XXL Nutrition

Noten, Aardbeien en nog wat

Atietje

Novice
Waardering
0
Paar vraagjes..

Ik probeer momenteel te cutten, is het verantwoord om 's avonds voor het slapen (laatste maaltijd) ongezouten noten te eten? of is dit alleen voor bulk?

Daarnaast eet ik ook Magere kwark (C1000 huismerk, 500gram) met 1 banaan en 8 aardbeien, omdat ik magere kwark gewoon niet weg krijg zonder dit fruit. Is het wel goed om 's avonds voor het slapen zoveel fruit te eten? Zijn aardbeien en bananen goed fruit voor in de cut?

Is Slankie kaas goed om af te vallen? Zit hier niet onnodige troep in? Twee maaltijden van mijn dag eet ik namelijk 2 volkoren bruin brood met slanktie 30+ kaas. Of kan ik dit beter vervangen door kipfilet?

Ook eet ik 's morgens havermout, maar het lukt me nog steeds niet om het lekker te maken, iemand nog tips?

Klopt het dat ik mijn Whey shake met magere melk + banaan niet als maaltijd mag meetellen?

Hoeveel eiwitten moet ik ongeveer per dag eten?

Mijn stats die misschien helpen bij het antwoorden van de vragen:

Leeftijd: 20 Lengte: 1.98m Gewicht: 104.5kg Vetpercentage: 20-21%
Activiteit Niveau: 5 x Sporten in de week Calorieen nodig per dag: 3493 Calorieen Calorieen voor cut: 2993 Calorieen
Voeddingsschema momenteel:

Maaltijd 1
80gram Havermout
500ml Water
16g Whey

Maaltijd 2
2x Volkoren Bruin brood
Slankie 30+ kaas

Maaltijd 3
500ml magere melk
72g Whey
1 Banaan

Maaltijd 4
Wat de pot schaft

Maaltijd 5
2x Volkoren Bruin brood
Slankie 30+ kaas

Maaltijd 6
500gram Magere kwark
8 Aardbeien
1 Banaan
beetje zoetstof
25g ongezouten noten

Ben al bezig met een wat meer gedetailleerde versie, ik hoop dat iemand hier alvast een oog op kan werpen.

Bij voorbaat dank :p

Laatst bewerkt:
Paar vraagjes..

Ik probeer momenteel te cutten, is het verantwoord om 's avonds voor het slapen (laatste maaltijd) ongezouten noten te eten? of is dit alleen voor bulk?

Daarnaast eet ik ook Magere kwark (C1000 huismerk, 500gram) met 1 banaan en 8 aardbeien, omdat ik magere kwark gewoon niet weg krijg zonder dit fruit. Is het wel goed om 's avonds voor het slapen zoveel fruit te eten? Zijn aardbeien en bananen goed fruit voor in de cut?

Is Slankie kaas goed om af te vallen? Zit hier niet onnodige troep in? Twee maaltijden van mijn dag eet ik namelijk 2 volkoren bruin brood met slanktie 30+ kaas. Of kan ik dit beter vervangen door kipfilet?

Ook eet ik 's morgens havermout, maar het lukt me nog steeds niet om het lekker te maken, iemand nog tips?

Klopt het dat ik mijn Whey shake met magere melk + banaan niet als maaltijd mag meetellen?

Bij voorbaat dank :p

als je gaat vragen of slankie een goede cut maaltijd is en of je banaan door je kwark kan doen omdat je het niet op krijg moet je toch ff wat meer inlezen

post ff je totale schema.

maar antwoorden op je vraag:
- ongezouten noten kan als laatste maaltijd maar is niet aan te raden
- banaan zit alleen maar suikers en die moet je juist vermijden voordat je gaat slapen, alleen de aardbeien kan overigens wel
- slankie kaas.......... no comment
- brinta nemen als ontbijt is makkelijker weg te krijgen met een beetje whey en evt melk is het makkelijk te doen
- whey shake met banaan is niet echt een maaltijd nee, ligt eraan wanneer je dit neemt

