AndroidHealthClinic

Nieuws Officieel: Clijsters keert terug

Timmeeh

I feel like a monster
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
1.024
Lengte
1m84
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Officieel: Clijsters keert terug

media_xl_884134.jpg

Kim Clijsters heeft op een persconferentie in Bree officieel haar comeback in het tennis aangekondigd. Ze wil deelnemen aan de tornooien van Cincinnati (start op 10 augustus), Toronto (17 augustus) en de US Open (31 augustus), waar ze een wildcard voor heeft aangevraagd. "Daarna zien we wel verder", sprak Clijsters de verzamelde wereldpers toe.
"Ik heb nu een heel ander leven: ik ben getrouwd, heb een dochtertje en moest afscheid nemen van mijn papa. Toch kreeg ik de laatste maanden enorme honger naar de bal. Ik stelde me voortdurend de vraag of een terugkeer nog zou lukken. Daarom trainde ik de laatste weken en maanden ook keihard. Ik ga de uitdaging graag aan! Maar wees gerust: het is puur voor het plezier dat ik nog op de courts zal verschijnen. Ik hoef niets meer te bewijzen. Het enige probleem dat de kop kan opsteken is het gebrek aan wedstrijdritme, maar daar passen we wel een mouw aan." (straks meer!)

zal ze terug op haar oude niveau geraken? ik vrees van niet, maar der is terug een beetje hoop voor de belgische sportwereld

Laatst bewerkt:
Het feit dat ze voor zichzelf niets meer hoeft te bewijzen kan wel zorgen dat ze ongedwongen kan tennissen, wat doorgaans wel een positieve invloed heeft op het spel.

Overmars, Armstrong, Sluiter, Clijsters.. who's next.. Coleman?

leuk nieuws :woot:

kijk wel graag naar het vrouwentennis :lick: maar het is altijd net ietsje leuker als er een landgenoot meedoet

Hingis kwam eigenlijk ook redelijk makkelijk terug. Terwijl die echt niet meer van deze tijd was. Clijsters staat binnen no-time in de top10. Vrouwentennis sucks.

Het is wachten op Patrick.

http://www.youtube.com/watch?v=QH_KAF4fybI

Wanneer topsporters stoppen, komen ze er meestal na een tijdje achter dat ze verder ook niks kunnen. Weten niet wat echt werken is. En wat je verdient is meestal niks vergeleken wat je daarvoor verdiende. Geen motivatie. Als topsporter moet je gewoon doorgaan todat je bijna dood bent en zoveel mogelijk geld verdienen. Ook bijsnoepen met waar je maar kan, reclames, presentaties, etc. Daarna trainer worden. En nog een paar boeken schrijven. Dan ben je hopelijk wel binnen en kun je echt stoppen.

Voor het geld hoeft ze het niet meer te doen zij is al lang binnen.
Ja kan het meer zien als een rustpauze die ze genomen heeft dan.
Ze zal zeker ambitie hebben om terug in de top 10 te staan en hoger,
voor minder zou ze het niet doen volgens me.
En zo oud is ze nog niet een jaar of 26 ze kan nog wel paar jaartje mee op topniveau.

Voor het geld hoeft ze het niet meer te doen zij is al lang binnen.
Ja kan het meer zien als een rustpauze die ze genomen heeft dan.
Ze zal zeker ambitie hebben om terug in de top 10 te staan en hoger,
voor minder zou ze het niet doen volgens me.
En zo oud is ze nog niet een jaar of 26 ze kan nog wel paar jaartje mee op topniveau.

Hebben jullie ook zo'n vaag beeld? ???

OT : Goed nieuws, dan presteren de belgen nog eens wat. Er zijn de laatste 2 jaar net iets teveel vrouwelijke toppers gestopt binnen atletiek en tennis.

Hebben jullie ook zo'n vaag beeld? ???

OT : Goed nieuws, dan presteren de belgen nog eens wat. Er zijn de laatste 2 jaar net iets teveel vrouwelijke toppers gestopt binnen atletiek en tennis.

Wat bedoel je met vaag beeld?
Heb vrouwen tennis en Kim Clijsters altijd wel gevolgd.
Dus zuig niet zo maar wat uit men duim.
Denk niet dat zij zomaar voor het plezier gaat tennisen maar wel met ambitie om terug in de top te staan.

Jenifer Capriati had destijds (2001) ook een geslaagde comeback was iets ouder dan Clijsters nu en kwam van veel verder dan haar.

Ik ben blij dat ze terug is, grand slams winnen zal er wel niet meer inzitten, maar kleinere tornooien wel, want sinds ze verdween is het maar slappe koffie aan de top.

Sorry hoor , maar dames tennis :roflol: :roflol:

Terug
Naar boven