Fitness Seller

No-explode artikel iemand?

Slieper

Novice
Waardering
2
Ik kan het artikel zelf niet vinden. Iemand anders misschien?

Nav het artikel: Op de pot van BSN NO-explode zelf staat dat je best 2uur? van te voren niet kan eten voor het beste resultaat, misschien ook wel om een bloed tekort te voorkomen in je darmen en zo dus ischemic colitis te voorkomen?

Mil Med. 2010 Mar;175(3):202-5.
NO-Xplode: a case of supplement-associated ischemic colitis.

Magee CD, Moawad FJ, Moses F.

Department of Medicine, Walter Reed Army Medical Center, 6900 Georgia Avenue, Washington, DC 20307, USA.
Abstract

The most common cause of ischemic colitis (IC) is a sudden and transient reduction in splanchnic perfusion. In the younger population, medications are an increasingly recognized cause of ischemic bowel disease. Over-the-counter supplements may also lead to the development of ischemic colitis through similar effects. We present a case of ischemic colitis in a 42-year-old active duty service member after using the performance-enhancing supplement, NO-Xplode. In this report, we review the pharmacology of this supplement and its proposed mechanism of injury.

Nee, gewoon omdat je maag dan nuchter is en dan alles lekker snel opneemt.

• Topic Starter Topic Starter
Nee, gewoon omdat je maag dan nuchter is en dan alles lekker snel opneemt.

Dat snap ik maar ik bedoelde dat ik me kan voorstellen dat er door voeding direct voor de training icm no-explode, meer hypoperfusie onstaat in je darmen wat misschien zou kunnen leiden tot ischemic colitis.

Bedankt voor het artikel, ga het zo eens lezen:)

"The primary ingrethents in this supplement have potent vasoactive properties that may have played a significant role in causing ischemic injury in our patient."

Het is maar een casereport maar voor de zekerheid toch maar op het label?;)

Als ik het neem zonder te eten word ik altijd duizelig, neem daarom dan ook altijd maar beetje brinta vlak voor het trainen.

Als ik het goed begrijp, vraag jij je af of je door dit te drinken een medicijn hebt tegen ischemic colitis. Het lijkt mij niet dat dit de bedoeling was van de bedenkers van de stof ;)!

Als ik het goed begrijp, vraag jij je af of je door dit te drinken een medicijn hebt tegen ischemic colitis. Het lijkt mij niet dat dit de bedoeling was van de bedenkers van de stof ;)!

:rolleyes: juist niet dus, no explode zorgt voor vaatverwijding en dus meer bloedtoevoer naar de spieren en dus een grotere kans op een bloed tekort in je darmen:--> grotere kans op ischemic colitis

de eerste training dat ik um gebruikte voelde ik hem erg goed, miss ook een beetje placebo effect wat zn werking deed. de trainingen erna heeft het helaas weinig effect op mij.. :(

Wat houdt ischemic colitis in?

ik gebruik ook no explode voor de motorcross maar weet niet goed wanneer en hoeveel ik ervan moet nemen ?

^

1 tot 2 scheppen, 30 tot 45 minuten voor de training/cross in jou geval.

Terug
Naar boven