AndroidHealthClinic

ok, een vraagje aan de experts/nerds

• Topic Starter Topic Starter
ja dat heb ik. ik kan dus alleen C:\ formateren? zodat mn collectie muziek/video op D:\ onaangetast blijft?

Jeps de spulletjes die je op D: hebt staan blijven lekker bewaard:)

Zo doe ik het ook altijd

Let wel op dat geinstalleerde programma's niet meer werken na het formatteren van je C: partitie :)

MrJ zei:
Neuh, schiet je weinig mee op.

De Pagefile laat ik altijd op 1,5x RAM staan (zowel min. als max.).

Ik heb de pagefile trouwens op 0 gezt. Met 1 GB aan RAM WIL ik niet eens dat er geswapt wordt.

wazzup zei:
Ik heb de pagefile trouwens op 0 gezt. Met 1 GB aan RAM WIL ik niet eens dat er geswapt wordt.

Zou ik persoonlijk niet doen.

Normale desktops met 1GB ram zullen in theorie ram genoeg hebben om niets te pagen, maar zou altijd een pagefile hebben. :)

Remco - 1977 zei:
Beter is 2,5x, anders heb je wel erg weinig.

Ieder z'n ding. 1,5x ram moet meer dan genoeg zijn. Is dat niet zo is het verstandiger wat ram erbij te prikken. :)

MrJ zei:

Normale desktops met 1GB ram zullen in theorie ram genoeg hebben om niets te pagen, maar zou altijd een pagefile hebben. :)

Het viel mij op dat ook als er eigenlijk niets te pagen viel het systeem het toch deed... wat een vreselijke vertraging betekent. (nou ja, relatief dan)

MrJ zei:

Ieder z'n ding. 1,5x ram moet meer dan genoeg zijn. Is dat niet zo is het verstandiger wat ram erbij te prikken. :)

Nee, helaas niet. Want het betekend niet, dat wanneer je 1GIG ram geheugen hebt meer RAM geheugen vrij houd. Windows gaat automatisch meer geheugen gebruiken wanneer er meer RAM geheugen ter beschikking is.

Uiteindelijk zal 1GIG voor vele hier de max zijn om extra performance waar te nemen.

De vuistregel is nog steeds. swapfile = 2.5 X RAM

boogie zei:
processenbeheer staan bij mij altijd veel processen/programma's aan waar ik nog nooit van gehoord heb. Hieronder ff een screentje om je een idee te geven.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Is dit normaal, en zo niet; wat is er aan te doen?

Jouw PC neemt net zoveel geheugen in beslag als mijn webserver.
Je hebt aardig wat processen runnen. Ik denk dat je dit terug kan brengen naar een stuk of 30. Zelf op mijn thuis PC heb ik 23 processen runnen.

je pc zit vol spyware en virussen boogie... zie mijn sig voor raad.

zowiezo kan je al en deel van de spyware verwijderen via software in configuratie scherm.

Remco - 1977 zei:
Nee, helaas niet. Want het betekend niet, dat wanneer je 1GIG ram geheugen hebt meer RAM geheugen vrij houd. Windows gaat automatisch meer geheugen gebruiken wanneer er meer RAM geheugen ter beschikking is.

Windows gooit heus niet alles exponentieel omhoog als er meer RAM gededecteerd wordt hoor. ;)

Uiteindelijk zal 1GIG voor vele hier de max zijn om extra performance waar te nemen.

2GB is voor sommige games al een merkbare verbetering ten opzichte van 1GB.

De vuistregel is nog steeds. swapfile = 2.5 X RAM

Van M$ zelf. ;)

If there is no other information available, the normal recommendation of 1.5 times the amount of RAM in the computer is a good place to start. On server systems, a common objective is to have enough RAM so that there is never a shortage and the pagefile is essentially, not used. On these systems, having a really large pagefile may serve no useful purpose. On the other hand, disk space is usually plentiful, so having a large pagefile (e.g. 1.5 times the installed RAM) does not cause a problem and eliminates the need to fuss over how large to make it.

http://support.microsoft.com/?kbid=555223

Terug
Naar boven