XXL Nutrition

Nieuwsgroepen.

Anoniem_1992

Dutch Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
26
Lengte
1m93
Massa
104kg
Vetpercentage
16%
Goedemiddag DBB,

Ik heb sinds maandag dus nieuwsgroepen gedownload plus een payserver abonnement. Alles werkt perfect heb al een paar films gedownload, alleen heb ik een 'klein probleempje' met de snelheid. Als ik nieuwsgroepen opstart begint die met downloaden op een snelheid van tussen de 1000/1200 kb/s maar na verloop van tijd daalt die naar een constante snelheid van rond de 600kp/s heeft iemand hier enig idee hoe dit kan en hoe ik de snelheid van 1000 kb/s kan behouden?

Alvast bedankt :knipoog:

Welke payserver heb je, welke internetprovider, wat is de snelheid van je internetabonnement, welk programma gebruik je om te downloaden, wat zijn je instellingen, hoeveel connecties naar je payserver heb je?

Iets meer info aub :)

• Topic Starter Topic Starter
Hey ik gebruik GrabIt om te downloaden en ik heb eweka als payserver. Op de site van eweka staat maximaal 8 connecties per gebruiker (weet niet of je daar wat mee kan) en over mijn internet abbo zal ik zo even na kijken.

Edit ik heb ADSL van KPN ik ga nog even kijken voor de snelheid.

Laatst bewerkt:
Ik heb het even na gekeken en de snelheid is 16mb

Moet je ssl aanzetten en de poort dan ook veranderen naar 563

Fable kan je me even op weg helpen met die poort en ssl aanzetten.

TNX!

Laatst bewerkt:
Oke ik heb dit gevonden @ firefox (std browser).
extra - opties - geavanceerd - netwerk en dan instellingen daar staat handmatige proxyconfiguratie en dan kan ik ssl-proxy instellen...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik den niet dat je dit bedoelde?

Edit ik heb ssl gevonden

ssl.jpg

Hey ik heb ssl dus aangevinkt maar de download snelheid is niet omhoog gegaan sterker nog ik kon geen eens verbinding maken met eweka. In alt.binz heb ik het ook geprobeerd maar de snelheid kwam ook niet hoger te liggen helaas. Zijn er nog opties over of moet ik me er gewoon bij neerleggen dat ik niet sneller kan downloaden als 600kb/s.

Met die verbinding moet het mogelijk zijn met zo'n 2000 kb/s te downloaden. Misschien even de poort op je router openzetten. (voor meer info kun je kijken op www.portforward.com)

Gezien kpn je provider is, gok ik dat je met deze link in je router komt (http://192.168.1.254/). Vanuit daar kun je poorten openzetten.

Laatst bewerkt:
Mijn broer maakte eerst ook gebruik van Grabit en had ook een waardeloze snelheid.

Maak zelf gebruik van newsleecher zonder enige problemen, misschien dit programma eens proberen (Kan je via FTD zelf vinden).

Tevens lijkt het me niet dat er poorten worden geblokkeerd, de poorten die nieuwsgroepen standaard gebruikt worden normaal gesproken niet geblokkeerd tenzij er wijzigingen zijn aangebracht in de firewall.

Terug
Naar boven