Fitness Seller

Nieuwe harde schijf gestoken, 2de is weg.

zurky

Competitive Bodybuilder
Waardering
119
Lengte
1m73
Massa
77kg
Vetpercentage
7%
Dit weekend had ik een nieuwe harde schijf in mijn laptop gestoken, maar nadat ik vista op de nieuwe harde schijf had geinstalleert vind ik mijn 2de harde schijf niet meer.

Kan iemand mij zeggen hoe ik die terug vind ?

Rechtermuis knop op Deze Computer pictorgram. >> Beheren>>> schijfbeheer

En dan iets met toewijzen ofzo. Kijk met deze informatie hierboven even via google. Dan vind je het wel.

• Topic Starter Topic Starter
Nee hij vind ze niet.

Als ze niet tussen schijfbeheer staat is er wat mis.

Als ik het goed begrijp heb je een laptop met 2 schijven in?

• Topic Starter Topic Starter
Je hebt Vista opnieuw geïnstalleerd op je 2'de (nieuwe) HDD, hoeveel partities heb je aangemaakt?

Als het niet te zien is in schijfbeheer,dan denk ik dat deze schijf nog geen drive letter heeft.

Gebruik een soort disk tool zoals Partition Magic ofzo.

Nog een mogelijkheid is dat deze schijf aangesloten is op een andere
controller dan de eerste harde schijf, en dat het stuurprogramma voor die
tweede controller (nog) niet geïnstalleerd is.

Master/slave of cable select controleren op de hardware.

Als schijfbeheer ze niet vindt dan moet je eens kijken of de bios ze wel vindt. Waarschijnlijk niet, dan moet je eens de handleiding lezen van je laptop..misschien moet je iets op het moederbord verzetten (jumper oid).

Misschien is de andere controller kapot

Misschien is de schijf kapot.

Als schijfbeheer ze niet vindt dan moet je eens kijken of de bios ze wel vindt. Waarschijnlijk niet, dan moet je eens de handleiding lezen van je laptop..misschien moet je iets op het moederbord verzetten (jumper oid).

Misschien is de andere controller kapot

Misschien is de schijf kapot.
ja he in een laptop!

bullshit

Misschien de drivers vinden als je de schijf ook niet in de bios vind.

is wat ik zeg bullshit? Of het feit dat laptopbouwers dat zouden maken opdat men er niet mee zou prutsen bullshit?
Jumpers op laptops is no go... bestaat niet
Zelfs in desktop pc's zitten ze al bijna niet meer..
Jumpers is zo 1999:o

op de harde schijf zelf wel van desktop maar op laptop schijfen ook niet!
Slot 1 is master slot 2 is slave thats all:rolleyes:

Kan je misschien het merk en type van je laptop even vermelden? Ik heb nl. wel intressen in een laptop waar ik 2 schijfjes in kwijt kan :)

Master/slave of cable select controleren op de hardware.

Master/slave configuratie bij hardeschijven was bedoeld om te kunnen onderscheiden van twee apparaten op een IDE kabel. Gezien SATA maar een apparaat toelaat op een kabel, en we in 2011 leven, ga ik er maar vanuit dat TS gewoon een SATA schijf heeft.

Check allereerst of je HDD echt goed heb aangesloten (just to be sure), boot anders naar je BIOS of die hem wel ziet. Kan zijn dat ie gewoon unallocated is, moet je ff met partition magic bijv. ff formatten.

Laatst bewerkt:
Staat de boel niet in RAID nu? Weet niet zeker of dat ermee te maken heeft.???

Is het normaal geen harde schijf die in 2 is gesplitst. Is bij me ook. Kan er zelfs 3 van maken.

Je laptop heeft er maar 1 hoor, maar die standaard in je laptop zit is gesplitst dus. En dan lijkt t of je er 2 hebt ja.

Laatst bewerkt:
Heb hetzelfde probleem ooit gehad (zowel met 2 fysiek afzonderlijke schijven als met een virtueel gesplitste schijf). Moest toen de HS een locatie in het schijfbeheer toewijzen.

Terug
Naar boven