XXL Nutrition

Niewelling

caenen

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik ben Tommy, 17jaar, en van nature zeer groot (1.90m) en weeg zeer weinig (63Kg). Een mager venteke dus:mad:. Ik ben dus niet echt gespierd, en hoeveel ik ook eet, ik kom geen enkele gram bij???.

Mijn doel is om een breeder/stoerder:o lichaam te krijgen en dus ook bij te komen(is dus niet men hoofddoel).

Ik zit nu al een hele tijd alles af te zoeken over spierbouw, schema's en noem maar op. AMAI! Ik begrijp er allemaal geen snars van. Ik heb (om te beginnen) een 20-beurten kaart gekocht in de fittness. Ik doe dit met enkele vrienden maar dit is dus zoveel mogenlijk trainen in 1uur om daarna gewoon kappot te zijn en dan lang in de sauna te zitten en te douchen. 2x in de week(woensdag en vrijdag) Ik heb hier niet echt zoveel vertrouwen in en vindt het dus zonde van het geld.

Wat ik al wel heb kunnen leren op het internet:

-Dat ik (denk ik) zoals ik al dacht niet goed bezig ben
-Dat ik men voeding moet aanpassen(ben ik wel aan bezig; veel fruit, elke dag 1/2 eitjes, stevig ontbijt, ...)
-Een goed schema is belangrijk!

Klinkt allemaal simpel, maar is het niet. Daarom, moet ik de "gehaate-beginner-met zijn-domme-vragen" uithangen:p. Ik weet zeker dat jullie ze vaak tegen komen, maar verder geraak ik helaas niet alleen.

-Kan ik mijn doel bereiken met 2x in de week te trainen?
-Zoja, wat doe ik het beste: Dinsdag Biceps, rug en Borstkas. Vrijdag triceps, Buik, bortskas en schouders? Ik zie het nut van de beenspieren niet echt in en het is vooral met borstkas enz dat ik wil verbeteren.
-Als ik bijv kies voor de combinatie 3x8. telt dit dan voor telkens 1soort oefening? Of 3x een ander toestel 8x?
-Welke toestellen kies ik het beste, of moet ik ze allemaal doen(er zijn er zoveel beschikbaar)
-Ik wil niet echt shakes gebruiken, maar ik heb gehoord dat je zelf wat in elkaar kan mixen(rouwe eitjes, rauw vlees, banaan, chocolade,...) Klopt dit?
-Enige Tips?:D
-Is een sauna bevorderend? heeft dit enig positief effect voor da de fitness of is het gewoon chill om te doen?:D

Het is een hele lijst en ik heb nog zoveeel vragen. Dus ja, kraak me maar af ofzo... Hopenlijk kunn jullie me verder helpen!!

Alvast zeer hard bedankt!!

he heb 20 seconden om dit te schrijven anders mis ik de bus:) goed eten, trainen en rusten, veel lezen en vraag advies aan trainers in je sportschool

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb wat gevonden bij ene andere post: http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/trainings-voedingsprogramma-steroid-com-192043/

Dit is al mijn basisch als training schema

Dinsdag/Woensdag borst en biceps:
Bench presses 3 sets 6- 8 reps
Incline bench presses 2 sets 6- 8 reps
Dips with added weights 2 sets 8-10 reps
Barbell curls 3 sets 6-10 reps
Dumbbell curls 2 sets 6-10 reps

Vrijdag Schouders en Triceps:
Presses behind neck 3 sets 6- 8 reps
Upright row 2 sets 8-10 reps
Side laterals 2 sets 8-10 reps
Lying triceps presses 3 sets 6-10 reps
Triceps pulley pushdown 2 sets 8-10 reps

Nu nog wat voor buik en rug. Iemand Voortsellen?