• Topic Starter Topic Starter
als je gaat vragen of slankie een goede cut maaltijd is en of je banaan door je kwark kan doen omdat je het niet op krijg moet je toch ff wat meer inlezen

post ff je totale schema.

maar antwoorden op je vraag:
- ongezouten noten kan als laatste maaltijd maar is niet aan te raden
- banaan zit alleen maar suikers en die moet je juist vermijden voordat je gaat slapen, alleen de aardbeien kan overigens wel
- slankie kaas.......... no comment
- brinta nemen als ontbijt is makkelijker weg te krijgen met een beetje whey en evt melk is het makkelijk te doen
- whey shake met banaan is niet echt een maaltijd nee, ligt eraan wanneer je dit neemt

Bedankt voor het antwoord! Ik verwijder direct mijn banaan en noten uit mijn laatste maaltijd, met die 8 aardbeien is het prima naar binnen te krijgen. Mijn banaan en whey shake drink ik direct na mijn training. Ook ga ik binnenkort brinta inplaats van havermout proberen, veel mensen raadde dit mij al aan :) Slankie kaas maar vervangen met kipfilet ? :O Zal binnekort wel een nieuw topic maken met alle nummertjes etc erbij, momenteel even geen tijd voor. Bedankt alvast voor deze antwoorden :)

gooi gewoon een drupje suikervrije siroop door je kwark

Je kan ook gewoon melk koken, dat bij je whey en havermout ingooien, heb je een lekker warm smaakvol papje! En die kwark moet je maar gewoon leren eten, na een tijdje wil je niks anders ;)

Kan iemand ergens onderbouwen dat noten voor het slapen gaan 'slecht' is? Noten met lage aantal KH's, bedoel ik.. Vetten en eiwitten heb je toch nodig, of je die nu neemt voor het slapen gaan of niet, kijken naar IFFYM, moet dat geen probleem zijn.

Wat een adviezen weer....

ik eet altijd ongezouten noten door mijn kwark (tip) voor het slapen gaan... cut gaat prima. totaal onnodig dit te schrappen...
(Oh en de kwark van de c1000 is inderdaad goor... probeer n ander merk)

En dan: brinta of havermout.... who cares! Daar zal t echt niet vanaf hangen hoor....

Ik eet altijd noten 's avonds bij de yoghurt met whey. Meende dat vetten voor een vertraagde opname van de eiwitten zorgen?

Kwark kan inderdaad schelen in smaak per merk. Zelf doe ik er meestal nog wat whey onder en dat maakt de smaak meestal wel goed.

Wat een adviezen weer....

ik eet altijd ongezouten noten door mijn kwark (tip) voor het slapen gaan... cut gaat prima. totaal onnodig dit te schrappen...
(Oh en de kwark van de c1000 is inderdaad goor... probeer n ander merk)

En dan: brinta of havermout.... who cares! Daar zal t echt niet vanaf hangen hoor....

als het voor jou werkt dan werkt het noten voor het slapen gaan maar blijft nog altijd een kcal bommetje.

hij lust geen havermout of gaat er moeilijk in, wij adviseren hem om brinta te proberen !!!

antwoord op een paar dingetjes:
ik eet mn havermout zo elke ochtend:
150g havermout
250ml melk (ongeveer)
handje cranberries (liggen in de c1000 bij de rozijnen en krenten, erg lekker)
en klein handje chocolade cruesli
alleen havermout vind ik ook niet zo heel lekker (eet t wel, maar) maar zo is het echt lekker vind ik. Mss heb je er wat aan

eiwitten is ong 2/2,5*lichaamsgewicht (dus stel je weegt 80kilo, ong 160-200g eiwit)

ik zou sochtens 30g maken van die whey
en je doet er een beetje veel melk bij bij die 80gram ;p

die 'maaltijd'(wheyshake+banaan), is idd geen maaltijd. maar als je er wat brinta doorheengooit, of wat havermout, dan is het een erg goede maaltijd.

