AndroidHealthClinic

Ontbijtkoek.

Worf

Oldskool member
Elite Member
Waardering
85
Ontbijtkoek.. en makkelijke vorm van Kcals, zo'n 310 kcals per 100gr (4/5 plakken). Wie gebruikt het nog meer als makkelijke Kcals bron?

Ontbijtkoek = peperkoek?

ontbijtkoek goed bb voedsel ja :rolleyes:
****ing vol met suiker man

Yeps.. en vol acrylamiden. En die zijn kankerverwekkend.

Af en toe stukkie ontbijt is prima.. maar zou d'r zeker gaan dagelijkse kost van maken.

Ik eet het ook geregeld, vol KH, weinig vet. Verder ook vol vezels dus daar wordt de GI weer minder ondanks die suikers. Er is ooit een topic over geweest. Dus zoek het eens op zou ik zeggen.

Ik eet het af en toe ook wel is. Het is wel een lekker tussendoortje.

Ontbijtkoek bevat simpele bewerkte suikers, lege koolhydraten dus, zonder enige voedingswaarde.

Ik had het eens gehaald, kijk op de verpakking, ****ing vol met fructose-siroop... als ik iets niet wil hebben is het dat wel.

wazzup zei:
Ik had het eens gehaald, kijk op de verpakking, ****ing vol met fructose-siroop... als ik iets niet wil hebben is het dat wel.
Ja, ik schok er ook van toen ik het in m'n handen had...iets van 69% KH's geloof ik, waarvan 60% suikers.

• Topic Starter Topic Starter
Thanx voor de nuttige info

Centaur zei:
Ja, ik schok er ook van toen ik het in m'n handen had...iets van 69% KH's geloof ik, waarvan 60% suikers.

KLopt ja, maar er zitten dus ook een hoop vezels in. En wanneer heb je als BB nou een lege maag? Dus met die GI gaat het wel mee vallen. En de suikers uit ontbijtkoek zijn voor je lichaam niet anders dan de KH's/suikers uit rijst iod. BEHALVE dat rijst van nature een lagere GI heeft. DUS af en toe een plak peperkoek kan geen kwaad.

p.s. dit was voor all you ontbijtkoek haters, en niet alleen voor Centaur hoor, schatje van me :p

Hmmm, ze hebben ook van die ontbijtkoek met noten erin, is dat wel enigzins gezond voor me? Noten was toch gezond? Nou ja da's dan 80% ongezond, en 20% procent gezond en dan kan ik beter gewoon een zakje pistache noten kopen lijkt me niet?

frietbakker zei:
KLopt ja, maar er zitten dus ook een hoop vezels in. En wanneer heb je als BB nou een lege maag? Dus met die GI gaat het wel mee vallen. En de suikers uit ontbijtkoek zijn voor je lichaam niet anders dan de KH's/suikers uit rijst iod. BEHALVE dat rijst van nature een lagere GI heeft. DUS af en toe een plak peperkoek kan geen kwaad.

p.s. dit was voor all you ontbijtkoek haters, en niet alleen voor Centaur hoor, schatje van me :p

plakje ontbijt koek en eierenkoeken.. perfect bb-ing voer ! :thumb:

Netals Wazzup zegt.. die zooi zit vol fructose: leverglycogeen aanvullen.. en je wilt je spierglycogeen aanvullen met glucose.. dus ongeacht die GI die dan zoveel lager zal zijn door de vezels in die koeken (wat ook zwaar tegenvalt), haal je wel de 'verkeerde' kh's binnen (een beetje fructose per dag is goed voor je leverglycogeen, maar dat kan je dan weer beter uit fruit halen).

Ontbijtkoek tussendoor kan.. maar of het enige toegevoegde waarde heeft aan je dieet.. betwijfel ik... het zijn wel makkelijke/lekkere Kcal .. maar dat is friet ook.

ik zou die troep niet eten als ik jullie was

ja het is de laatste tijd wel erg zoet

neem steeds 3 plakjes. maar ik vind het moeilijk een alternatief te vinden. droog toch een beetje lekker maar niet al te suikerig. misschien een rijstwafel bij m'n ontbijt?

Frenkpie zei:
Netals Wazzup zegt.. die zooi zit vol fructose: leverglycogeen aanvullen.. en je wilt je spierglycogeen aanvullen met glucose.. dus ongeacht die GI die dan zoveel lager zal zijn door de vezels in die koeken (wat ook zwaar tegenvalt), haal je wel de 'verkeerde' kh's binnen (een beetje fructose per dag is goed voor je leverglycogeen, maar dat kan je dan weer beter uit fruit halen).

Frenkpie... wat zijn verkeerde KH's? Alle suikers in de voeding worden door het lichaam tot enkelvoudige suikers (glucose, fructose en galactose) afgebroken om via de darm in de bloedbaan opgenomen te worden. Glucose is direct als energiebron voor het lichaam beschikbaar, fructose en galactose worden door de lever alsnog in glucose omgezet. Dus dan duurt het gewoon wat langer voordat je dat als energie bron beschikbaar hebt.

En je glycogeendepots aanvullen is verkeerd omdat....?

De GI is maar een richtlijn, er zijn zoveel factoren van invloed op de GI dat je hooguit kan zeggen dat rijst zorgt voor een gelijkmatigere stijging van je bloedsuikerspiegel dan bijv. (tafel)suiker. Ga je bij die suiker nu ineens een plak kaas eten daalt die GI al drastisch. En wordt het al een heel ander verhaal. Heb je die dag al wat maaltijden achter de kiezen dan zal ie nog verder dalen omdat je maag nog vol zit met het één en ander, etc. etc.

En even voor de duidelijkheid ik zeg niet dat je van ontbijtkoek moet gaan leven, maar een groot kwaad is het zeker niet als je een plakje eet (of 2 :p).

Het gaat er ook om wat die suikers met je insulinespiegel doen.

Simpele KH's zijn snel opgenomen suikers en verhogen de insuline spiegel aanzienlijk. Na de KT is dit goed, omdat insuline oa eiwitten naar de spiercellen transporteren, maar daarbuiten resulteerd een hoge insuline spiegel vaak in snellere opslag van suikers naar vetten als deze suikers niet voor directe energie gebruikt worden.

Je hebt het nu over de GI he, dat besef je. Daarover heb ik al het 1 en ander gezegd. Als je het daarmee niet eens bent dan kan dat en is het ook niet erg. Maar ik ga niet mezelf quoten :p

Ontbijtkoek rulez, maar dan wel in de refeed cq junkdag. :)

Terug
Naar boven