XXL Nutrition

Nieuws Nieuwssites publieke omroepen gaan op de schop

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.657
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
HILVERSUM - De Publieke Omroep mag zich niet meer met internet bezighouden. Nieuwssites die met kranten concurreren moeten allemaal verdwijnen. Dat is volgens regeringspartij VVD afgesproken tijdens de formatiebesprekingen van het nieuwe kabinet.

De Publieke Omroep moet alle activiteiten op internet flink terugschroeven. De omroepen moeten alleen radio- en televisieprogramma's maken die op publieke netten te zien zijn. Dat is volgens de VVD de uitleg van de zinsnede in het regeerakkoord van CDA en VVD waarin staat dat de publieke omroep zich beperkt tot audiovisuele taken.

Risicoloos

VVD-Kamerlid Anouchka van Miltenburg bevestigt een bericht van die strekking in het Nederlands Dagblad. Ze vindt dat er sprake is van oneerlijke concurrentie als omroepen zich met belastinggeld op terreinen begeven waar kranten hun brood moeten verdienen. Die moeten de nodige risico's nemen om een nieuw product als websites lonend te kunnen maken, terwijl publieke omroepen dat vrij risicoloos kunnen doen.

Het gaat bijvoorbeeld om de nieuwssites van de NOS en 'discussiesites' als Joop.nl van de Vara. Volgens de VVD is er sprake van oneigenlijke concurrentie ten opzichte van kranten. (ANP/BF)

http://www.ad.nl/ad/nl/1005/Digitaa...eke-Omroep-moet-stoppen-met-nieuwssites.dhtml

Dat een site als Joop er aan gaat vind ik prima, dat hoort niet thuis bij een PO. Maar een site als die van de NOS is de aangewezen plek om nieuws of sportfragmenten terug te zien. Of je moet ook maar gelijk de rechten voor veel sportevenementen onderbrengen bij de commercielen zodat zij deze fragmenten kunnen vertonen.

Bezuinigen is noodzakelijk maar er wordt nu wel erg doorgeslagen of is nieuws inmiddels ook een linkse hobby?

• Topic Starter Topic Starter
Een website als uitzendinggemist.nl kan
eventueel blijven bestaan, omdat daar volgens de VVD slechts bestaande uitzendingen worden
'gereproduceerd'. Over het voortbestaan van teletekst wil de regeringspartij nog 'nadenken'. Het
kabinet kan in de mediabegroting voor 2011 deze bezuinigingen nog niet opleggen, omdat de
huidige Mediawet nog ruimte biedt voor internetactiviteiten.

Zelfs teletekst misschien op de schop :roflol:

Nieuws, internet, boeken, kunst, wetenschap, nuance, allemaal linkse hobby's.

Vergeet geschiedenis niet, Nationaal Historisch Museum komt er ook niet. Ook al was dat qua locatie toch al een faal natuurlijk.

Wat moet je met geschiedenis als tentoonstelling, Geert verteld ons toch gewoon wat onze cultureel-historische achtergrond is?

NOS is juist één van de weinige fatsoenlijke nieuwssites. Teletekst verbieden is natuurlijk lachwekkend.

NOS moet er gewoon aan, linkse k*thobbyclub! Oneigenlijk concurrentie! Ook al weet ik eigenlijk niet met wie ze dan concurreren omdat geen enkele andere site dat aanbod biedt wat de NOS wel heeft vanwege o.a. het historisch archief dat ze in bezit hebben. Archieven zijn natuurlijk ook een linkse hobby, gewoon de fik er in. Zo voorkom je weer de linkse hobby geschiedenis. Ordnung muss sein, hou zee.

CDA schijnt trouwens tegen te zijn, dit onzalige plan gaat het niet redden waarschijnlijk. Mogen ze Joop alsnog wel om zeep helpen, dat soort sites horen niet bij een omroep.

Oh ja en vergeet niet dat de linkse hobby lezen ook wordt aangepakt. Vele bibliotheken worden met sluiting bedreigd, wat overigens vaak meer een gemeentelijke maatregel. Tevens gaat de linkse hobby aapies kijken er ook aan, dierenparken krijgen geen of amper gemeentegeld meer. Emmen en Blijdorp worden daardoor met sluiting bedreigd. De linkse hobby cultuur gaat ook volledig op de schop, wordt gezellig in Nederland. Misschien dan toch maar gaan matten op een veldje bij Beverwijk, veel meer is er straks ook niet te doen in Nederland.

Je hebt niet eens een islamisering nodig, cultuur we lossen het samen wel op. In zoutzuur.

Laatst bewerkt:
Kan me wel vinden in het argument dat subsidies vermeden moeten worden op het web. Maar niet alleen voor de openbare omroep, maar voor elke organisatie en onderneming die niet rechtstreeks toebehoort aan de overheid en een essentiële openbare dienst moet verzorgen.