Ok, ik zie t....had er overheen gelezen dat hij havermout niet lekker vond!

Noten zijn idd. calorierijk, maar wel een prima bron van o.a. vezels en goede vetten, of je ze smorgens of savonds eet maakt echt niet uit.

Helemaal geen brood tijdens cutten is mijn advies, neem gewoon rijstwafel met daarop 3 plakken kalkoenfilet verder veel komkommer/wortel/tomaat/paprika ter vulling voor maaltijden 2/3&4.

Noten beter niet vlak voor slapen gaan, 500 gram kwark is genoeg.
hoezo geen brood? zout?
rijstwafel is ook fcking zout.. (nja niet als je ongezouten neemt, maar moet je dan wel er bij zeggen. Of heb je een andere reden?

en zeker in de cut zijn vetten uit noten wel nuttig hoor, maar als je ze niet voor het slapen wilt nemen for some reason (zou niet weten waarom niet, maar), dan neem je ze toch uurtje/2uurtjes voor je kwark.

Er staat geen calorie-totaal bij zowel je schema als voor je onderhoudsniveau... dus niemand kan zeggen of die noten passen in je schema of niet.

Los daarvan is er op zichzelf niets mis met noten, maar ook niets zaligmakends.

je eet na het avondeten nog brood met kaas, daar kun je beter de noten nemen en eventueel wat olijfolie voor de rest van die goede vetten. door de slanke kaas schietten je cals snel omhoog in de cut, ik zou zelf persoonlijk gewoon voor kippenborst gaan.
complexe koolhydraten in de cut zou ik ook zo min mogelijk houden, dus vooral zo min mogelijk brood. en je zegt dat je in de cut zit dus ' wat de pot schaft ' kan ook een bordvol met aardappelen zijn. als je echt wilt cutten, zul je dit zelf moeten beslissen anders kan het zijn dat je avondeten nogal hoog in kcal valt sinds ik eerst ook altijd meeat met mijn ouders.

bedoel je niet simpele koolhydraten?

Brood zit vol suikers en overmatig veel zout, althans het "gewone" supermarkt brood dan, geraff suikers is het laatste wat je wil in je cut.

Er zitten geen geraffineerde suikers in brood (suikerbrood en andere zoete broodjes uitgezonderd)

En wie bang is voor zout heeft het niet begrepen.

Brood zit vol suikers en overmatig veel zout, althans het "gewone" supermarkt brood dan, geraff suikers is het laatste wat je wil in je cut.
En in rijstwafels zit dan ook wel zout maar 3 rijstwafels wegen net zoveel als een halve boterham... dusja...

Noten horen naar mijn mening absoluut in een cutschema thuis maar persoonlijk vind ik ze meer passen bij een tussendoor maaltijd ipv voor het slapen gaan, dit is wat beter werkt voor mij... ieder zn ding aight.
http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=652
1,5g suiker, 380mg natrium, rest goede low gi carbs

rijstenwafel = alleen high gi carbs.. gwn gepofte witte rijst, daar is nog nooit iemand groot op geworden.

sowieso als je brood eet natuurlijk gewoon van de bakker / goed volkoren brood..
maar dat is het zelfde als zeggen dat alle rijst niet goed is in de cut, omdat witte rijst een GI heeft net als suiker..

En in rijstwafels zit dan ook wel zout maar 3 rijstwafels wegen net zoveel als een halve boterham... dusja...

Noten horen naar mijn mening absoluut in een cutschema thuis maar persoonlijk vind ik ze meer passen bij een tussendoor maaltijd ipv voor het slapen gaan, dit is wat beter werkt voor mij... ieder zn ding aight.

Jij hebt duidelijk nog veel bij te leren

Terug
Naar boven