AndroidHealthClinic

Breaking News Noord-Koreaanse leider Kim Jong-il overleden

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tijdens het WK zijn een paar noord-koreaanse spelers toch ook gevlucht? :D

Als je uit dat land vlucht wordt heel je familie veroordeeld ervoor.
Dus hoe erg moet het daar wel niet zijn als je vlucht met dit als consequenties.
 
Die beelden op tv weer, huilende gehersenspoelde massa. Ondertussen laat 'de geliefde leider' een economische puinhoop en humanitair drama achter. Met weinig hoop voor de toekomst.
 
375247_335645259779693_147181238626097_1410536_1875779708_n.jpg


aan de ene kant Kim Jong zien en aan de andere kant onze eigen favoriete excuushomo en musicalster Jamai. Inderdaad, zoek de verschillen.
 
Hij is in een glazen kist begraven.
 
Wat ik mooi vind is dat als een land niet mee wilt doen met de rest van de samenleving ze automatisch gehersenspoeld zijn enz. Kim Jong-Il is een tiran/dictator en het land zal en moet democratie krijgen! Ze hebben stiekem kernwapens die ze mogelijk willen gebruiken en blablabla.

Zijn gewoon schoolpraktijken. Degene die niet mee wil doen met de rest wordt verbannen en zwartgemaakt. Propaganda d.m.v. het nieuws.
 
Wat ik mooi vind is dat als een land niet mee wilt doen met de rest van de samenleving ze automatisch gehersenspoeld zijn enz. Kim Jong-Il is een tiran/dictator en het land zal en moet democratie krijgen! Ze hebben stiekem kernwapens die ze mogelijk willen gebruiken en blablabla.

Zijn gewoon schoolpraktijken. Degene die niet mee wil doen met de rest wordt verbannen en zwartgemaakt. Propaganda d.m.v. het nieuws.

Ja eigenlijk is het gewoon een mooi, open en vrij land natuurlijk.

Bhutan doet ook niet echt mee met de modernisering die je in de rest van de wereld wel ziet maar kent toch wel een wat gezonder regime dan het repressieve regime in N-Korea.

Je bent enigszins bekend met hoe het er aan toegaat in N-Korea? Of denk je dat die underground reportages die gefilmd zijn met gevaar voor eigen leven ook pure propaganda zijn?
 
Je bent enigszins bekend met hoe het er aan toegaat in N-Korea? Of denk je dat die underground reportages die gefilmd zijn met gevaar voor eigen leven ook pure propaganda zijn?

Link naar zo'n reportage? Heb veel over de ellende gelezen maar weinig beeld nog, behalve van het rode kruis.
 
Ja eigenlijk is het gewoon een mooi, open en vrij land natuurlijk.

Bhutan doet ook niet echt mee met de modernisering die je in de rest van de wereld wel ziet maar kent toch wel een wat gezonder regime dan het repressieve regime in N-Korea.

Je bent enigszins bekend met hoe het er aan toegaat in N-Korea? Of denk je dat die underground reportages die gefilmd zijn met gevaar voor eigen leven ook pure propaganda zijn?
Weleens over gehoord maar de site/link nooit kunnen vinden :eek: heb jij um maybe?
 
Wat voor een leider ben je als je je volk ten behoeve van jezelf zo laat lijden?
Kijk hoe dit soort leiders zich onsterfelijk wanen en hoe de dood hen pakt.
Ze hebben alles wat hun hart begeerd, maar uiteindelijk heb je niets en ligt je lijk weg te rotten in een glazen kist.
Het gaat hard met dit soort smerige onderdrukkers dit jaar.
Dat 2012 maar net zo mag zijn.
 
Laatst bewerkt:
Wat voor een leider ben je als je je volk ten behoeve van jezelf zo laat lijden?

Een dictator :)

Met het volk win je geen oorlog hé ;)
 
Wat een enorme massa hysterie zeg, die jankende mensen op tv.
 
Die tranen zijn volgens mij echt, ik heb undercover docus gezien van de "hermit kingdom" en mensen zijn daar echt extreem gebrainwasht.
Ook lijkt angst en bewondering voor Kim hand in hand te gaan, ze weten niet beter, ze hebben recht op veel meer maar dat zien ze niet, degene die stoer doen worden uiteraard korte meppen mee gemaakt.

Ook is het land totaal naar de kloten, infastructuur, werkgelegenheid, honger, koreanen skinny as hell. Het lijkt net een ghosttown. En de hoofdstad lijkt net alsof het beelden zijn uit een slechte MMO die niemand speelt, overal overdreven grote kunstwerken, standbeelden van Kim, monumenten etc. maar niemand loopt daar rond.

Echt schrikken man, dan leef ik nog liever als jood in Iran bewijs van spreken.
 
En toch hoop ik ooit een keer een reis te kunnen maken om dit alles te aanschouwen.
Een verschrikkelijk regime natuurlijk bijna een sciencefiction film waar je doorheen loopt zo onwerkelijk moet dat aanvoelen.
 
En toch hoop ik ooit een keer een reis te kunnen maken om dit alles te aanschouwen.
Een verschrikkelijk regime natuurlijk bijna een sciencefiction film waar je doorheen loopt zo onwerkelijk moet dat aanvoelen.

Lijkt me ook wel bizar, maar ik zou me toch niet bepaald veilig voelen daar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven