Fitness Seller

Oef voor polsen niet te zwaar te belasten??

Massiveman

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m73
Massa
82kg
Vetpercentage
9%
Hey aangezien mijn polsen echt zwak blijve en heel rap last er van heb..
kan iemand zeggen welke oef, ik best kan doen nu?

Wrist curls.

Je zoekt een oefening om je polsen niet zwaar mee te belasten?

Met welk doel?

Als je er toch 1 zoekt: stil zitten.

Zorgen voor goede ondersteunende handschoentjes, dan heb je sowieso minder snel last ervan. Voor de rest wrist curls en inverse wrist curls gok ik ja!

Zorgen voor goede ondersteunende handschoentjes, dan heb je sowieso minder snel last ervan. Voor de rest wrist curls en inverse wrist curls gok ik ja!

Doe dan wrist wraps. En waarom wrist curls lol?
Bij press oefeningen heb je het meeste druk op je pols neem ik aan? Dus bijv meer flys doen voor borst dan zwaar bankdrukken.

Wrist wraps doen? Of gewoon kopen..

Hey aangezien mijn polsen echt zwak blijve en heel rap last er van heb..
kan iemand zeggen welke oef, ik best kan doen nu?

Ik denk dat je als eerste op zoek moet naar oefeningen die de polsen versterken. Daarnaast kan je bij de overige oefeningen wraps gebruiken.

Wat bedoel je trouwens met last? Zwakke schakel binnen een oefening of pijn?

• Topic Starter Topic Starter
met last bedoel ik pijn idd ja.. echt een vervelend gevoel
kheb vandaag borst met wrist wraps getraind ging wel al stukke beter ..

met last bedoel ik pijn idd ja.. echt een vervelend gevoel

Ik heb denk ik hetzelfde als jij man, maar toen ben ik gestopt met bankdrukken en werden mijn polsen naar mijn idee "zwakker" zodra ik een lichte MP of benchpress deed had ik gelijk weer pijn. Nu ik weer wat zwaarder op de bench zit is de pijn ook meer over dus mijn advies: vooral niet stoppen met de compound presses! En focus dat je je pols goed recht houd en niet je handen naar achteren houd als je presses doet.

In ieder geval geen rust pakken daarvan worden ze nog slapper ;)

als je polsen zwak zijn, moet je ze juist sterker maken!

Hij heet pijn wat op zich geen teken van zwakke polsen is maar een overbelasting en/of verkeere techniek.

• Topic Starter Topic Starter
kdenk dat het ligt aan de techniek want kheb al zelf gemerkt dat ik mijn polsen soms niet goed hou met de zwaardere gewichten..

Terug
Naar boven