Fitness Seller

ok, een vraagje aan de experts/nerds

boogie

Huge Freak
Waardering
6
't is eigenlijk een vrij simpele vraag hoor :o
mn pc begint de laatste tijd, ondanks goede virusscan en firewall wat kuren te vertonen. Ik heb zojuist de defragmentatie etc. gedaan en hij loopt nu alweer aardig, maar ik heb toch het gevoel dat er meer uit mn virtuele vriend te halen is.

Ik heb wel gehoord van rebooten enzo, maar is dat veel werk en moet ik dan backups etc. maken?

M.a.w.: hoe krijg ik weer een soepele pc? :)

Opnieuw installeren moet gewoon om de zoveel tijd.
Windows gaat na een tijdje verrotter lopen en je krijgt dan weleens mankementen.

logfile bijwerken "system information"

scheelt per dag 30 tot 100 mb !!:D

dus alleen van de laatste 3 dagen bijhouden, rest weggooien........;)

het beste is even defragmenteren met diskeeper 9.0 (www.diskeeper.com) mischien even door je ms-config heen bladeren en de onnodige dingen uitschakelen (start-->uitvoeren--> typ dan in ''ms-config'' en dan naar het tabblad opstarten ) en even in je processen beheer kijken (crtl+alt+delete) tabblad processen, kijken of hier een paar onnodige dingen aan staan. En wat ook werkt , je systeemherstel uitschakelen. En nog even je temp mappen leeg gooien, dmv van tracks eraser pro. Als je nog wat wilt tweaken , een paar programma's downloaden zoals, xplite / tunexp enz. En anders even op het tweakers forum zoeken naar ''register tweaks'' , staan een hoop tips.

• Topic Starter Topic Starter
marc181982 zei:
het beste is even defragmenteren met diskeeper 9.0 (www.diskeeper.com) mischien even door je ms-config heen bladeren en de onnodige dingen uitschakelen (start-->uitvoeren--> typ dan in ''ms-config'' en dan naar het tabblad opstarten ) en even in je processen beheer kijken (crtl+alt+delete) tabblad processen, kijken of hier een paar onnodige dingen aan staan. En wat ook werkt , je systeemherstel uitschakelen. En nog even je temp mappen leeg gooien, dmv van tracks eraser pro. Als je nog wat wilt tweaken , een paar programma's downloaden zoals, xplite / tunexp enz. En anders even op het tweakers forum zoeken naar ''register tweaks'' , staan een hoop tips.
ok tnx bro!
paar vraagjes:
- ik kan dat ms-config niet vinden ???
- bj processenbeheer staan bij mij altijd veel processen/programma's aan waar ik nog nooit van gehoord heb. Hieronder ff een screentje om je een idee te geven.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Is dit normaal, en zo niet; wat is er aan te doen?

marc181982 zei:
hier heb ik nog nooit van gehoord. Iemand uitleg?
rebooten = opnieuw opstarten
Denk dat boogie formatteren bedoelt: Je harde schijf helemaal leegvegen en alles (incl OS) opnieuw er op zetten.

boogie zei:
ok tnx bro!
paar vraagjes:
- ik kan dat ms-config niet vinden ???
- bj processenbeheer staan bij mij altijd veel processen/programma's aan waar ik nog nooit van gehoord heb. Hieronder ff een screentje om je een idee te geven.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Is dit normaal, en zo niet; wat is er aan te doen?
Normaal zijn die letters niet zo wazig... :p

Gebruik J16 powertools; www.jv16.org/

Werkt super gemakkelijk! en is gratis!

je moet windows gewoon om de zoveel tijd een keer opnieuw installeren.
pc leeg, windows erop. en hij is weer zoals nieuw :)
en ja, je bent dan alles kwijt. maar daar heb je een dvd/cd-writer voor.

enne ''ms-config'' moet ''msconfig'' zijn , typfoutje

en als je niet helemaal snapt welke programma's het zijn , download dan dit programma : [Link niet meer beschikbaar]
werkt het zelfde als ''msconfig'' alleen duidelijke iconen.

Zorgen dat je geen spyware en virussen hebt scheelt al behoorlijk veel.

Verder de overbodige programma's die automatisch opstarten en op de achtergrond meedraaien eruit halen (staan vaak in de taskbar, rechtsonderin). :)

Alles eraf gooien, formatteren dus. Daarna installeer je windows (XP?) en alle programma's die je zeker nodig hebt. Dan maak je een image met ghost.

Als er dan weer eens een keer wat mis is kan je binnen 5 minuten windows terug zetten met al die programma's. Ik zelf zet zeker elke maand wel een keer die image terug.

Geen dank.

• Topic Starter Topic Starter
ja maar dan moet ik dus allemaal programma's weer opnieuw downloaden en allemaal films en muziek etc. branden :(

Zorg dat je als je een beetje grote harde schijf hebt dat je hem opdeelt in partities.
Dan kan je zeg maar op C: windows instaleren en je programmas en zooi die je wil bewaren zet je zag maar op D:
ALs je dan C formateert heb je tog nog alles op D: staan:)

Terug
Naar boven