AndroidHealthClinic

nieuwe laptop nodig of mss andere oplossing

Alien

Ripped Bodybuilder
Waardering
10
Ik wou het ander laptop topic niet hijacken met mijn probleem, dus bijdeze

mijn laptop is begin deze week stuk, een msi l735 iets ouder dan 2jaar. Staat altijd op m'n bureau. Maar het scherm is simpelweg afgebroken van de klep open en dicht te doen, de scharnieren werkte niet naar behoren imo. MSI geeft geen garantie en reparatie zal evenveel kosten als een nieuwe zeiden ze me. Nu heb ik niet direct een dikke 1000euro om te spenderen, maar wil toch een nieuwe pc. Ik zou wat amateur videobewerking (after effects) willen doen en wat photoshop. After effects cs4 deed al moeilijk om mijn vorige laptop.

De laptop start ook niet meer op, verder dan een zwart scherm kom ik niet. Ik hoor de 2 biebjes als ik heb aanzet and that's it. Valt ook direct uit als je op de knop duwt.
Ik zoek eigenlijk een goedkope oplossing, ik dacht mss een monitor te kopen en dan gesteld te zijn (na reparatie).

Welke laptop van onder de 1000euro zou geschikt zijn? Ik dacht zelfs aan 500-600euro :p
Vind het wel zonde, want wss werkt de helft nog van die oude laptop (zelf het scherm denk ik, al is het helemaal uitelkaar :p)

Kan je je laptop niet gewoon op een scherm aansluiten? Normaal hebben ze die aansluitingen toch.
En anders moet je eens naar het merk Acer zien. Die hebben nog cheap laptops.

• Topic Starter Topic Starter
ja ik las de apple gekte in het andere topic, wel ik moet geen apple hebben vind het niet handig voor software.

Wel ik hoop dat het opgelost is door een schermpje van een dikke 100euro te kopen ja. Maar voorlopig start hij dus ook niet op voor een nog onbekende reden. Zou het kunnen als ik het scherm gewoon ontkoppel de laptop nog werkt? Langs opzij heb ik idd een uitgang voor een scherm (wel met behulp van een tussenstukje). Voorlopig hangt het scherm vast met 3 draadjes :p

ja ik las de apple gekte in het andere topic, wel ik moet geen apple hebben vind het niet handig voor software.

Wel ik hoop dat het opgelost is door een schermpje van een dikke 100euro te kopen ja. Maar voorlopig start hij dus ook niet op voor een nog onbekende reden. Zou het kunnen als ik het scherm gewoon ontkoppel de laptop nog werkt? Langs opzij heb ik idd een uitgang voor een scherm (wel met behulp van een tussenstukje). Voorlopig hangt het scherm vast met 3 draadjes :p

Is toch gewoon allemaal te downen, geen probleem hoor. En je vindt de belangrijkste taken videobewerking en photoshop. Dat is nou net waar een mac voor is ontworpen!

zelfs zonder scherm zou de laptop moeten starten hoor, dus volgens mij is er nog iets anders aan de hand.

Ik heb een acer aspire 7730G ,zelf vind ik em zeer goed .

Was iets van een 850 euro

2lsgmeu.jpg

zelfs zonder scherm zou de laptop moeten starten hoor, dus volgens mij is er nog iets anders aan de hand.
Tenzij de hele zooi kortgesloten werd.

Maar als je per se geen Apple wilt (:P) dan zou ik eens kijken naar de Acers, de prijs kwaliteit ligt daar volgens velen erg goed. Let vooral op wat je nodig hebt: lang mobiel? Dan goede batterij kiezen. Hoewel ik dat sowieso altijd wel belangrijk vind bij een laptop.

batterij duur is heel leuk, mijn msi moest ook lang me gaan op batterij wel hij kon nog geen uur volhouden...

Er is een ander probleem ja, maar wat??? Als ik dat wist ging ik mss wel ineens een andere laptop halen, maar ja mss kan hij wel terug werken? Maar hoe

als er een kortsluiting is dan is de pc (zeker moederbord en allicht ook de rest, misschien dvd speler niet?) kapot imo tenzij je een pc hebt met ingebouwde zekering maar dat zal wel niet :)
Je kan proberen hem open te vijzen en zien of er effectief ook een draadje los zit.

ik heb hem helemaal uiteen gehaald, enkel moederbord+ram+cpu+extern beeld+stroom gaf nog steeds geen beeld...dus videokaart kapot???

ik zie al naar de nieuwe, maar kijk ik bv naar de processor cache of eerder naar het aantal ram? In alle laptop steeks bijna altijd hdd met 5400 dus leeg ik me bij neer, kloksnelheid is ook overal bijna hetzelfde. Front bus mhz veel verschil tussen 800 en 1066

ik weet het allemaal niet :dunno:

Wat je ook doet, neem NOOIT never NOOIT niet een Acer.. dat zijn de meest waardeloze, afzetterigste k*t laptops die er zijn.. dan ben je nog beter af met een PDA mobiel met word en excel erop...

