Fitness Seller

Nieuwe koptelefoon

mark30049

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
115
Laatst bewerkt:
150 euro voor een koptelefoon, holy shit.
Heb zelf een Sennheiser HD 202, toppertje qua geluid en pasvorm!

• Topic Starter Topic Starter

Ik ben van plan hem thuis te gaan dragen (dunne muren), tijdens het sporten en voor in m'n piano. Beetje geld wil ik er wel aan uitgeven dus. Wordt bij die van jou je oren extreem warm? Daar heb ik veel last van Haha :o

150 veel? moet je deze checken haha.
http://www.saturn.nl/mcs/product/DENON-Music-Maniac-AH-D7100,95952,391480,556168.html?langId=-11

1000 euro maar dan heb je ook wel de top van de top.

Verveelde me laatst op de luchthaven dus toen een stuk of 10 koptelefoons uitgetest van verschillende merken in zo'n elektronica zaak, waaronder dure merken als bose, DNA, beats. Merkte eigenlijk zeer weinig verschil tussen de headphones van 250-350 euro en die van 80-100euro van Sennheiser bijvoorbeeld. Ik heb het idee dat je bij de meeste duurdere merken puur voor het merk betaald, en echt niet voor de kwaliteit.

Conclusie is dus dat ik voor een Sennheiser zou gaan. 100 euro is een leuk bedrag voor een goed paar headphones, die iets betere kwaliteit voor een paar honderd euro meer heb je als recreatieve luisteraar niet nodig.

Heb zelf de Sennheiser HD 205, was maar zo'n 50euro als ik me goed herinner, top ding!

Inderdaad een prima koptelefoon :)

Ik vind dat ding echt vreselijk geluid geven.

tis meer dat ik meer te besteden heb en me afvraag of die 100 euro verschil in prijs ook echt een 'betere' koptelefoon geeft.

Ja dat gaat zeker verschil opleveren. (In de meeste gevallen :))

Hier enkele suggesties voor je:

http://www.hoofdtelefoonstore.nl/pr...foon-volgens-whathifi/philips-fidelio-m1.html

http://www.bestekeus.nl/product_info-n-AKG_Hoofdtelefoon_K_550-pId-132073-ref-kieskeurig.html

Ik adviseer je zoiezo allerlei reviews op te zoeken op het moment je een headphone besluit aan te schaffen en het liefst van verschillende bronnen.

Beyerdynamic DT-770 Pro

158€ bij Thomann

Neem een V-moda, relatief onbekend maar waar voor je geld!

heel het web staat laatste tijd vol met positieve reviews over de audio technica ath-m50. +-150
Ben er zelf niet bekend mee.
Persoonlijk zou ik gaan voor de sennheiser hd-25II (+-€180) of Allen & heath xd2-53 (+-€140)

• Topic Starter Topic Starter
heel het web staat laatste tijd vol met positieve reviews over de audio technica ath-m50. +-150
Ben er zelf niet bekend mee.
Persoonlijk zou ik gaan voor de sennheiser hd-25II (+-€180) of Allen & heath xd2-53 (+-€140)

Ik had zelf de Sennheiser HD429s op 't oog, ken je die?

Ik zou ook voor die HD25 gaan, wordt veel gebruikt door geluidstechnici die veel met omgevingslawaai te maken hebben. Ook zijn ze gewoon hartstikke 'eerlijk' qua sound, dus verwacht geen opgepompte bas, haha

Ik had zelf de Sennheiser HD429s op 't oog, ken je die?

Nee

Ik zou ook voor die HD25 gaan, wordt veel gebruikt door geluidstechnici die veel met omgevingslawaai te maken hebben. Ook zijn ze gewoon hartstikke 'eerlijk' qua sound, dus verwacht geen opgepompte bas, haha

Inderdaad de HD25 word in de wereld van geluidstechnici flink gerespecteerd door geluidstechnici en DJ's vanwege het draag comfort, isolatie en natuurlijk de geluidskwaliteit. Ze zijn echter wel een beetje Laag
De ATH-m50 komen heel erg in de buurt en kan je zien als een net iets mindere (iets meer bass heavy) over-ear versie van de HD25.

Verder worden ook nog de beyerdynamic dt770 in heel veel studio's gebruikt. Volgensmij zijn het wel open koptelefoons en laten ze dus veel geluid door naar de omgeving.

AKG heeft ook aantal goeie koptelefoons zoals de k271.

Terug
Naar boven