Wij privésites moeten ook werken voor onze inkomsten, zonder een cent subsidie. Het is inderdaad oneerlijke concurrentie als anderen dat niet hoeven te doen. Wat mij betreft mag dit nog verder uitgebreid worden dus. Kan trouwens zo al een paar sites opnoemen die dringend aangepakt mogen worden...

Kan me wel vinden in het argument dat subsidies vermeden moeten worden op het web. Maar niet alleen voor de openbare omroep, maar voor elke organisatie en onderneming die niet rechtstreeks toebehoort aan de overheid en een essentiële openbare dienst moet verzorgen.

Wij privésites moeten ook werken voor onze inkomsten, zonder een cent subsidie. Het is inderdaad oneerlijke concurrentie als anderen dat niet hoeven te doen. Wat mij betreft mag dit nog uitgebreid worden dus.

En wie gaat dan zoals de NOS de sportwedstrijden streamen of er samenvattingen van op hun site plaatsen? Niemand lijkt me want de rechten liggen vaak bij de NOS. In feite doet de NOS hetzelfde wat een Belgische nationale omroep in Belgie doet. Als commerciele bedrijven zulke nieuwsgaring zouden moeten oppakken wordt het voor een veel minder breed publiek toegankelijk omdat er waarschijnlijk geld voor wordt gevraagd. Ook al betaal je natuurlijk nu ook al via een omweg voor die media.

Tevens heeft de NOS een sobere maar doelmatige nieuwssite die je toch amper concurrentie kan noemen voor een commerciele nieuwssite waar je veel meer diepgang vindt.

Daarnaast worden ook sites als Politiek 24 door dit voorstel bedreigd, dan zijn veel mensen verplicht om een themakanaal in een digitaal pakket af te nemen als ze niet meer via internet naar Tweede Kamervergaderingen kunnen kijken.

Sites die echt in het vaarwater komen van commerciele bedrijven moet je zoveel mogelijk vermijden. Maar eigenlijk kan je dan beter maar gelijk de PO opheffen, die zitten toch ook in het vaarwater van de commercielen met hun televisie-activiteiten.

Tevens gaat de linkse hobby aapies kijken er ook aan, dierenparken krijgen geen of amper gemeentegeld meer.

Nee al dat geld is al in dierentuin Amsterdam Bijlmer en Rotterdam Zuid gepompt. Daar kan je ook aapjes kijken, kosten: blauw oog en een mes in je rug.

Nee al dat geld is al in dierentuin Amsterdam Bijlmer en Rotterdam Zuid gepompt. Daar kan je ook aapjes kijken, kosten: blauw oog en een mes in je rug.

U is racist (in navolging op jouw aantijging dat ik anti-semiet zou zijn)?

Kom je uberhaupt wel eens in zulke buurten of heb je dat alleen van horen zeggen?

En wie gaat dan zoals de NOS de sportwedstrijden streamen of er samenvattingen van op hun site plaatsen? Niemand lijkt me want de rechten liggen vaak bij de NOS. In feite doet de NOS hetzelfde wat een Belgische nationale omroep in Belgie doet. Als commerciele bedrijven zulke nieuwsgaring zouden moeten oppakken wordt het voor een veel minder breed publiek toegankelijk omdat er waarschijnlijk geld voor wordt gevraagd. Ook al betaal je natuurlijk nu ook al via een omweg voor die media.

Tevens heeft de NOS een sobere maar doelmatige nieuwssite die je toch amper concurrentie kan noemen voor een commerciele nieuwssite waar je veel meer diepgang vindt.

Daarnaast worden ook sites als Politiek 24 door dit voorstel bedreigd, dan zijn veel mensen verplicht om een themakanaal in een digitaal pakket af te nemen als ze niet meer via internet naar Tweede Kamervergaderingen kunnen kijken.

Sites die echt in het vaarwater komen van commerciele bedrijven moet je zoveel mogelijk vermijden. Maar eigenlijk kan je dan beter maar gelijk de PO opheffen, die zitten toch ook in het vaarwater van de commercielen met hun televisie-activiteiten.
Persoonlijk zou ik de NOS ook geen prioriteit maken in deze, maar soit.

Nieuwssites vragen bij mijn weten overigens zelden abonnementsgeld aan hun lezers, de meesten werken met advertenties. Zelfs NOS heeft advertenties op haar site, wat de oneerlijke concurrentie nog een stuk groter maakt.

U is racist (in navolging op jouw aantijging dat ik anti-semiet zou zijn)?

Kom je uberhaupt wel eens in zulke buurten of heb je dat alleen van horen zeggen?

