Fitness Seller

nieuwe laptop

levy

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m93
Ik ben van plan een laptop te kopen. Budget is 500, max 600 euro.
De laptop dient vooral om met foto's te werken (photoshop en photomatrix,...)
Daarbij moet hij zoizo wel vrij snel zijn, omdat ik nogal snel flip als het niet vooruit gaat.

Ik dacht aan volgende laptopkes. Iemand misschien een beter idee?

acer aspire 7551 - 500 euro
HP G62 B20EB - 500
[Link niet meer beschikbaar] - 550 euro

Wat kan ik het beste kopen en naar wat moet ik kijken voor een deftige aankoop te doen? Voornamelijk de processor (3mghz) ?

Karma voor jullie hulp!

Als je fatsoenlijk met het adobe pakket wil gaan werken moet je toch wat omhoog in je prijsklasse bro.

edit: ofja.. ligt er natuurlijk ook aan wat jij met fotobewerking bedoeld.

• Topic Starter Topic Starter
ik wil er fatsoenlijk mee werken :)
Fotografie is mijn hobby en wil mij meer gaan inwerken in fotobewerking, maar was nog niet mogelijk met vorige laptop.
Wat raad je aan?

Ja ligt er ook wel aan wat je precies gaat doen met je foto's. Je kan wel een beest van een machine neerzetten maar als je alleen wat pics sepia gaat maken dan heeft dat ook weinig nut.

Als je puur voor het grafische gegeven een laptop koopt zou k voor de nieuwste macbook gaan. Wel prijzig natuurlijk maar qua grafische bewerking nog altijd mijn #1. Ben je niet zo into mac dan zou k minstens voor een I7 gaan.

• Topic Starter Topic Starter
ik hou mij vooral bezig met HDR bewerking.
Ik moet ook niet het beste van het beste hebben, maar ik veronderstel dat je voor 500 tot 600 euro toch wel IETS moet vinden wat degelijk is? (Dus zonder 3maal over dit budget te gaan :) )

Laatst bewerkt:
voor dat budget vind je echt enkel low-end CPU's (dual core+lage cache, geen multithreading, zwakke geheugen controller) low-budget geheugen + GFX kaart..

photoshop zal wel draaien, maar vergeleken met een laptop van pakweg +800EUR zal het een groot verschil in snelheid geven
imo zijn laptops van zo'n budget enkel goed voor wat std internet/office werk + evt media center

• Like
Waarderingen: levy
Das een vrij laag budget als je serieus met grote bestanden wil werken (foto/video bewerking). Als je zo weinig te besteden hebt is het beter om voor een normale PC te gaan, dan krijg je meer performance voor je geld.

Ik zou igg niet bij redcoon bestellen.

Heb net dit besteld:

XPS 17(N00XL706)
Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C), Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands

Base
Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)

Geheugen
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]

Grafische kaart
3GB NVIDIA® GeForce™ 445M GT grafische kaart

Harde schijf
1 TB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 500 GB - 7.200 rpm)

Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands

Optische stations
8x DVD+/-RW, & Blu-ray Disc™ combo drive (reads Blu-ray Disc™ & writes to CD/DVD

Draadloze connectiviteit
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)

Primary Battery
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)

Anodized Aluminum WLAN Backcover L701X

17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900)

Behoorlijke overkill waarvoor ik hem ga gebruiken maar moet er toch zeker 5 jaar probleemloos mee kunnen werken. M'n huidige Dell inspiron 6000 1.86GHz 2 gig ram, 32 mb videokaart en 40 gig hd heeft het nu al 5-6 jaar volgehouden, toendertijd 1 van de betere modellen van Dell nu dus zwaar achterhaald. Windows 7 erop gezet, loopt wel maar als je meer dan 2 dingen tegelijk wilt doen, msnen/muziek luisteren/surfen/downloaden, dan word het allemaal erg traag. De windows updates naar windows 7 stijl maken het er ook niet beter op.

Twijfelde tussen de XPS 15" maar deze heeft betere specificaties, en voor deze prijs
1128 incl. verzendkosten
ga je denk ik geen betere vinden.

Hoop echt dat ik er geen spijt van ga krijgen.:o :o

Laatst bewerkt:
Voordeel aan de 17 inch is dat er 2 hdd's in kunnen.
Dus asap een 80 gb SSD schijf aanschaffen en dan 1 van 500 laten zitten voor de opslag.

Voor de rest is die dell idd een goede laptop

Terug
Naar boven