AndroidHealthClinic

Nieuwe digitale zender over vrije meningsuiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Strong80

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Waardering
69
De Belgen kennen hem wel: Jurgen Verstrepen, iemand die geband is uit alle radiozenders in Belgie omdat hij sterk achter de vrije meningsuiting stond, net als Pim Fortuin, net als Theo Van Gogh. Hij is niet letterlijk vermoord maar wel via zijn stem op de radio.

Hij is echter in Duitsland begonnen met digitale radio en dit is deel 1 van zijn programma. (Kies "opslaan als").

Het is een uitzending van 2 uur, dus best dat je deze thuis beluisterd ofwel op mp3 , ipod of via mp3 op de autoradio.
Interessante gesprekken, ook voor de Nederlanders. Of je nu rechts of links bent of geen van beiden, vrije meningsuiting blijft een belangrijk en actueel punt en deze radiozender is de enige die geen blad voor de mond neemt.

Goeie zaak. Maar is dat een zender die alleen maar over politiek gaat? (net als de bussiness radiozender die over economie etc. gaat).

Zonder te overdrijven noem ik die gast een van de meest bekwame en talentvolle radiopresentators die er in het Belgisch radio(en nu in het politiek!)circuit hebben rondgelopen.

Hij komt nu op (onafhankelijk dacht ik) voor de lijst van het Vlaams Belang.
Voor de mensen die vroeger de tijd meemaakten van "Zwart/Wit", zijn radioprogramma op Topradio ('s zondags was dat altijd) zullen ongetwijfeld gemerkt hebben dat hij politici van Vlaams Belang (vlaams blok toen nog) extra hard op de rooster legde...
Dat vind ik echt een bravo waard want als je een sterke overtuiging hebt voor politieke dingen is het dubbel zo moeilijk om objectief een radioprogramma over politiek te organiseren maar hij kon dat.
Ben trouwens niet echt into die politiek-shit maar dat programma vond ik echt fantastisch. Dat dus allemaal even terzijde.
Voorts vind ik het een man die echt zegt waar het om draait, geen eeuwig rond-de-pot-gedraai en met zo'n mensen raak je het verst.

Ik heb zijn programma's altijd wel kunnen smaken, alleen stel ik er mij vragen bij wat hij heeft willen bereiken door zijn kar aan die van het vlaams belang te hangen. En dan nog als 'onafhankelijke', kom dan uit voor je mening en word gewoon lid van de partij. Voor iemand die zo recht door zee zou zijn kan ik het niet helemaal vatten. Tuurlijk heeft hij er wel een uitleg voor, maar dat heeft iedereen wel :D.

Dom van ze dat ze hem geband hebben, dit maakt hem alleen populairder. (ik heb niet helemaal naar de uitzending geluisterd maar dat doet er niet eens toe)

• Topic Starter Topic Starter
Corazon zei:
Dom van ze dat ze hem geband hebben, dit maakt hem alleen populairder.
Dat geldt ook voor het cordon sanitair, dit is de grootste fout geweest in de Belgische geschiedenis van de politiek. Wanneer gaat men eens snappen dat democratie betekent dat je luistert naar alle burgers?

Laatst bewerkt:
Ha ha ha ha...

Heb je de man al ns bezig gezien in een politiek praatprogramma?
'Wel, meneer Verstrepen, als u dan toch afhankelijk bent waarin verschilt u van het VB?'
'Ja dat zeg ik niet. U moet mij maar gerichte vragen stellen en dan antwoord ik daar op.'
'Maar waar staat u dan zelf voor?'
'Aan u om dat uit te vinden!'

(wat een gezeik, de man heeft echt nog niet veel zinnigs naar voor gebracht - inhoudelijk dan - over interviewkwaliteiten spreek ik niet want die ken ik niet)

Trouwens, tis niet voor het eerst dat ik het hier zeg, maar StillStrong - kijk ns de definitie van democratie ns na wil je?!!
In een democratie telt de mening van de meerderheid, niet van iedereen afzonderlijk. Je kan niet naar alle burgers luisteren - je moet zoeken naar een draagvlak voor je ideeën. Als ik morgen alle honden dood wil in België, en da's mijn mening, en we zijn een democratie - gebeurt dat dan omdat ze naar alle burgers moeten luisteren? Dacht het niet. VB propaganda overnemen is toch zoooo gemakkelijk, zelf ff nadenken kost nu eenmaal moeite.

• Topic Starter Topic Starter
Big Byron zei:
Ha ha ha ha...

Heb je de man al ns bezig gezien in een politiek praatprogramma?
'Wel, meneer Verstrepen, als u dan toch afhankelijk bent waarin verschilt u van het VB?'
'Ja dat zeg ik niet. U moet mij maar gerichte vragen stellen en dan antwoord ik daar op.'
'Maar waar staat u dan zelf voor?'
'Aan u om dat uit te vinden!'
Lijkt me niet dat hij dat heeft gezegd, hij zit namelijk zelf bij het VB :rolleyes: . Heb je mooi net verzonnen.

(wat een gezeik, de man heeft echt nog niet veel zinnigs naar voor gebracht - inhoudelijk dan - over interviewkwaliteiten spreek ik niet want die ken ik niet)
Ja jij heb al veel zinnigs naar voren gebracht :rolleyes: Die man weet donders goed wat er mis is in Belgie, jij zit met je hoofd in het zand en negeerd gewoon de problemen.

Trouwens, tis niet voor het eerst dat ik het hier zeg, maar StillStrong - kijk ns de definitie van democratie ns na wil je?!!
In een democratie telt de mening van de meerderheid, niet van iedereen afzonderlijk. Je kan niet naar alle burgers luisteren - je moet zoeken naar een draagvlak voor je ideeën. Als ik morgen alle honden dood wil in België, en da's mijn mening, en we zijn een democratie - gebeurt dat dan omdat ze naar alle burgers moeten luisteren? Dacht het niet. VB propaganda overnemen is toch zoooo gemakkelijk, zelf ff nadenken kost nu eenmaal moeite.

Wil jij die definitie dan ook eens nakijken?

1 miljoen (1/5) Vlamingen negeren is erg democratisch hoor :rolleyes: De grootste partij van Vlaanderen negeren, boycotten, wat een democratie , proficiat. Natuurlijk moet je niet naar 1 gek luisteren (oei dictator Verhofstadt valt af) maar je spreekt al lang niet meer over democratie als je via het gerecht om partijen probeert neer te halen in samenwerking met linkse rechters die een niet objectieve mening op na houden. Je spreekt niet van een democratie als je verliezende partijen samenroept om 1 blok te vormen tegen het VB via het cordon sanitair alleen maar om SPA een levenslang verblijf in de regering te garanderen.

Heeft allemaal geen zak met propaganda te maken lieverd, dit is nadenken, RECHTS nadenken. Ipv achter die extreem linkse zakkenvullers aan te lopen van paars. Ik hoef van jouw geen reacties meer. Kan deze topic dicht?

Op vraag van de topicstarter gesloten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven