XXL Nutrition

Nk Powerliften 2008 In.................

MarcusHormes

Novice
Waardering
0
Wie meldt zich aan,
volgens npb site upcomming events nog steeds vacant?
Kijken of er Animo is ?
Amersfoort als locatie????
heb wel wat ideen kijken hoe het leeft heren dames powerlifters reactie?

en dan een week van te voren weer de wedstrijd anuleren?
laat dat maar aan het organisatie comite over, die hebben daar ervaring mee het is al moeilijk genoeg in deze tijd een wedstrijd te organiseren en een tip:
Als je te weinig deelnemers hebt kun je gewoon wilkins formule er op los laten eerste 10 winnen, gen lege podium plekken iets wat uitermate frusteerd als je dan eindelijk aan het einde gekomen bent van je driekamp, ben je Nederlands kampioen junioren geworden sta je alleen op het podium!:cool:

K zou toch zweren dat het weer in Cuyk gehouden zou worden???? Of zijn dat alleen geruchten? Wel lekker zo, "de bond", die achterover leunt.... Maar waar moet je als atleet nu je schema´s op richten? Maart. april of......... Zo hebben we straks niet alleen een bestuurlijke chaos, maar ook nog atleten die zo maar een beetje (moeten) aankloten. Waar is die bezem......

Zoals ik pas geleden al in een ander topic zei: Dit soort berichten zorgen er echt voor dat weinig nieuwe atleten zich in het powerliften zullen storten......

de reden waarom men niet zomaar meer inde sport binnenwandelt is omdat het MOTHERFOCKING zwaar is zo,n driekamp probeer maar is op een training 3x3 te MAXEN op drie onderdelen thats the reason why BRO dont shit, me:mad:
Plus dat niet iedereen de ballen om uit de eigen sportschool(veilig) te groeien en zich aan te sluiten bij de snelst groeiende krachtsport Bankdrukken:p

de reden waarom men niet zomaar meer inde sport binnenwandelt is omdat het MOTHERFOCKING zwaar is zo,n driekamp probeer maar is op een training 3x3 te MAXEN op drie onderdelen thats the reason why BRO dont shit, me:mad:
Plus dat niet iedereen de ballen om uit de eigen sportschool(veilig) te groeien en zich aan te sluiten bij de snelst groeiende krachtsport Bankdrukken:p

Lijkt mij niet dat dat de reden is want anders zouden mensen ook niet aan strongmanwedstrijden deelnemen waar je ook op alle onderdelen zowel qua kracht als als conditioneel moet maxen.
Als ik naar mij persoonlijk kijk dan heb ik op zich wel interresse in powerliften (en zeker het bankdrukken) maar ik heb geen zin in van die chaotische toestanden wat betreft de organisatie (te weinig deelnemers, twijfel over de locatie en maar afwachten of een wedstrijd wel/niet doorgaat).

De UITDAGING VIKING ligt hierin dat je je moet meten er zijn records die gebroken moeten worden......
je kan je ECHTE naam vestigen op EK en WK,s
You only have to be GOOD!:cool:

Dat zou zeker een uitdaging zijn maar het probleem is dat ik me nu ook al regelmatig moet meten met anderen. Voor 2008 heb ik minimaal 10 highland games, 3 strongmanwedstrijden en hopelijk nog 1 of 2 bankdrukwedstrijden op het programma staan.

Dit zijn allemaal goed georganiseerde wedstrijden die over het algemeen soepel verlopen met veel publiek en sfeer dus of ik dat op wil geven voor zoveel onzekerheid.......ik twijfel in ieder geval nog. ;)

de reden waarom men niet zomaar meer inde sport binnenwandelt is omdat het MOTHERFOCKING zwaar is :p

Jezus zeg willen jullie het dan echt niet snappen ? Dat PL hier tegenwoordig dood bloedt heeft echt geen zak te maken met woesies voor wie het allemaal te zwaar is. Er zijn genoeg hardtrainende mensen voor wie het zelfs nooit zwaar genoeg kan zijn. Maar velen kiezen inderdaad andere wegen (strongman bv), je zou verdorie voor minder... Soit, ik heb hier al veel over gepost dus ik ga mijn meningen hierover niet weer herhalen, maar dat jullie steeds maar richting atleten wijzen, dat is de wereld op zijn kop.

Mijn bescheiden mening als niet-powerlifter en niet-strongman die wel aan krachtsport doet:

Een powerlifting-wedstrijd is gewoon oersaai om naar te kijken, dat is het probleem. Wat heb je er nu aan om een hele dag in een donker zaaltje te gaan zitten kijken naar mannen in strakke pakjes die elke keer dezelfde beweging maken? Uiteraard is daar geen kat in geïnteresseerd. Een bankdrukwedstrijd is nog erger, daar wordt maar 1 enkele oefening gedaan, daar vallen de toeschouwers toch gewoon in slaap?

De enige mensen die daar naartoe gaan zijn wat familieleden die komen supporteren, en zelfs die vervelen zich dood. Voor iemand die zelf meedoet is het allemaal wel spannend wat de andere deelnemers liften, maar een leek zegt het niks. Er is gewoon te weinig spektakel. Een powerliftingwedstrijd is ongeveer even spannend als een wedstrijdje dammen, daar komt ook niemand op af.

Geen toeschouwers =>geen sponsors => geen geld. Simpele wetten van de economie.

Als je dan nog hoort hoe gezellig het er aan toe gaat met al die ruziënde bonden, is het helemaal niet aantrekkelijk.

Vergelijk dat met het strongman-circuit: spektakel en show in overvloed, de wedstrijden vinden bijna altijd buiten plaats op plekken waar ook toevallige voorbijgangers even stoppen om een kijkje te nemen, een veelheid aan onderdelen die elke keer wisselen, een combinatie van kracht en uithouding die de winnaar bepaalt, interessante karakters, een open mentaliteit van de deelnemers tegenover buitenstaanders of geïnteresseerden, geen artificiële hulpmiddelen zoals suits etc die meer met fysica dan met menselijke kracht te maken hebben, A, B en C wedstrijden zodat ook er ook voor beginners wedstrijden zijn waar ze goed kunnen plaatsen, simpele dingen die het gewicht bepalen zodat toeschouwers zich kunnen inleven (een squat van 200 of 300 kilo zegt een leek niks, een truck voorttrekken daarentegen, is erg visueel), en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dit heeft ertoe geleidt dat de strongman-wedstrijden de PL-wedstrijden hebben voorbijgestoken qua deelnemers, toeschouwers, niveau en sponsorgeld. Strongman wedstrijden worden geregeld uitgezonden op Eurosport, dat zie ik met PL nog niet gebeuren.

Eerlijk gezegd zie ik niet in hoe deze evolutie kan worden teruggedraaid, en dat is voor mijn part niet nodig.

Mijn bescheiden mening als niet-powerlifter en niet-strongman die wel aan krachtsport doet:

Een powerlifting-wedstrijd is gewoon oersaai om naar te kijken, dat is het probleem. Wat heb je er nu aan om een hele dag in een donker zaaltje te gaan zitten kijken naar mannen in strakke pakjes die elke keer dezelfde beweging maken? Uiteraard is daar geen kat in geïnteresseerd. Een bankdrukwedstrijd is nog erger, daar wordt maar 1 enkele oefening gedaan, daar vallen de toeschouwers toch gewoon in slaap?

De enige mensen die daar naartoe gaan zijn wat familieleden die komen supporteren, en zelfs die vervelen zich dood. Voor iemand die zelf meedoet is het allemaal wel spannend wat de andere deelnemers liften, maar een leek zegt het niks. Er is gewoon te weinig spektakel. Een powerliftingwedstrijd is ongeveer even spannend als een wedstrijdje dammen, daar komt ook niemand op af.

Geen toeschouwers =>geen sponsors => geen geld. Simpele wetten van de economie.

Als je dan nog hoort hoe gezellig het er aan toe gaat met al die ruziënde bonden, is het helemaal niet aantrekkelijk.

Vergelijk dat met het strongman-circuit: spektakel en show in overvloed, de wedstrijden vinden bijna altijd buiten plaats op plekken waar ook toevallige voorbijgangers even stoppen om een kijkje te nemen, een veelheid aan onderdelen die elke keer wisselen, een combinatie van kracht en uithouding die de winnaar bepaalt, interessante karakters, een open mentaliteit van de deelnemers tegenover buitenstaanders of geïnteresseerden, geen artificiële hulpmiddelen zoals suits etc die meer met fysica dan met menselijke kracht te maken hebben, A, B en C wedstrijden zodat ook er ook voor beginners wedstrijden zijn waar ze goed kunnen plaatsen, simpele dingen die het gewicht bepalen zodat toeschouwers zich kunnen inleven (een squat van 200 of 300 kilo zegt een leek niks, een truck voorttrekken daarentegen, is erg visueel), en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dit heeft ertoe geleidt dat de strongman-wedstrijden de PL-wedstrijden hebben voorbijgestoken qua deelnemers, toeschouwers, niveau en sponsorgeld. Strongman wedstrijden worden geregeld uitgezonden op Eurosport, dat zie ik met PL nog niet gebeuren.

Eerlijk gezegd zie ik niet in hoe deze evolutie kan worden teruggedraaid, en dat is voor mijn part niet nodig.
Dat wil dus zeggen dat het powerliften in Nederland mischien wel de hele Benelux dood is?
Terwijl het wereld wijd groeiende is snap ik niet, ik snap wel dat strongman spectaculairder is, maar ik blijf roepen tis hoe je het presenteert als je een NK profesionaliseerd zoals dat in Cuyk gedaan is 2006 dan is het leuk om naar te kijken ook voor een leek!

Dat wil dus zeggen dat het powerliften in Nederland mischien wel de hele Benelux dood is?
Terwijl het wereld wijd groeiende is snap ik niet, ik snap wel dat strongman spectaculairder is, maar ik blijf roepen tis hoe je het presenteert als je een NK profesionaliseerd zoals dat in Cuyk gedaan is 2006 dan is het leuk om naar te kijken ook voor een leek!

:thumb:
precies

ik weet denk ik waarschijnlijk nog wel een andere reden waarom de SM wedstrijden populairder zijn of dat meer atleten zich hiervoor inschrijven.. en de pwl wedstrijden steeds minder en dat heeft weinig met spektakel of saaiheid van de wedstrijd te maken maar meer met geen zin hebben in controles....

precies

ik weet denk ik waarschijnlijk nog wel een andere reden waarom de SM wedstrijden populairder zijn of dat meer atleten zich hiervoor inschrijven.. en de pwl wedstrijden steeds minder en dat heeft weinig met spektakel of saaiheid van de wedstrijd te maken maar meer met geen zin hebben in controles....

AIKSSSSSSSSSSS, die is r..... maar laten we daar ieder vrij in laten het ging mij meer om de erkenningen van je training, je naam vestigen en vereeuwigd worden in de ANAALEN van de Nederlandse krachtsport die voorheen zo Dominerend was, en hoe is dat nu bij Strongman werldwijd?
hebben wij toppers na Jarno Harms?
mooooooooooooooh?

Aan de powerlifting kwaliteiten van de atleten ligt het niet zozeer. Er zijn maar een paar lifters in nederland,maar toch worden er medailles gehaald op internationale wedstrijden. Nog wel, want als er geen wedstrijden meer zijn in nederland, zullen er uiteindelijk geen lifters meer zijn. Volgens mij is het nu niet zo heel erg belangrijk of er veel publiek komt kijken of dat er weinig sponsors zijn. Het is veel erger: de basis om de sport te beoefenen is er niet. Immers, een bond die geen wedstrijden weet te organiseren (of te laten organiseren) heeft een probleem aan de basis. En ik weet, dat de vraag van de kip en het ei nu opkomt, maar bij strongman wedstrijden komt redelij wat volk op af, maar deze gaan echt niet allemaal later een wedstrijd doen....
Maar goed, de beginvraag van het topic had te maken met het NK. Wordt dat nu nog georganiseerd en zo ja waar en wanneer? Want als serieus atleet zul je je toch ook moeten voorbereiden, stel ik me zo voor. Want als de voorbereiding niet goed is en de wedstrijd navenant, kan ik me wel voorstellen wat het eerst volgende topic gaat worden na het NK!

AIKSSSSSSSSSSS, die is r..... maar laten we daar ieder vrij in laten het ging mij meer om de erkenningen van je training, je naam vestigen en vereeuwigd worden in de ANAALEN van de Nederlandse krachtsport die voorheen zo Dominerend was, en hoe is dat nu bij Strongman werldwijd?
mooooooooooooooh?

Is dat nu met opzet die spelling? :D

Met het gewichtheffen is het iig ook 0,0 in NL maar dat zal geen nieuws zijn.Schijnt vroeger ook veel meer geweest te zijn.Ik vraag me ook wel eens af waar dat aan ligt,het is wel heel jammer.
Strongman lijkt juist meer belangstelling te krijgen,maar het kan ook zijn dat ik die indruk krijg doordat er nu een aantal op dbb zitten en in het begin niet ;)

Missss Deadlift ik heb je gemist in de discussie hoe ist 200 al getrokken?
stuur weer eens wat pics,
Gelukkig ben je er nog, was bang dat je de sport ook ontlopen was?:o

Gewichtheffen was al dood, powerlifting = terminaal nu

precies

Onzin....dit geldt misschien voor een aantal atleten maar je kunt niet iedereen over een kam scheren. En geleoof me, spektakel betekent meer publiek en dus meer motivatie voor de atleten. Voor mij persoonlijk wel in ieder geval. Hoe meer publiek en sfeer, hoe groter de drang om te presteren.

mooooooooooooooh
?

