MuscleMeat

Nieuwe grafische kaart

Peoples

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
Momenteel heb ik een geforce FX5200 kaart in mijn pc zitten alleen ondersteunt hij de nieuwe games niet meer optimaal.
Wat voor kaart kan ik het beste aanschaffen waarmee ik weer een tijdje kan doorgaan?

Wel enigzins budgetverantwoord...ga geen honderden euro's ervoor uitgeven.

een kaart van 150 euro voor beetje deftig de games te spelen zal toch wel het minimum zijn. Dewelke? Zoek naar reviews, op tomshardware staan er benchmarks en op tweakers.net kijk je dan in de pricewatch.

ATI heeft mooie kaarten, ook goed in prijs/kwaliteit verhouding, wat voor spellen wil je gaan spelen?

De 5200 stamt uit de stenen tijdperk, als de rest van het systeem net zo oud is is heel de pc net die 150 euro waard. Dus onzin om een videokaart van 150 euro erin te zetten. Die 5200 is toch apg?

Iedergeval, 5200 is de serie voor mijn eerste eigen pc, waar een 6600 in zat, en dat is al zo'n 5 jaar geleden.

Welke race games, collin macrea dirt heb je een hele dikke pc voor nodig, need for speeld underground tegenwoordig helemaal niet meer. COD 4/5 of COD 1/2. Is een heel verschil.

Heb zelf een geforce 9800 gtx+, kwam goed uit in de benchmarks. Zul je nog wel een tijdje mee kunnen doen. 160 euro ofzo. Draait CoD4 op max op 1280x1024 (helaas max resolutie die mijn huidige monitor aan kan).

de 8800 reeks is budget en kan alles nog aan.

• Topic Starter Topic Starter
De 5200 stamt uit de stenen tijdperk, als de rest van het systeem net zo oud is is heel de pc net die 150 euro waard. Dus onzin om een videokaart van 150 euro erin te zetten. Die 5200 is toch apg?

Iedergeval, 5200 is de serie voor mijn eerste eigen pc, waar een 6600 in zat, en dat is al zo'n 5 jaar geleden.

Welke race games, collin macrea dirt heb je een hele dikke pc voor nodig, need for speeld underground tegenwoordig helemaal niet meer. COD 4/5 of COD 1/2. Is een heel verschil.

COD 1 en 2 kan ik prima spelen met de 5200 dus het gaat voornamelijk om de nieuwere games.

3.06GHz Pentium 4, 512MB of PC1066 RDRAM dat is de setup van de pc waarom het gaat. Ik ga er nog wel extra geheugen bijprikken.

zoals eerder vermeld, kans is heel groot dat het nog AGP is
dus tenzij je mobo ook een pci-e slot is je keuze beperkt

COD 1 en 2 kan ik prima spelen met de 5200 dus het gaat voornamelijk om de nieuwere games.

3.06GHz Pentium 4, 512MB of PC1066 RDRAM dat is de setup van de pc waarom het gaat. Ik ga er nog wel extra geheugen bijprikken.

dat is wel een probleem, rd ram is nooit een succes geweest en was toen al ENORM duur....een athlon xp in die tijd kostte in het begin de helft van de prijs en was maar een paar procenten trager...achja
In de pricewatch op tweakers staat er 64mb (pc800) rd ram aan 20 euro...ik zou kijken naar een volledige pc upgrade want investeren hierin lijkt mij weinig nut te hebben.

Hij kan toch ook alleen een nieuw moederbord/geheugen/videokaart halen? :D

Terug
Naar boven