk een bergwandeling te maken en ondertussen wat mooie foto's te schieten ga ik toch denk ik niet elke keer zo'n groot ding meesleuren..
Maar over het algemeen is de S5700 geen slechte keus? of kan ik dan evengoed alweer een gewone digitale camera gaan kopen zoals de meeste hebben...

Terug
Naar boven