Kleine opmerking waar ik nu aan denk: Als ik buik oefeningen wil doen(vooral bij zo een toestel, waarbij mij rug leund tegen een rol en ik met met handen een andere rol in men nek hou en zo op en neer gaan met de buikspieren) krijg ik zeer snel pijn in mijn onder-rug!! Doe ik iets fout?

1met 90 en 63 kilo en je wilt niet aankomen zeg je???
jij moet vreten alles wat los en vast zit opeten.

voor rug en buik zou ik gaan squatten en deadliften.

en ik zou me eerst op basisoefeningen concentreren zoals bankrukken squatten deadliften Military Press Pull ups en chin ups. barbell rows.

en vreten!!!!!

Je schema slaat nergens op . Als je echt wil gaan aankomen dan zul je moeten leren eten . Regelmatig en gezond eten is the key . Verder moet je sowieso gaan squatten . Knallen op de compounds (drie keer per week) en je komt er wel : chionnen , deadlift , squats , bench , rows en MP .

Eten doe ik anders wel als een zot hoor!! Momenteel bestaat dit wel uit koekjes, ships enz:D (natuurlijk ook veel avond eten enz), maar dit ben ik nu aa het vervangen door betere voedingswaren:cool:

Eten doe ik anders wel als een zot hoor!! Momenteel bestaat dit wel uit koekjes, ships enz:D (natuurlijk ook veel avond eten enz), maar dit ben ik nu aa het vervangen door betere voedingswaren:cool:

Haha .

Iedereen die zich met jou 'probleem' zich hier voor het eerst aanmeldt verklaart veel te eten . Maar als ze dan eenmaal wegwijs geraken in het opstellen van een voedingsschema of het kiezen van de juiste producten , gaan ze opeens wel groeien . Vreemd he ?

Wel, hoogtijd om er iets aan te doen dan!!;)

Ik heb wat gevonden bij ene andere post: http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/trainings-voedingsprogramma-steroid-com-192043/

Dit is al mijn basisch als training schema

Dinsdag/Woensdag borst en biceps:
Bench presses 3 sets 6- 8 reps
Incline bench presses 2 sets 6- 8 reps
Dips with added weights 2 sets 8-10 reps
Barbell curls 3 sets 6-10 reps
Dumbbell curls 2 sets 6-10 reps

Vrijdag Schouders en Triceps:
Presses behind neck 3 sets 6- 8 reps
Upright row 2 sets 8-10 reps
Side laterals 2 sets 8-10 reps
Lying triceps presses 3 sets 6-10 reps
Triceps pulley pushdown 2 sets 8-10 reps

Nu nog wat voor buik en rug. Iemand Voortsellen?

Kleine opmerking waar ik nu aan denk: Als ik buik oefeningen wil doen(vooral bij zo een toestel, waarbij mij rug leund tegen een rol en ik met met handen een andere rol in men nek hou en zo op en neer gaan met de buikspieren) krijg ik zeer snel pijn in mijn onder-rug!! Doe ik iets fout?

Heb zelf dat programma van steroid.com op dit forum gesmeten, het is het beste programma voor de al wat gevorderden. Maar inderdaad zoals anderen zeggen, in het begin moet je je concentreren op compounds en dit 2 x per week.
En vooral...niet eten maar vreten, dat is het belangrijkste!

:rolleyes: Hebben we al vaker hier gehoort van veel eten later blijkt dat ze op 3000 kcal of minder zitten.
Begin eens met 6 grote maaltijden op een dag als je dan nog te weinig hebt kan je er nog een hoop noten,volle melk,weight gainer,... bij gooien.
Waar je eten uit moet bestaan goede kH,goede vetten en eiwiten en nog beetje groenten en wat fruit.
Dus rijst,volkoren pasta,volkorenbrood,ontbijtgranen,vis,kip,kalkoen,noten,melk,kwark,...
Kijk wat je lust en maak een voeding schema.

Lekker veel eten ! We hebben al wat 'leesvoer' op het forum voor je gezet in de vorm van stickies;)

Terug
Naar boven