Ja, of gaat dit niet op voor de Russen?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja, of gaat dit niet op voor de Russen?
Ik snap dat je een discussie wilt voeren maar blijkbaar snap je deze hele situatie niet.
Ik snap dat je een discussie wilt voeren maar blijkbaar snap je deze hele situatie niet.
De NAVO wilt ex-warschoupact landen bij de NAVO inlijven om zo steeds meer en meer druk uit te oefenen op de Russische beer. Nucleaire wapens in iemands achtertuin plaatsen is niet je met jezelf bemoeien. No shit dat Rusland dat, terecht, als bedreiging opvat. Het is ook tegen de gemaakte afspraken in, dat deze landen neutraal zouden blijven.
Hoe is dit dan geen Russische aangelegenheid?
En wat hebben wij daar precies te zoeken? Maar ok. Jij zegt we moeten ze helpen. Vind jij wapens leveren (verkopen lol) aan Oekraïne helpen? Waarmee help je ze dan precies? Wat had jij in gedachte om ze te helpen? Waarom zouden wij ze moeten helpen?
![]()
Dit is je niet met jezelf bemoeien en veel heeft het ook niet geholpen. Wie denkt dat de hele wereld zit te wachten op Westerse democratie heeft een ontzettend groot bord voor zijn kop.
Grotendeels mee eens, tot dat Rusland zich gaat bemoeien met Oekraïne en Oekraïne dan andere landen om hulp vraagt. Moet zo’n hulpvraag dan gewoon onbeantwoord blijven?Hoe arrogant is het om te denken dat wij wel ff kunnen helpen. Want welke partij kies je om te helpen? Welke partij heeft gelijk? Zijn wij in staat om 5000km verderop ff te bepalen welke groep gelijk heeft en welke fout zit? Lol hoe arrogant.
En hoe naïef om te denken dat we helpen, we zijn slechts onze eigen belangen aan het behartigen. Er wordt nooit 'geholpen'. Het is uitbuiting van een land in nood. Zo gaan geopolitieke spelletjes. Arme landen worden er dan ook zelden zelf beter van.
Wil je helpen? Stuur dan bouwmaterialen en voedsel naar Tonga.
Nee hoor, je kan ze gerust humanitaire hulp aanbieden. Maar ze wapens verkopen en zelf dreigen in te grijpen is echt ontzettend dom en kan 1 giga clusterfuck worden. WWIII waiting to happen. Het is niet zomaar een conflictje tussen 2 landen, het betreft een nucleaire en militaire grootmacht. 1 die tevens gebacked wordt door China en Iran. Als de vlam in de pan schiet kan dit zo in een stroomversnelling komen op meerdere fronten. Daarom denk ik, f**k Oekraïne. Waarom alles riskeren?Moet zo’n hulpvraag dan gewoon onbeantwoord blijven?
Klopt, aan de andere kant kan je je afvragen waar de expansiedrift van Putin ophoudt als ze zonder sancties Oekraïne kunnen inlijven.Nee hoor, je kan ze gerust humanitaire hulp aanbieden. Maar ze wapens verkopen en zelf dreigen in te grijpen is echt ontzettend dom en kan 1 giga clusterfuck worden. WWIII waiting to happen. Het is niet zomaar een conflictje tussen 2 landen, het betreft een nucleaire en militaire grootmacht. 1 die tevens gebacked wordt door China en Iran. Als de vlam in de pan schiet kan dit zo in een stroomversnelling komen op meerdere fronten. Daarom denk ik, f**k Oekraïne. Waarom alles riskeren?
Gelukkis is Putin niet achterlijk. Biden helaas wel.
Als Oekraïne lid wordt van de NAVO en Rusland valt Oekraïne binnen, dan zijn we verplicht te helpen volgens clausule 5 en dan zijn we dus direct in oorlog met Rusland en zijn bondgenoten.
Dan zitten we direct in WWIII.
De expansiedrift van Putin?Klopt, aan de andere kant kan je je afvragen waar de expansiedrift van Putin ophoudt als ze zonder sancties Oekraïne kunnen inlijven.
Ik zeg ook niet dat Oekraïne toe zou moeten treden tot de NAVO, maar het laten annexeren door Rusland is dat dan wel een optie?
Als we dat niet wilden dan hadden we niet op het Maidanplein moeten staan schreeuwen. Actie = reactie.Ik zeg ook niet dat Oekraïne toe zou moeten treden tot de NAVO, maar het laten annexeren door Rusland is dat dan wel een optie?
Ja, je kan met dat plaatje alle kanten op. Volgens mij zijn het allemaal soevereine landen die hun eigen keuzes mogen maken.
Of het de beste keuze is geweest om daarheen te gaan weet ik ook niet, maar volgens mij was de uitkomst wel wat de meerderheid van het Oekraïnse volk wilde.Als we dat niet wilden dan hadden we niet op het Maidanplein moeten staan schreeuwen. Actie = reactie.
Een burgeroorlog bedoel je?Of het de beste keuze is geweest om daarheen te gaan weet ik ook niet, maar volgens mij was de uitkomst wel wat de meerderheid van het Oekraïnse volk wilde.
Toenadering tot het Westen.
Is dat zo?Of het de beste keuze is geweest om daarheen te gaan weet ik ook niet, maar volgens mij was de uitkomst wel wat de meerderheid van het Oekraïnse volk
Dat was een aanname, misschien niet de juiste.Die protesten op dat plein hebben een gekozen regering die toenadering richting Rusland wilde naar huis gestuurd. Is dat wat de meerderheid wilde?
Dat is een aanmame, zeer waarschijnlijk de juiste.Bovendien hebben Guy en Hans daar als een stel malloten de zaak staan ophitsen.
Of het de beste keuze is geweest om daarheen te gaan weet ik ook niet, maar volgens mij was de uitkomst wel wat de meerderheid van het Oekraïnse volk wilde.
Dat is ook een aanname.