OT: Hoe belangrijk is dat grafische verwerken voor je ? want als je dat doet als werk of heel erg graag mee hobby'd dan is een Apple mac eigenlijk perfect, want ook op een mac heb je gewoon office 2007 en andere software.

Zo niet, dan kan je altijd een Dell of een HP nemen, dit zijn op dit moment de betere laptops.

Waar je verder op moet letten met CPU / RAM / grafische kaart is dat de CPU minstens een core duo 2,0+ ghz heeft, en het RAM geheugen 2 gig+ op 800 mhz voor laptops, voor PC's raad ik je 1066 aan. je bent alleen wel wat meer geld kwijt aan je moederbord omdat die wel die mhz moet ondersteunen voor je geheugen. PM me anders met wat je ongeveer wilt, en dan kan ik je wel op weg helpen voor een goede pc..

Op wat baseer jij dat Acer zo slecht zou zijn? Wie A zegt moet ook B zeggen.

En ja Dell is op zich prima stuff, HP ook, maar ook daar heb ik al mindere verhalen over gehoord.

Op wat baseer jij dat Acer zo slecht zou zijn? Wie A zegt moet ook B zeggen.

En ja Dell is op zich prima stuff, HP ook, maar ook daar heb ik al mindere verhalen over gehoord.

Ok komt ie :P : Acer zijn prijs / kwaliteit verhouding is echt waardeloos, de hardware is sneller defect dan welke andere laptop ook. Verder is de verhouding tussen CPU / RAM erg vreemd allemaal, soms krijg je een dual core CPU met 1,4 ghz kloksnelheid (wat 3x niks is) maar wel 4 gig ram, dat schiet dus niet op, want dan kan er wel veel in geheugen maar die processor kan het toch niet verwerken.

Verder hebben we op school een Acer opengedraaid en krijg je dit: een Intel processor, een ATI videokaart (soms nvidia maar dan een relatief oude versie) en een chip groep van AMD.

Verder is het niet echt handig werkzaam met linux (minpunt voor mij en klasgenoten dan wel), en is de behuizing niet echt stevig. En we hebben mensen in de klas gehad die een acer hadden gehaald er normaal mee om gingen en die binnen een half jaar opgestuurd moesten worden op HUN kosten omdat dat niet vergoed werd. Oja en de service lijn van Acer zuigt om te bereiken, ik moest een keer voor een kennis die ook een acer had gehaald bellen voor een defect iets of dat vergoed werd en heb een uur in de wacht moeten zitten.

Nou dat was 't :P

Het is sowieso wel een B-merk te noemen als je het over hun goedkope modellen hebt. Maar het is dus wel goedkoop en als je een wat duurdere neemt geloof ik dat je toch een goede prijs/kwaliteit hebt. Ken veel mensen die er helemaal geen problemen mee hebben gehad. Ken ook mensen die zeggen dat HP of Dell zuigt. Iedereen heeft wel een verhaal over een bepaald merk. Vaak worden de negatieve punten dan nog wat extra belicht zodat men het idee krijgt dat het over absolute bagger gaat terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.

Verder heb ik geen persoonlijke ervaring met PC laptops. Kan alleen mijn ervaring met Apple delen en die is tot nu toe erg bevredigend.

ik heb toch een acer apsire 5738g besteld, budget speelde vooral een rol. Dacht mss eerst een aan timeline die 8-9uur meegaan, maar blijkbaar haal je "maar" de helft als je een film ziet en wat office doet. Het was ook een single core.

Ik heb voor die msi een hp gehad dus dat komt persoonlijk bij mij niet snel meer binnen (hoewel die van m'n neef vrij stabiel is), m'n zus heeft acer en m'n ouders packard bell. Dit packard bell doet het best goed.

Statixs, ik had je acerbash nog niet gelezen toen ik heb besteld heb. Zolang de scharnieren van het scherm maar niet afbreken, ben ik best te vreden. HP en PBell hebben daar wel kwaliteit in zie ik, msi en de acer helaas niet.

Ik dacht ook even aan een compal jhl90, maar die casing lijkt zeer slecht (en zeer sterk op de msi)

Dus voor mij is dit topic even gesloten :p, nu naar het andere dat van die tv kijken op laptop.

Bedankt, owja er zijn dus wat onderdelen van die msi te koop :D

Terug
Naar boven