XXL Nutrition

Onder boete uit komen

Stommelul

Novice
Waardering
0
Lengte
1m97
Massa
93kg
Hallo,

Heb net een brief in de bus gekregen van het centraal justitieel incassobureau. Het is een boete gericht aan mij, maar ze hebben mijn naam verkeerd gespeld. Kan ik dit gebruiken om onder de boete uit te komen?

Nee, dit zorgt er juist voor dat je meer administratiekosten moet betalen, en dat je boete verdrievoudigd.
Veel plezier ermee

Waar is het voor? Snelheid?
Dan is het een mulder overtreding, daar mogen ze gegevens nog bij aanpassen.

Gewoon betalen, zit niks anders op (of wacht totdat incasso aan de deur komt). Heb het ook geprobeerd maar toen ik ze er op wees (verkeerde spelling) kreeg ik de brief waarin de afwijzing stond (dat ik gewoon moest betalen) wederom verkeerd gespeld aangeleverd, terwijl ik die pigs nog had verteld hoe mijn echte naam dan wel geschreven diende te worden. Kortom: ze nemen niet eens de moeite.

• Topic Starter Topic Starter
Waar is het voor? Snelheid?
Dan is het een mulder overtreding, daar mogen ze gegevens nog bij aanpassen.

Het is 'Op of aan de weg of op openbaar water of in een publiek gebouw alcoholhoudende drank nuttigen (met overlast)'

90 euro's

Ja dat mag, het betreft een formele beoordeling en niet een materiële.

FF een vraagje tussendoor.... :D
Ik reed vandaag 170km/h op de snelweg tot op een gegevenmoment een auto van de marechaussee naast me kwam rijden. Ze seinde dat ik wat rustigeraan moest rijden en dat ik mijn gordel om moest doen. Heb ik nou heel veel geluk gehad of mag de marechaussee burgers geen boete geven? :)

Volgens mij mag de marechaussee geen boetes uitdelen aan burgers, hoewel sommigen dat wel ons proberen doen te geloven ......

Grtz,

Aad ~ Doix

Volgens mij mag de marechaussee geen boetes uitdelen aan burgers, hoewel sommigen dat wel ons proberen doen te geloven ......

Grtz,

Aad ~ Doix

Dat mogen ze wel, helaas pindakaas.

---------- Toegevoegd om 21:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:43 ----------

Leg eens uit? Snap er niets van en lijkt me interessant.

Dat betreft de formele- en materiële vragen die een rechter te beantwoorden heeft op grond van de ten laste legging.

Het is een vormfout, je kan het proberen..
Niet geschoten is altijd mis....

Maar het aanvechten = kansloos. Take it as a man!

Sjips ...

Over de bevoegdheid van de Koninklijke Marechaussee ten opzichte van burgers bestond tot voor kort veel onduidelijkheid. Krachtens een wijziging (medio 2007) van artikel 6 lid 4 van de Politiewet heeft de Marechaussee ook ten opzichte van burgers alle bevoegdheden die een opsporingsambtenaar van de politie heeft. Er is in het artikel wel bepaald dat hoewel de Marechaussee bevoegd is, zij zich onthoudt van het uitoefenen van bevoegdheden anders dan voor de taken die in artikel 6 van de Politiewet genoemd zijn. Als een lid van de Marechaussee toch gebruik maakt van zijn bevoegdheden buiten de omschreven taken, zijn zijn opsporingshandelingen rechtsgeldig, kan de verdachte worden veroordeeld en kan de marechaussee alleen disciplinair gestraft worden.

Nog meer hersenloze entiteiten die ordinair belasting mogen innen voor onze overheid .... **zucht** excuus dat ik het mis heb ....

Grtz,

Aad ~ Doix

Sjips ...

Nog meer hersenloze entiteiten die ordinair belasting mogen innen voor onze overheid .... **zucht** excuus dat ik het mis heb ....

Grtz,

Aad ~ Doix
Zo hersenloos ben je niet als marechaussee, is een redelijk niveau dat vereist word om toegelaten te worden en wachtmeester te worden. Hoger iig dan dat van de normale politie.

De functie-eisen verschillen per korps in Nederland...
Zo makkelijk kan je de politie en de koninklijke marechaussee niet naast elkaar leggen

marechaussee mag dat idd wel. heb xtje boete gehad omdat ik op door rood liep om op tijd op school te komen ..stupid

maatje van me is door verkeerd spellen naam wel onder bekeuring uitgekomen maar dit was 10 jaar terug. weet niet meer waar voor.wel dikke verkeersboete in elk geval

Ik heb hier even over nagedacht..
En wat ik je adviseer:

Betaal de boete netjes binnen de termijn en schrijf een bezwaarschrift aan. Het adres staat bovenin de brief van het CJIB.
Het zou 'mogelijk kunnen' dat er iemand anders is die hetzelfde heet als jij en hij op dat moment op dat tijdstip die boete heeft gekregen.

Maar... Tegenwoordig gaat het opsporen via BSN-nummers.
En, na even te hebben geGoogle't:

Justitie maakt tegenwoordig het voorbehoud om type-, schrijf- en drukfouten te mogen corrigeren. Deze vormfouten zorgden in het verleden voor wat al te veel niet-vervolgbare criminelen. [Link niet meer beschikbaar]

Met een beetje geluk wordt de boete vernietigd!

Aan de andere kant van de medaille: betaal je je boete niet, dan komen er verhogingen en dan kan je op worden gepakt (bij bijv. een verkeerscontrole) en mag je brommen in de bajes als je dan niet meteen je boete betaald!

Terug
Naar boven