AndroidHealthClinic

nieuwe pc en nu al problemen om te gamen...

killerbee

Competitive Bodybuilder
Waardering
22
Lengte
1m82
Massa
92kg
Onlangs kocht ik een pc met volgende specs:

Chipset : nVidia nForce 560
Moederbord : Asus M2N68
x96 quadcore
Fysiek Geheugen : 4096 MB DDR2-SDRAM
Videokaart : ASUS EAH4850 series

Ik ben zeer tevreden wat snelheid enzo betreft, maar wanneer ik een game zoals stalker en battlefield speel herstart mn pc zich telkens.
Nu op het eerste zicht wijst dit op oververhitting van de cpu of de gpu,dus heb ik zo'n testje gedaan:
gpu kaart:40 graden
cpu temp:27 graden
cpu volt:1.299v
Dit lijkt me ok?
Dan heb ik m'n ram gecontroleerd (met bhv van "memtest":geen fouten gevonden)
Vervolgens heb ik de laatste drivers gedownload(ook bios geflashed),maar tevergeefs...
Dan heb ik een mailtje naar de compushop gestuurd waarbij ik als antwoord kreeg dat ik deze problemen niet gehad zou hebben als ik de pc had laten installeren door hen.(eerst heb ik xp geinstalleerd,vervolgens de moederkaart en tenlostte vga drivers)
Heeft iemand een idee wat het nog zou kunnen zijn?!

Toch een driver probleem lijkt me. Ga eens naar bootopties en zet automatisch herstarten uit. Waarschijnlijk krijg je nu een bluescreen.

Oververhitting zou tot een vastloper leiden en niet een reboot.

• Topic Starter Topic Starter
Toch een driver probleem lijkt me. Ga eens naar bootopties en zet automatisch herstarten uit. Waarschijnlijk krijg je nu een bluescreen.

Oververhitting zou tot een vastloper leiden en niet een reboot.

Ook al zet ik die optie aan, toch krijg ik gn blauw scherm...

Laatst bewerkt:
Is ook de bedoeling dat je nu een bluescreen krijgt, daarop kan je informatie vinden over de oorzaak van de fout;)

start-->configuratiescherm-->systeem-->tabblad geavanceerd-->opstart- hersteltinstellingen-->hier even computer automatisch opnieuw starten uitvinken.

De volgende keer herstart je pc niet en krijg je een mooi blauw scherm , zet de foutcode dan hier neer

En anders even in het logboek kijken en de foutcode hier neer plakken

Logboeken openen als volgt : start-->uitvoeren-->eventvwr.msc
intikken en enter geven

Gelukt?

Terug
Naar boven