XXL Nutrition

Onderste buikspieren?

Arnovd

Novice
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
91kg
Vetpercentage
8%
Hallo,

Sinds enkele maanden ben ik aan het trainen in de sportschool.
Hierbij train ik alles, 4 dagen krachttraining en één dag cardio.

Er is echter een probleem, hoe hard ik ook mijn best doe om mijn buik te trainen, de onderste spieren worden niet zichtbaar. Nou dacht ik eerst dat dit aan mijn vetpercentage zou liggen, maar deze is slechts 10.5%.
Ik zelf zou denken dat mijn buikspieren zo onderhand toch wel zichtbaar mogen worden.

Vandaag heb ik mij overigens even laten wegen en daar kwamen de volgende resultaten uit:

Lichaamstype: standaard.
Geslacht: man.
Leeftijd: 17.
Lengte: 195cm.
Gewicht: 82.3kg.
BMI: 21.6.
BMR: 8889kJ / 2125Kcal.
Weerstand: 476Ω.
Vet-%: 10.5%.
Vet-massa: 8.6kg.
Vetvrije massa: 73.7kg.
Lichaamsvocht: 54.0kg.
Een foto van mijn buik:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]

Wie kan mij vertellen of ik juist nog meer moet cutten of dat ik gewoon meer moet trainen?

Mvg,

Arno.

20130602_222459.jpg

Je dacht het eerst goed in verband met je v% ;)
lager in vet percentage gaan, zal ervoor zorgen dat het onderste plateau (buikspieren) beter zichtbaar wordt..
is een spier buik , vaak een klein misverstand......

Welkom trouwens en succes....

• Topic Starter Topic Starter
Je dacht het eerst goed ;)
is een spier buik......

Nou goed dan, laat ik ze de maar de onderste blokjes noemen. ;)
Dus volgens jou moet ik mijn vetpercentage nog wat omlaag werken? Rond welk percentage worden die blokjes dan zichtbaar?

Dus volgens jou moet ik mijn vetpercentage nog wat omlaag werken? Rond welk percentage worden die blokjes dan zichtbaar?
Yup, je foto werkt trouwens niet ..
kan ik het v% misschien een beetje inschatten, zal wel iets hoger dan 10% zijn...

Is ook niet voor iedereen hetzelfde dus moeilijk om antwoord op geven voor jouw specifieke geval, maar met 10,5% kan je toch niet ver verwijderd zijn. (mocht dat % kloppen natuurlijk).

Ja ik heb ook mijn twijfels of dat het percentage wel klopt, aangezien het met een soort weegschaal is gemeten? :S
De foto is toegevoegd overigens.

Je ziet toch duidelijk een 6-pack?

Ik zie het probleem niet.

Dat klopt wel ongeveer vet percentage , maar uu er zijn geen blokjes meer over hoor ;)
toch een prima buik man !

Je bent inderdaad scheef :D want ik zie ze wel.

Buikspieren zijn genetisch bepaald. Niet heel hard je best doen voor je buikspieren, buikspieren groeien maar minimaal. Zonde van je tijd.

Dat is genetisch, de een heeft wel blokjes onder z'n navel en bij de anders houden ze daar op. Google maar is 6-pack en kijk wat plaatjes.

Wanneer ik met mijn handen onder mijn navel voel, voel ik wel die blokjes daar, maar ik vind het vaag dat ik met mijn vetpercentage nog geen duidelijke buikspieren heb..

Het is inderdaad genetisch, zo had Frank Zane ook geen onderste blokjes, en die trainde zijn buikspieren best wel veel. http://25.media.tumblr.com/tumblr_m8wx21Sqpp1rat2jyo1_400.jpg
EDIT: heb het even opgezocht, en hij zou 1000 reps per dag voor zijn buikspieren gedaan hebben: 'Worked for me. I just went by the example of those who had been training at Gold’s Gym [in Venice] when I got there. You know, in the late ’60s Zabo Koszewski was there and he had the best abs and I figured, Well, I’ll try it. He would do 500 Roman-chair situps in the morning and 500 leg raises in the afternoon and so that’s what I did. I figured if you had great abs and you had everything else, you’d look even better, and it worked.'
Bron: http://www.simplyshredded.com/the-legend-of-zane-an-interview.html

Meer cutten. Ik had bijna precies hetzelfde. Ik wist dat ik een 6-pack had (en geen 4-pack), omdat bij het naar beneden trekken van mijn buik, die onderste strepen tevoorschijn kwamen! Als dit bij jou ook het geval is, dan moet je gewoon wat verder cutten.
Als je moeite hebt met vet kwijtraken ->Train benen twee keer per week en knal 20 min 130 bpm cardio daarachter. Eet clean en om de 2-3 uur. Dit mag dan wel 'broscience' zijn maar is een stuk efficiënter dan de miljard 'officiële' studies die gedaan zijn naar hoe je moet trainen, eten, etc. Gewoon proberen en kijk wat er gebeurd.

Terug
Naar boven