Dit zou een mgoede motivatie KUNNEN zijn voor atleten maar als het alleen een vermelding op een website betekend die door nog minder mensen bekeken wordt dan dat er publiek is op een PL-wedstrijd dan houdt dat toch ook niets in?

En er zijn zeker wel toppers na Jarno alleen besteden de media in Nederland hier ook niet veel aandacht aan. Ik ga geen namen noemen want anders sla ik ongetwijfeld iemand over maar ik heb minimaal 6 namen in gedachten die echt wel toppers zijn.
Maar de media in nederland laten duidelijk zien waar een klein land ook werkelijk klein in kan zijn door vooral geen aandacht aan deze jongens te besteden. Hetzelfde geldt overigens voor andere krachtsporten want dat is allemaal maar barbaars.

Aan de powerlifting kwaliteiten van de atleten ligt het niet zozeer. Er zijn maar een paar lifters in nederland,maar toch worden er medailles gehaald op internationale wedstrijden. Nog wel, want als er geen wedstrijden meer zijn in nederland, zullen er uiteindelijk geen lifters meer zijn. Volgens mij is het nu niet zo heel erg belangrijk of er veel publiek komt kijken of dat er weinig sponsors zijn. Het is veel erger: de basis om de sport te beoefenen is er niet. Immers, een bond die geen wedstrijden weet te organiseren (of te laten organiseren) heeft een probleem aan de basis. En ik weet, dat de vraag van de kip en het ei nu opkomt, maar bij strongman wedstrijden komt redelij wat volk op af, maar deze gaan echt niet allemaal later een wedstrijd doen....
Maar goed, de beginvraag van het topic had te maken met het NK. Wordt dat nu nog georganiseerd en zo ja waar en wanneer? Want als serieus atleet zul je je toch ook moeten voorbereiden, stel ik me zo voor. Want als de voorbereiding niet goed is en de wedstrijd navenant, kan ik me wel voorstellen wat het eerst volgende topic gaat worden na het NK!

Het begint inderdaad met de basis. Organiseer eerst eens wat goede en aantrekkelijke wedstrijden (met spektakel en gevoel voor show) en dan komt er vanzelf meer publiek waarna ook meer en grotere sponsors zullen volgen. Dit zou voor de atleten zeer motiverend kumnnen werken en ook voor nieuw aankomend talent. Wat is nu aanterekkelijker voor een atleet? Een aantal "ouwe lullen" die met hun biertje aan de bar zitten of een publiek wat uit zijn dak gaat en met de bijbehorende sfeer de atleten opzweept?

Je hebt idd gelijk dat niet iedereen uit het publiek direct een deelnemer zal worden maar veel atleten willen toch dat hun prestaies gezien worden in plaats van alleen maar een vermelding op een website die geen hond bekijkt.
Ik weet wel dat atleten toch voor een groot deel door dit zaken beinvloed worden bij het kiezen van de plaats waar ze hun prestaties neerzetten. Vooral in de kracht- en ook de vechtsporten. Dus sporten met een hoog "testosteron"- en egogehalte.

Is dat nu met opzet die spelling? :D

Met het gewichtheffen is het iig ook 0,0 in NL maar dat zal geen nieuws zijn.Schijnt vroeger ook veel meer geweest te zijn.Ik vraag me ook wel eens af waar dat aan ligt,het is wel heel jammer.
Strongman lijkt juist meer belangstelling te krijgen,maar het kan ook zijn dat ik die indruk krijg doordat er nu een aantal op dbb zitten en in het begin niet ;)

Ik denk dat door DBB nu juist meer mensen "overgehaald" worden om zich eens in te schrijven voor een zogenaamde C-wedstrijd en het gevolg zal zijn dat er toch een aantal blijven plakken in de sport.
Hetzelfde hebben we dit jaar met de highland games ervaren. Dankzij een jaar lang promoten en interesse opwekken bij mensen door info te geven, hebben zich best een flink aantal mensen van DBB meegedaan bij de "Weiland games" (introductiewedstrijd) waarvan er toch een aantal een blijvende interesse hebben voor de highland games.

Terug
Naar boven