Ja mijn vriendin woont er (Rotterdam). Ze is ondertussen al wel druk opzoek naar een andere woning omdat het continu nafluiten en opmerkingen schreeuwen haar toch een beetje de keel uit begint te hangen. Maar idd, verder dan dat is het nog niet gegaan en een beetje schelden doet geen pijn toch? Waarschijnlijk maakt ze het er zelf naar want al blonde schone heb je daar eigenlijk ook niets te zoeken.

Nieuwssites niet, maar dat is al aan verandering onderhevig. Tevens zullen sportwedstrijden door een commerciele omroep natuurlijk niet zomaar gebracht worden, die wil er op alle mogelijke geld voor terug zien.

Maar goed zolang de NOS veel van de rechten heeft op sportwedstrijden gaan deze niet naar een commerciele partij. Dat is nu al meerdere malen gefaald, Sport 7 + Talpa. Maar de kans om er nog eens wat van terug te zien wordt wel meer beperkt als dit voorstel het haalt. Maar ach sport is ook een linkse hobby, hobbies zijn zelf al een linkse hobby. Als je rechts bent heb je niet eens tijd voor hobbies :D

---------- Toegevoegd om 12:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:57 ----------

Ja mijn vriendin woont er (Rotterdam). Ze is ondertussen al wel druk opzoek naar een andere woning omdat het continu nafluiten en opmerkingen schreeuwen haar toch een beetje de keel uit begint te hangen. Maar idd, verder dan dat is het nog niet gegaan en een beetje schelden doet geen pijn toch? Waarschijnlijk maakt ze het er zelf naar want al blonde schone heb je daar eigenlijk ook niets te zoeken.

Hoe vaak ben je al neergestoken of beroofd?

Zo is het maar net Eric!

Haha nee het is bagger voor een site als NOS, slechte zaak. Voor een site als Joop is het natuurlijk wel heel normaal. Zou er niets te regelen zijn voor het archief van NOS, dat heeft toch hetzelfde effect als uitzending gemist?

---------- Toegevoegd om 13:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:59 ----------

Hoe vaak ben je al neergestoken of beroofd?

Nooit. Ik ben natuurlijk ook beefcake dus die messen kaatsen regelrecht af op mijn rockhard abs. Maar tis wel ooit lastig als je vriendinnetje savonds niet meer de deur uit wil omdat die kudde n*gers voor de deur het toch keer op keer nodig vind haar na te roepen. Maarja, die arme jongens krijgen ook zo weinig kansen.

Uitzendinggemist is van de PO als geheel, NOS is natuurlijk een omroep op zich. Zij het wel een neutrale omroep.

Dat het CDA er maar tegen stemt anders ben je straks verplicht om naar bepaalde TV-uitzendingen te kijken of ze op te nemen. Terugzien zou niet meer mogelijk zijn.

Een Hollanddoc gaat dan waarschijnlijk ook op de schop, maar ook daar geldt weer dat een documentaire natuurlijk al bij voorbaat een linkse hobby is. Je kan beter leuke filmpjes als Fitna maken, wordt een mens veel wijzer van.

Gaat waarschijnlijk niet door omdat het ook in strijd zou zijn met de huidige mediawet :
Er is een publieke mediaopdracht die bestaat uit:
  • a. het op landelijk, regionaal en lokaal niveau verzorgen van publieke mediadiensten door het aanbieden van media-aanbod op het terrein van informatie, cultuur, educatie en verstrooiing, via alle beschikbare aanbodkanalen; en
  • b. het verzorgen van publieke mediadiensten waarvan het media-aanbod bestemd is voor landen en gebieden buiten Nederland en voor Nederlanders die buiten de landsgrenzen verblijven

http://wetten.overheid.nl/BWBR0025028/Hoofdstuk2/Titel21/Artikel21/geldigheidsdatum_02-11-2010

Joop mag er nog steeds aan natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Nouja.. de overheid moet zich idd niet mengen in zaken waar particulieren ook in kunnen/willen voorzien.

Bestrijden van oneerlijke concurrentie? Of de massa lekker dom houden zodat ze beter bestuurd kan worden?
Wat ben ik toch blij dat onze overheid zich bezighoudt met hoofdzaken en de details aan de markt overlaat. :rolleyes:

Relativerend. Ik ben natuurlijk niet tegen het bestrijden van oneerlijke concurrentie. Ik erger me alleen nogal eens aan het eindeloze gezever over pietluttigheden. Terwijl de grote issues niet worden opgelost omdat die lafbekken over 4 jaar weer stemmen nodig hebben. Misschien is democratie toch niet de ultieme regeringsvorm.

De websites van de NOS, en andere publieke sites, zijn altijd erg vooruitstrevend in het gebruik van nieuwe technieken (HTML5 en andere open standaarden). Hiermee lopen particuliere sites jaren achter. Erg jammer als dit zou verdwijnen, ook als maatstaf/ stimulans voor anderen.

238679743_81b694a1a5.jpg

Terug
Naar boven