MuscleMeat

Noten?

Sammy302

Cool Novice
Waardering
0
Ik ga nu gedurende 2 weken , 100gram noten opnemen in voedingsschema maar ..

Ik heb een zakje natuurnoten mengeling: 100g : 625kcal 17,2EW 13,7 Kh 55,7vet

Maar als ik nu een zakje cracanut paprika pinda's neem zie ik :
100g: 530kcal 13EW 45Kh 33 Vet

Normaal zou je toch zeggen dat zo'n natuurnotenmengeling gezonder is maar als ik dit zie.

Er zitten zoals je ziet meer eiwitten en gezonde vetten in natuurnoten. In de zakje cracanut zitten meer (simpele?) koolhydraten die je niet nodig hebt. Dus ik zou het gewoon houden bij de natuurnoten :o

• Topic Starter Topic Starter
Zit wel 20g meer vet in

En wat is er mis met vet ? ;)

Vertel...

Het is niet omdat er ergens minder vet inzit dat het opeens ongezond word ofzo.

En 100g noten is dat te doen? of teveel

Voorzover ik altijd heb begrepen is 50 gram per dag voldoende. Corrigeer me indien ik het verkeerd heb, dames én heren.

Voldoende in welke zin?

De bedoeling van noten is gewoon zoals elk ander (gezond) voedsel dat je voldoende afwisseling(variatie) hebt en dat je niet té veel ervan eet.

100 gram is zeker te doen. Alleen moet je kijken of je niet teveel vetten binnenkrijgt in geheel want teveel gezonde vetten is ook weer niet goed. ;)

Ik frat eerst ook elke dag 100gram pinda's of caswhenoten.
Maar dat is dus wel ff 600 calorien!!
Ben er toen mee gestopt, wat ik werd na een paar weekjes toch wel ietwat te vet :(

Waar haal ik grote zakken (gevarieerde!) noten? In de normale supermarkt verkopen ze alleen kleine dure zakjes of grotere maar dan heb je vieze pindas zonder smaak :p

Ik koop ze in zakjes vn 500gr

Natuurnoten mengeling, ik koop ze in de Gb in Belgium

Maar ik vermoed dat ze ook ergens anders te vinden zijn.

Natuurnoten mengeling, ik koop ze in de Gb in Belgium

Maar ik vermoed dat ze ook ergens anders te vinden zijn.

Offcourse, elke supermarkt of natuurwinkel heeft normaal wel noten in hun assortiment,maar niet altijd die notenmengeling en dan nog in 500g.
Ik haal ze eigelijk meestal bij ons uit de Spar (moet wel bekennen dat het hier gaat om cashewnoten, dus geen notenmengeling en ook géén 500g)

ik eet nu elke dag 80-90 gram cashewnoten

ik haal het altijd op de markt

De colruyt heeft van die grote dozen met een noten mengeling (studentenhaver). kosten zeker niet veel

Terug
Naar boven