XXL Nutrition

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Mwa, Apfel heeft daar wel een punt. Als de bevolking niet meer kan rondkomen vanwege de gasprijs, is het gauw afgelopen met de solidariteit met Oekraïne. En ook tussen EU lidstaten. Dat zie je nu al gebeuren met bijv. Bulgarije. En in Nederland valt de steun voor de oorlog ook heel snel weg als normale mensen niet meer kunnen rondkomen. Dat zou het verloop van de oorlog wel significant kunnen beïnvloeden en ook een extra EU crisis kunnen veroorzaken.
Als we Oekraïne niet meer steunen krijgen we de oude prijzen toch niet meer terug.

En dan nog ... Dan doen we een cv loze zondag. Of zelf elke zondag cv loze zondag. Vroeger deden we een autoloze zondag. Dat was best leuk.

Ik denk niet dat de oorlog stopt als de EU er niet meer volledig achter staat, en zolang er oorlog is zal de gasprijs echt niet dalen, want dat is het enige middel wat rusland heeft om het westen te pesten.

De USA zal deze kans echt niet laten schieten om de russen lam te maken zonder dat het ze personeel kost. Lekker de wapenindustrie winstgevend maken en spul naar Oekraïne verschepen, de Oekraïners willen wel vechten.
Nee, maar zonder EU-steun staat Oekraïne er wel beroerder voor en is het, denk ik, een kwestie van tijd voor ze verliezen. Zeker als de EU-sancties vervallen en wij weer zonder restricties Russisch gas kunnen kopen. Dat zou voor ons een groot deel van de inflatie oplossen of in ieder geval erger voorkomen.
Als we Oekraïne niet meer steunen krijgen we de oude prijzen toch niet meer terug.
Zie hierboven. Als de gasprijs normaliseert, voorkomt dat in ieder geval een verdere stijging. Ik vrees namelijk dat de koopkracht deze winter echt een gigantische klap gaat krijgen. Ik heb serieus overwogen om een deel van mijn spaargeld in dollars of Zwitserse francs te parkeren. Daar twijfel ik nog steeds over. Maar wat is wijsheid...

Dat zou voor ons een groot deel van de inflatie oplossen of in ieder geval erger voorkomen.
De inflatie tikte (uit mijn hoofd) ook al de 8% aan in de weken voordat Rusland Oekraïne binnenviel.

Zie hierboven. Als de gasprijs normaliseert, voorkomt dat in ieder geval een verdere stijging. Ik vrees namelijk dat de koopkracht deze winter echt een gigantische klap gaat krijgen.
Zolang we onze reserves in Groningen niet aanboren doen we het onszelf aan.

Nee, maar zonder EU-steun staat Oekraïne er wel beroerder voor en is het, denk ik, een kwestie van tijd voor ze verliezen. Zeker als de EU-sancties vervallen en wij weer zonder restricties Russisch gas kunnen kopen. Dat zou voor ons een groot deel van de inflatie oplossen of in ieder geval erger voorkomen.

Zie hierboven. Als de gasprijs normaliseert, voorkomt dat in ieder geval een verdere stijging. Ik vrees namelijk dat de koopkracht deze winter echt een gigantische klap gaat krijgen. Ik heb serieus overwogen om een deel van mijn spaargeld in dollars of Zwitserse francs te parkeren. Daar twijfel ik nog steeds over. Maar wat is wijsheid...
Denk je echt dat Rusland ons weer gas gaat verkopen voor de oude prijs.
Gaat niet gebeuren, deze melkkoe laat Rusland niet meer los.
We moeten iets anders verzinnen, we willen dit toch ook niet meer, afhankelijk zijn van energie terroristen :dunno:

1662211368043.png

Zag deze voorbij komen op Twitter en dacht ik bestel deze oldscool trainingsjack uit 1972 Olympische spelen!

Bijlagen

• C474A110-6C86-41A2-8DB6-7C84D441D044.jpeg
    C474A110-6C86-41A2-8DB6-7C84D441D044.jpeg
    378,1 KB · Weergaven: 57
In Vostok is het gas ook duur, iedereen heeft de jas nog aan.
Verder zien ze er ook niet heel gelukkig uit imo.

Laatst bewerkt:
In Vostok is het gas ook duur, iedereen heeft de jas nog aan.
Verder zien ze er ook niet heel gelukkig uit imo.
Melancholische losers zijn het met een hang naar het verleden. Winnen zit niet in hun dna. Het is net een kudde half dode schapen, met één valse herdershond aan het roer.

Terug
Naar boven